خرید از سراسر دنیا


» داشتن یک خواب راحت

داشتن یک خواب راحت

با این عادت های سالم ، کیفیت خواب خود را بهبود بخشید


خواب بر سلامتی جسمی و عاطفی شما تأثیر می گذارد. بنابراین ، شما باید عادت های سالم خواب ، مانند جلوگیری از تماشای تلویزیون یا بازی با تلفن همراه خود را ، اتخاذ کرده و دنبال کنید. قطعاً کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


خوابیدن برای عملکرد صحیح بدن بسیار مهم است. همانطور که در این مقاله خواهید دید ، عادت خواب سالم برای سلامتی ما بسیار مهم است. بنابراین دستیابی به استراحت با کیفیت از هفت تا هشت ساعت باید هدف اصلی در روال همه باشد. آیا می دانید هر شب چه موقع باید بخوابید؟


کمبود خواب می تواند بر سلامتی و روحیه ما تأثیر بگذارد ، از جمله عملکرد کارآمد ما در محل کار یا مدرسه. بنابراین ، حفظ برخی از عادت های سالم خواب می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی ما بگذارد.


اول ، عدم استراحت می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف کرده و ما را مستعد ابتلا به این بیماری کند. جالب اینجاست که این نیز بر رژیم غذایی ما تأثیر می گذارد. نداشتن خواب کافی همچنین می تواند باعث افزایش اشتهای ما و سپس افزایش وزن شود. زیرا جایگزین هورمون هایی است که اشتها و احساس سیری را کنترل می کنند.


در مقاله امروز ما در مورد عادات خواب سالم صحبت خواهیم کرد که به شما در بهبود کیفیت خواب کمک خواهد کرد. همچنین متوجه خواهید شد که چگونه حافظه ، عملکرد و روحیه شما بهبود می یابد.


عادات خواب سالم - خواب خود را محاسبه کنید


هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید مردم چه مدت باید بخوابند. با این وجود ، شواهد زیادی در مورد پیامدهای منفی کمبود خواب وجود دارد.


سازمان بهداشت جهان و بنیاد ملی خواب قبول دارند كه یک فرد بالغ باید حدود 7 یا 8 ساعت در روز بخوابد. با این حال ، این بستگی به افراد دارد. به عنوان مثال ، کسی که روزانه 6 ساعت می خوابد و احساس استراحت می کند ، ممکن است حداقل روزی 10 ساعت بخوابد.


با این حال ، هیچ مطالعه ای نشان نمی دهد که چه مدت فرد باید بخوابد. جالب است که دانشمندان می گویند که مغز ماست و نه بدن ما که نیاز به ذخیره انرژی دارد. زیرا مغز تمام زباله هایی را که در طول روز جمع می شوند هنگام خواب ، "تمیز" می کند. همانطور که می بینید ، برای عملکرد صحیح مغز به خواب کافی نیاز داریم.


همچنین خوابیدن کمتر از 7 ساعت با افزایش وزن ، دیابت و فشار خون بالا همراه بوده است. در واقع ، وقتی به اندازه کافی نخوابیم ، احساس ناراحتی خواهیم کرد و دائماً خسته خواهیم شد.


شما باید در مورد زمان خواب پایدار باشید


دنبال کردن یک برنامه می تواند به شما در بهتر خوابیدن کمک کند. زیرا بدن ما به روال عادت خواهد کرد. اگر هر روز در همان ساعت به رختخواب بروید ، کمی قبل از آن زمان خواب خود را شروع خواهید کرد. بنابراین هنگام خوابیدن سریعتر خواهید خوابید.



قبل از خواب استراحت کنید


بهتر است هنگام خواب ، آرام و راحت باشید. متأسفانه ، برعکس کاملاً متداول است و ما معمولاً بی قرار و مضطرب به رختخواب می رویم. بنابراین ، باید سعی کنیم از استرس و نگرانی های انباشته شده روز خلاص شویم.


قبل از خواب تکنیک های آرامش را امتحان کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک سری نفس های عمیق بکشید ، سعی کنید عضلات خود را شل کنید ، یا حرکات کششی ملایمی انجام دهید.


همچنین می توانید افکار منفی خود را بنویسید و آنها را یک شبه کنار بگذارید. تمام تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهید. ذهن خود را در آن لحظه متمرکز کنید و حالات دلپذیر را تصور کنید.


سایر عادات خواب سالم


برای ایجاد کیفیت خواب خوب ، تمرین عادات شبانه بسیار مهم است.


تلویزیون را تماشا نکنید و با تلفن همراه خود در رختخواب بازی نکنید. باور کنید یا نه ، این دستگاه ها شما را اذیت می کنند و به این ترتیب خواب خود را از دست می دهید.


حمام گرم بگیرید.


اگر خسته و آماده خواب هستید ، فقط به رختخواب بروید. اگر مدت طولانی است که می خواهید بخوابید و نمی توانید بخوابید ، به اتاق دیگری بروید. وقتی آماده خواب هستید فقط به رختخواب برگردید.


از تختخواب خود فقط برای خواب استفاده کنید. از فعالیتهای مرتبط با کار ، تماشای تلویزیون ، استفاده از رایانه و عمدتاً از خواب استفاده نکنید.


از چرت زدن طولانی خودداری کنید ، زیرا اینها می توانند ریتم خواب شما را مختل کنند.


کافئین ، نوشیدنی های گازدار و سایر محرک ها را کاهش دهید.


سیگار را ترک کنید ، زیرا نیکوتین موجود در سیگار نیز محرک است.


سرانجام ، اتاق خود را به مکانی دلپذیر و ساکت تبدیل کنید. اگر سر و صدای زیادی دارید از هدفون استفاده کنید. اگر نور مشکلی است ، سعی کنید از ماسک خواب استفاده کنید یا اتاق خود را با پرده یا پرده تیره کنید. علاوه بر این ، می توانید با استفاده از ملافه های زیبا و یک بالش راحت ، تختخواب خود را راحت تر کنید.


نتیجه


حفظ عادات خواب سالم می تواند به شما در رسیدن به کیفیت مطلوب خواب کمک کند. علاوه بر این ، فعالیت های دیگر مانند ورزش منظم و حفظ رژیم غذایی مناسب می تواند به استراحت بهتر کمک کند. به یاد داشته باشید که خواب در بسیاری از مناطق زندگی شما تأثیر می گذارد ، بنابراین مراقب باشید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده