دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوزش معده

سوزش معده

چه عواملی باعث سوزش معده می شوند؟


سوزش سر دل یا سوزش معده اصولا در اثر بالا آمدن اسید معده در مری (ریفلاکس معده) ایجاد می شود. در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که این مشکل از کجا ناشی می شود و چه اقداماتی می توانید برای کاهش اوضاع انجام دهید.


درد یا احساس سوزش در معده یکی از علائم رایج در بزرگسالان است. احساس سوزش در معده ، که گاهی اوقات می تواند به پشت قفسه سینه گسترش یابد ، ممکن است خیلی ناراحت کننده به نظر برسد. به هر حال ممکن است لازم باشد برای حل این مشکل تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید.


معده عضوی است که بخشی از دستگاه گوارش فوقانی را تشکیل می دهد و در ناحیه میانی فوقانی ، در شکم واقع شده است. در بالا آن مری قرار دارد و در زیر آن روده کوچک واقع شده است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


وظیفه اصلی معده کمک به تجزیه غذا است. اسیدی که تولید می کند ، اسید معده نام دارد ، به هضم پروتئین ها و جذب آهن ، کلسیم و ویتامین B12 کمک می کند. علاوه بر این ، اسید معده رشد باکتری ها را محدود می کند. این امر به جلوگیری از عفونت روده کمک می کند.


اگر اسید معده به روده ادامه پیدا نکند و در واقع به مری بازگردد ، ما دچار ریفلاکس معده و مری خواهیم شد. در این مرحله ، باید روشن کنیم که این ریفلاکس تا حدی فیزیولوژیک است. چنین حملاتی معمولاً پس از غذا خوردن اتفاق می افتد ، کوتاه است ، علائمی ایجاد نمی کند و بندرت در هنگام خواب اتفاق می افتد.


وقتی ریفلاکس علائم یا عوارض آزار دهنده ای ایجاد می کند ، به عنوان ریفلاکس معده و مری غیر فیزیولوژیکی شناخته می شود.


چگونه و چرا دچار سوزش معده می شویم؟


هنگام غذا خوردن ، غذا از دهان به مری و سپس به معده منتقل می شود. در بین مری و معده یک عضله دایره ای وجود دارد که اسفنکتر مری تحتانی نامیده می شود. انقباضات ضعیف و شل شدن غیرعادی و طولانی مدت تر از حد طبیعی اسفنکتر، باعث نشت و راهیابی مواد اسیدی معده به مری می‌گردد.


علاوه بر عوامل روانشناختی و وراثتی ، چندین دلیل دیگر نیز برای رخ دادن این مشکل ممکن است وجود داشته باشد ، مانند تغییر در حرکات دستگاه گوارش ، تولید اسید در بدن ، سطح استرس یا رژیم غذایی.


همچنین باید روشن کنیم که در اینجا در مورد بیماری هایی مانند زخم معده ، سندرم روده تحریک پذیر یا سنگ صفرا صحبت نمی کنیم. با این حال ، در هر یک از این شرایط ممکن است دچار سوزش معده شوید.


عوامل و دلایل سوزش معده


همانطور که اشاره کردیم ، متخصصان به بررسی علل سوزش سر دل ادامه می دهند. با این حال ، عناصری وجود دارد که اکنون می دانیم "عوامل خطر" هستند. هدف ما این است که تا حد امکان از این موارد جلوگیری کنیم تا خطر سوزش معده را کاهش دهیم.


رژیم غذایی یکی از این عوامل است. در بعضی افراد سطح اسید معده ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد ، به ویژه هنگام مصرف برخی از محصولات مانند ادویه های تند ، مواد سرخ شده ، غذاهای پرچرب ، مرکبات ، غذاهای تهیه شده از گوجه فرنگی (مانند سس گوجه فرنگی) ، نعناع ، شکلات ، سودا و...


اضافه وزن عامل دیگری است که می تواند خطر ابتلا به سوزش معده را افزایش دهد. تجربه این امر به دلیل مشابه در دوران بارداری معمول است ، زیرا رحم بزرگ شده و به سمت معده کشیده می شود و به دلیل این تغییرات در آناتومی ریفلاکس اتفاق می افتد.


چه موقع باید به دکتر مراجعه کنید؟


اگر مشکوک هستید که سوزش معده ناشی از چیز خاصی است ، در برخی موارد ممکن است آزمایشات اضافی لازم باشد. در این نوع شرایط ، همیشه بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید تا مشخص شود که مشکل از چیست.


همچنین توجه به این نکته مهم است که اگر بیمار بالای 60 سال دچار دل درد شود و قبلاً چنین چیزی را تجربه نکرده باشد ، این مسئله باعث نگرانی خواهد بود.


بی اشتهایی همراه با کاهش وزن بدون دلیل یا مشکل در بلع ، یکی دیگر از عوامل نگران کننده است. بعضی اوقات بیمار نگران هرگونه مشکل قلبی عروقی است.


علاوه بر این موارد ، اگر فرد در خانواده نزدیک خود سابقه سرطان داشته باشد. اگر والدین ، ​​عموها ، عمه ها یا مادربزرگ ها و پدر بزرگ های آنها هر نوع سرطانی را تجربه کرده اند ، اگر علائمی وجود دارد که دلالت بر سوزش معده دارد ، توجه به آنها مهم است و باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند.


اگر از یکی از دلایل سوزش معده رنج می برید چه کاری باید انجام دهید؟


مواردی وجود دارد که می تواند برای کسانی که دل درد خفیف و گاه به گاه سوزش در معده یا جناغ دارند ، مفید باشد. اینها برخی از مراحل است که ممکن است مفید باشد زیرا ممکن است به بهبود علائم کمک کند:


کاهش وزن در شرایطی که فرد مبتلا دارای اضافه وزن است.


بالا بردن سر تخت: این کار را می توان با قرار دادن بلوک های چوبی یا لاستیکی در زیر تخت انجام داد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

از بالش زیاد استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث درد گردن شود.


از مصرف برخی غذاها که علائم را بدتر می کنند خودداری کنید: این موارد شامل قهوه ، شکلات ، الکل ، نعناع ، غذاهای چرب ، سرخ شده ، ادویه دار یا گرم است.


ترک سیگار: دخانیات باعث سوزش معده می شود.


پرهیز از دیر غذا خوردن: خوابیدن با شکم پر می تواند ریفلاکس را بدتر کند. باید سعی کنیم حداقل 2-3 ساعت قبل از خواب غذا بخوریم.


متخصصان توصیه می کنند از داروهای ضد اسید بدون نسخه استفاده نکنید. همیشه بهتر است برای چنین عوارضی به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر علائم شما شدیدتر شد ، شب ها اتفاق افتاد یا برای مدت طولانی ادامه یافت ، توصیه می کنیم در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده