خرید از سراسر دنیا


» سوء مصرف داروها

سوء مصرف داروها

چگونه می توان از سوء مصرف داروها جلوگیری کرد؟


سوء استفاده از داروهای بدون نسخه می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. بنابراین چگونه می توانید از این وضعیت جلوگیری کنید؟


البته می دانید که چرا برخی داروها فقط با تجویز پزشک، در دسترس مردم قرار میگیرند. این روشی برای جلوگیری از سوء مصرف داروهای کنترل نشده است که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. با این حال ، این اتفاق با وجود تمام اقدامات صورت گرفته هنوز اتفاق می افتد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مسکن ها در بسیاری از بیماری ها یا شرایط برای کاهش درد مورد نیاز هستند. در موارد دیگر ، داروهایی وجود دارد که سیستم عصبی شما را برای درمان مشکلاتی مانند اضطراب و بی خوابی سرکوب می کند.


اگرچه این داروها به تجویز نیاز دارند ، اما نکته ای که مشکل ایجاد می شود این است که چگونه هر پزشک توصیه می کند که آنها را مصرف کنید ، و در آخر اینکه بیمار چه می کند. سوء استفاده از داروهای بدون نسخه می تواند عواقب وحشتناکی داشته باشد و یک مشکل جدی برای سلامت عمومی در سراسر جهان است.


دلایل مختلفی وجود دارد که مردم از داروهای تجویزی استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، برخی از داروها خودشان می توانند باعث اعتیاد شوند. ما دلایل زیر را ذکر خواهیم کرد.


باورهای غلط: بعضی اوقات مردم معتقدند که مصرف بیش از دوز توصیه شده پزشک ، این دارو را مؤثرتر می کند.


مشکلات عاطفی: اگر فرد از نظر روانشناختی وضعیت خوبی نداشته باشد ، می تواند به داروهای تجویز شده متوسل شود تا بیشتر بخوابد و فکر نکند ، به او کمک کند تا به روشی خاص احساس کند و از درد عاطفی خودداری کند.


هنگامی که مشکلات عاطفی بسیار جدی است ، افرادی که از داروهای تجویزی سوء استفاده می کنند می توانند با سوء استفاده از دارو سعی کنند به خود آسیب بزنند.


در اکثر موارد ، سوء مصرف با مصرف نادرست دارو اتفاق می افتد و باعث می شود افراد برای احساس اثرات مجبور به افزایش دوز شوند. با این حال ، در درمان های طولانی مدت ، حتی اگر دارو به طور صحیح مصرف شود ، همان نتیجه ممکن است رخ دهد.


جلوگیری از سوء استفاده از داروهای تجویزی


با وجود تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از سوء استفاده از برخی داروهای خاص ، در صورت امکان اقدامات احتیاطی بیشتری نیز باید صورت گیرد زیرا این سوء استفاده همچنان ادامه دارد.


برای این کار ، پیاده سازی برخی از روش های پیشگیری برای جلوگیری از شرایط بد ، مانند مصرف بیش از حد غیر ارادی ، عوارض جانبی سلامتی یا عوارض جانبی ناخواسته ناشی از مصرف داروهای کنترل نشده مهم است.


تعریف مدت زمان درمان


به عنوان مثال ، در مورد بنزودیازپین ها ، پزشک باید بطور خاص مشخص کند که مدت درمان باید چقدر طول بکشد. این؛ یک داروی روانگردان است که می تواند برای درمان اضطراب و سایر اختلالات تجویز شود (به عنوان مثال اختلال وسواس-اجباری).


خطر اعتیاد هنگام مصرف این ماده بسیار زیاد است. به همین دلیل به افراد توصیه می شود بیش از 8 تا 12 هفته این دارو را مصرف نکنند. بعد از این روند ، پزشک یا باید به دنبال راه حل های مختلف باشد یا دارو را تغییر دهد تا از اعتیاد جلوگیری کند.


مشاوره روانشناسی


مشاوره روانشناختی برای بیمارانی که از داروهای تجویزی استفاده می کنند بسیار مهم است تا به آنها در ساخت عادات سالم کمک کند .


به طور مشابه ، جنبه های عاطفی مختلفی که باعث ارتقاء این رفتار سوءاستفاده می شود مورد مطالعه قرار می گیرد و در عوض به فرد می توان ابزارهایی برای حل مشکلات مختلفی که ممکن است در زندگی خود با آن روبرو شوند فراهم کرد.


انواع پشتیبانی


وقتی شروع به تحت تأثیر قرار گرفتن در زندگی بیمار کرد ، پشتیبانی برای متوقف کردن سوء استفاده از داروهای تجویزی ضروری است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر بیمار مذهبی باشد ، ممکن است افرادی هم عقیده با او از او حمایت کنند. اگر اینطور نیست ، بسیاری از گروه های پشتیبانی وجود دارند که می توانند کمک شایانی کنند. به همین ترتیب ، خانواده ، شریک زندگی و دوستان نیز یک پشتیبان به حساب می آیند.


امیدواریم که این مقاله به شما در درک بهتر پیروی از دستورالعمل های گفته شده توسط پزشک کمک کند و از استفاده از داروهای تجویز نشده خودداری کنید. برخی از داروها در صورت اعتیاد می توانند سلامتی و زندگی شما را خراب کنند.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده