خرید از سراسر دنیا


» همه چیز راجع به ترامادول

همه چیز راجع به ترامادول

ترامادول چه چیزی است و برای چه استفاده می شود?


ترامادول دارویی است که برای درمان درد متوسط تا شدید تجویز می شود. هنگام استفاده از این دارو ، میزان مصرف باید با توجه به شدت درد و حساسیت فردی هر بیمار تنظیم شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


ترامادول یک داروی است که برای تسکین درد از طرف متخصصان پزشکی تجویز شده است. این درد با عمل بر روی سلولهای عصبی خاص نخاع و مغز تسکین می یابد. این دارو متعلق به خانواده مواد افیونی است. با این حال ، ترامادول متفاوت از سایر داروهای افیونی رفتار می کند. با این حال ، ما در مورد مکانیسم عملکرد این دارو بعداً به تفصیل بحث خواهیم کرد.


ترامادول یک ضد درد موثر است ، به خصوص در تسکین درد که بیمار بعد از عمل در معرض آن قرار می گیرد. یک دوز 100 میلی گرم تنها از این دارو معادل 1 گرم پاراستامول ، یکی از داروهای ضد درد دارویی در جهان است.


علاوه بر خاصیت ضد درد ، استفاده از آن به عنوان داروی ضد افسردگی و استفاده از آن برای درمان اختلال وسواس فکری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این امر به این دلیل است که باعث آزاد شدن سروتونین می شود. با این حال ، هنوز مطالعه علمی در مورد اثرات آن به عنوان یک داروی ضد افسردگی در طولانی مدت وجود ندارد.


ترامادول/ یک داروی مخدر


مواد مخدر دارای مواد موثره ای هستند که با توجه به درجه بالای اثرات ضد دردی مشخص می شوند. بطور کلی ، آنها عمدتاً با تعامل با برخی گیرنده های سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش عمل می کنند.

اصطلاح "مواد افیونی" اغلب برای اشاره به تمام داروهای شبیه به مواد افیونی استفاده می شود. با این حال ، محدود کردن دامنه آن به آلکالوئیدهای طبیعی تریاک راحت تر است.


به این معنا ، ما می توانیم مواد مخدر را به سه گروه اصلی تقسیم کنیم:


آلکالوئیدهای تریاک. مورفین و کدئین.

مواد مخدر نیمه سنتزی. هروئین و اکسی کدون.

مواد افیونی مصنوعی. ترامادول


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

Tramadol چگونه کار می کند؟


این دارو دو اثر دارد. این بدان معنی است که اثر ضد درد از طریق ترکیبی از دو مکانیسم همزمان تحریک می شود. از یک طرف ، در گیرنده های میکروپیوئیدی در سلولهای عصبی متصل می شود. این گیرنده ها ساختار پروتئین غشای سلولی هستند. هنگامی که آنها با مولکول تداخل می کنند ، باعث ایجاد یک سری واکنشهای شیمیایی در بدن می شود و از این طریق اثر ایجاد می کند.


همچنین ، اثر ضد درد ترامادول این است که یک مهار کننده با جذب مجدد سروتونین-نوراپی نفرین است. بنابراین ، متخصصان می خواستند بررسی كنند كه آیا این دارو در درمان افسردگی قابل استفاده است یا خیر.


این دارو مصرف نوراپی نفرین و سروتونین در سیستم عصبی مرکزی را مسدود می کند. بنابراین ، از گسترش درد جلوگیری می کند.



استفاده از ترامادول


به طور کلی ، ترامادول یک داروی است که برای درمان درد متوسط تا بسیار شدید تجویز می شود.


هنگام استفاده از این دارو ، پزشک شما باید دوز دارو را بر شدت درد و حساسیت هر بیمار تنظیم کند. با این وجود ، پزشکان همیشه باید از کمترین دوز موثر برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده کنند.


همچنین برخی از افراد نیاز به کمترین دوز ممکن دارند. دلیل این امر این است که آنها به دلیل شرایط بالینی مستعد ابتلا به عوارض بیشتری هستند. به طور کلی ، برخی از قوانین اساسی که پزشکان استفاده می کنند عبارتند از:


بزرگسالان و نوجوانان بالای 12 سال هرگز نباید از دوز روزانه 400 میلی گرم تجاوز کنند. اگر وضعیت بیمار بسیار جدی باشد و نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشد ، فقط باید آن را با پیگیری های دقیق دنبال کنند.

در بزرگسالان، اگر بیمار از نارسایی کلیه یا کبد رنج نبرد ، معمولاً تنظیم دوز تا سن 75 سالگی لازم نیست. با این حال ، هرچه فرد بزرگتر باشد ، فواصل دوز بیشتر باید تمدید شود.

بیماران مبتلا به نارسایی کلیه یا کبد. سرانجام ، پزشکان غالباً دامنه دوز خود را بر اساس نیازهای بالینی هر بیمار تمدید می کنند.


اثرات جانبی ترامادول


ترامادول مانند سایر داروها عوارض جانبی احتمالی دارد. شایع ترین عوارض جانبی تهوع و سرگیجه است. با این حال ، این می تواند علائم دیگری مانند:


اختلالات روانشناختی.

وابستگی.

مشکلات دستگاه گوارش.

نقص بینایی.

درگیری سیستم عصبی.


نتیجه


سرانجام ، این دارو یک داروی با تجویز و با نسخه است. این بدان معنی است که شما نباید آن را بدون اجازه پزشکی مصرف کنید. استفاده نادرست از ترامادول می تواند منجر به اعتیاد شود که می تواند عواقب جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.



ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   ترامادول Tramadol
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده