دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» راهنمای رژیم غذایی گیاه خواری برای مبتدیان

راهنمای رژیم غذایی گیاه خواری برای مبتدیان

رژیم گیاهی رژیم غذایی است که تنها بر خوردن غذاهای گیاهی متمرکز است. راهنمای رژیم گیاهخواری را در این مقاله بررسی کنید.


رژیم گیاهی چیست؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


در اصل ، این یک رژیم غذایی است که شامل خوردن فقط غذاهای گیاهی است. این شامل میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات تازه و خشک است. یک زیر مجموعه از رژیم گیاهخواری رژیم وگان است .


به دلیل فواید سلامتی زیادی که در این رژیم وجود دارد ، بسیاری از افراد تصمیم به گیاهخواری می گیرند. دیگران این کار را به دلیل همدلی و همبستگی با حیوانات انجام می دهند ، یا به این دلیل که تصمیم می گیرند تأثیر خود را بر محیط بکاهند.


با این حال ، شروع یک رژیم گیاهی می تواند پیچیده باشد. خوردن غذاهای متنوعی بسیار مهم است تا مطمئن شوید تمام مواد مغذی لازم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.


در زیر ما یک راهنمای رژیم غذایی گیاهخواری را برای مبتدیان نشان می دهیم.


راهنمایی برای مبتدیان در رژیم غذایی گیاهی


شروع آرام


شروع ناگهانی می تواند باعث اضطراب و مشکلات سلامتی شود ، بنابراین بهتر است به تدریج رژیم خود را تغییر دهید.


قطعاً نخوردن گوشت ، ماهی ، مرغ و سایر محصولات حیوانی می تواند دشوار باشد. بنابراین ، شما باید به تدریج انتقال را انجام دهید. تغییر هرگونه عادت در ابتدا دشوار است. این مهم است که این کار را با سرعت خود انجام دهید. هر روز کارها آسانتر می شوند.


یک راه خوب برای ایجاد این تغییر شروع با یک تغییر جزئی است. برای مثال ، دو یا سه روز در هفته یا فقط یک روز یک رژیم گیاهی را امتحان کنید. با این حال ، اگر می خواهید از همان ابتدا یک تغییر اساسی ایجاد کنید ، این امکان وجود دارد. این امر همه بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما بهتر است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


با این حال ، اگر شما یک بار این تغییر را انجام می دهید ، مهم است که اگر همیشه از قوانین پیروی نکردید احساس گناه نکنید. به یاد داشته باشید ، هیچ کس کامل نیست و همیشه شروع آن امکان پذیر است.


محیط اجتماعی


بسیاری اوقات ، افرادی که تصمیم به گرفتن رژیم گیاهی می گیرند توسط خانواده و دوستانشان مورد سؤال قرار می گیرند. بنابراین ، مهم است که دلایل خود را برای شروع این رژیم با اشتیاق توضیح دهید و به آنها بگویید که چه احساسی دارید.


وقتی این رژیم را شروع کردید ، لازم نیست سعی کنید همه را به گیاهخواری تبدیل کنید. این فقط باعث درگیری و خصومت می شود.


وقتی یک دعوت را می پذیرید ، بهترین کار این است که کارها را تا حد امکان آسان کنید. شما باید از ایجاد سبک زندگی جدید خود برای افرادی که آشپزی می کنند ، مشکلی ایجاد نکنید.


یک راه خوب برای شروع این رژیم این است که با چیزی شروع کنید که می تواند پروتئین حیوانی را جایگزین کند.


خرید در بازار


وقتی برای اولین بار رژیم گیاهخواری خود را شروع می کنید ، خرید در بازار احتمالاً کمی دشوار خواهد بود. با این حال ، بیشتر غذاهای مورد علاقه شما نیازی به مرغ ، گوشت یا ماهی ندارند.


خریدهایی که شما انجام می دهید ، نه تنها از میوه و سبزیجات تشکیل شده است. نان ، ماکارونی ، برنج ، کراکر ، کلوچه و چیپس سیب زمینی گزینه های خوبی برای تهیه یک غذای خوشمزه هستند.


سایر مواد لازم که شما به عنوان گیاهخوار جدید نباید فراموش کنید میوه های خشک شده و گرانول هستند. اگر رژیم وگان را انتخاب نکردید ، می توانید محصولات لبنی و تخم مرغ نیز خریداری کنید. حبوبات یا سوپ های کنسرو شده نیز جایگزین خوبی هستند ، زیرا به شما امکان می دهند غذاهای خوشمزه و مغذی را در دست خود نگه دارید. علاوه بر این ، آنها تهیه غذا را آسان می کنند ، که در تغییر رژیم ها کمک بزرگی است.


گزینه های خوشمزه گیاهی نیز وجود دارد که می توانید به جای گوشت از آنها استفاده کنید. آنها غذاهایی هستند که باعث ظلم به حیوانات نمیشوند و تهیه آنها بسیار آسان است. به عنوان مثال کالباس های گیاهی ، غذاهای مبتنی بر تخم مرغ و همبرگر با سویا.


ایجاد یک رژیم غذایی متعادل


برای اینکه مطمئن شوید رژیم گیاهخواری شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را برای عملکرد صحیح بدن فراهم می کند ، فقط باید چند توصیه را دنبال کنید. اولین مورد ، مصرف طیف گسترده ای از غذاها از همه رنگهای رنگین کمان است.


از طرف دیگر ، اگر رژیم غذایی جدید شما را خسته و بی انرژی کند ، ممکن است به این دلیل باشد که شما به اندازه کافی کالری یا پروتئین مصرف نمی کنید. خوردن فقط میوه و سبزیجات کافی نیست ، شما همچنین باید آجیل ، لوبیا ، عدس و چربی های سالم مصرف کنید.


با این وجود خطرات زیادی وجود دارد که باید در مورد رژیم گیاهخواری بدانید. اگر شک دارید قبل از شروع رژیم گیاهی خود با یک متخصص تغذیه یا پزشک صحبت کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده