خرید از سراسر دنیا


» هر آنچه راجع به کورنا ویروس باید بدانیم

هر آنچه راجع به کورنا ویروس باید بدانیم

علائم Coronavirus و چیزهایی که باید بدانید


اپیدمی کورنا ویروس که به ابعاد ترسناک در سراسر جهان رسیده است باعث انتشار اطلاعات زیادی درباره این بیماری از جمله اطلاعات گمراه کننده شده است. در این مقاله ، ما بررسی می کنیم که علائم این ویروس چیست و چگونه می توانیم آنها را تشخیص داد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


همانطور که همه ما به خوبی می دانیم ، هفته ها در همه رسانه ها در صدر دستور کار قرار گرفته است و روز به روز بر تعداد مبتلایان به علائم کورنا ویروس افزوده می شود. هر روز اقدامات سختگیرانه تری علیه این بیماری انجام می شود و پروتکل های لازم بلافاصله برای بیماران مشکوک اعمال می شود.


ایتالیا کشوری است که این بیماری جزو شدید ترین و وخیم ترین کشور در اروپاست که دچار این ویروش شده است ، دولت در سراسر کشور به کار قرنطینه رفته و محدودیت های جدی برای ورود و خروج شهروندانش در نظر گرفته است. در نتیجه این وضعیت اقتصاد کشور را نیز به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است و این بحران جهانی تأثیرات منفی بر ارز داشته است.


هر دو واحد بهداشتی ملی و محلی باید دستورالعمل های لازم را برای تیم های بهداشت و درمان برای پیگیری این بیماری تهیه کنند و درمورد این امر به اطلاع عموم برسانند. در برخی کشورها ، پلیس اختیار دارد هر زمان لازم باشد مداخله کند. در برخی از کشورهای دیگر توصیه می شود اگر مردم متوجه شدنئ که عوامل خطر وجود دارد ، خود را قرنطینه کنند.


آنچه تاکنون مشخص است این واقعیت است که در عصر جهانی شدن هیچ نقطه ای در جهان از چنین مشکلاتی جدا نمی شود. شیوع کروناویروس به ویژه به دلیل حمل و نقل هوایی و حرکات بین المللی پول به سرعت در حال گسترش است.


به طور مشابه ، اطلاعات در مورد کورنا ویروس مملو از شایعات بی اساس و نادرستی است ، بخصوص مواردی که در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی پخش می شود. سندی که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است در مورد این بیماری شامل اطلاعات و مشاوره در مورد شایعات رایج در مورد نوع جدید کورنا ویروس است.


Coronavirus چیست؟


قبل از پرداختن به علائم واقعی بیماری کورنا ویروس ، بسیار مهم است که بدانیم منظور ما از این میکروارگانیسم چیست. داشتن اطلاعات در مورد ماهیت این ویروس همچنین مرجع مهمی در درک و پیشگیری از بیماری خواهد بود.


در حقیقت ، کورنا ویروس ها اعضای خانواده ویروس هایی هستند که سالها پیش وجود داشته اند. نام شناخته شده این ویروس ، که اکنون به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است ، در واقع یک تعریف مبهم و کلی را بیان می کند. زیرا این ویروس نام خاص خود را دارد.


این نوع ویروس جدید ، که از 7 ژانویه سال 2020 در سراسر جهان رواج یافته است ، 2019-nCov نامگذاری شده است ، بعداً به COVID-19 تغییر یافت. این ویروس ویروسی است که در پایان سال 2019 در ووهان چین به یک بیماری انسان به انسان تبدیل شده است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


تا به امروز ، سه شیوع کرونا ویروس مهم از فرد به فرد دیگر منتقل شده است ، از جمله شیوعی که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم. در میان اینها ، شیوع بیشترین تأثیرات مخرب و ویرانگر آن SARS سندرم شدید تنفسی بود.


اطلاعات بیشتری در مورد شیوع این ویروس در میان حیوانات وجود دارد. در اپیدمی کنونی ویروس تغییر کرده و در بین افراد مسری شده است. به عبارت دیگر ، این ویروس از ویروس خاص و محدودتر به اپیدمی مبتلا شده است که بسیار سریع گسترش می یابد.


چگونه COVID-19 منتقل می شود؟


کرونا ویروس ، که اکنون به اپیدمی تبدیل شده است ، از طریق تماس با بینی یا ذرات خارج شده از دهان منتقل می شود. ویروس با کمک این ذرات در هوا گردش می کند و وارد مخاط گیرنده می شود.


در عین حال ، این ذرات می توانند به زمین بیفتند و ویروس مدتی در این سطوح زندگی می کند. اگر در این مدت شخص با مشکلات سلامتی این ذرات را لمس کرده و سپس دست خود را به ناحیه ای از مایعات مخاطی (چشم ، بینی یا دهان) ببرد ، این امکان وجود دارد که ویروس منتقل شده و فرد آلوده شود.


اگرچه مشخص شده است که کرونا ویروس در مدفوع بیمار وجود دارد ، اما تحقیقات نشان می دهد که احتمال انتقال ویروس از این طریق بسیار پایین است.


علائم کرونا ویروس


بنابراین چگونه می دانیم ویروس COVID-19 را حمل می کنیم؟ علائمی که می توانیم coronavirus را در مراحل اولیه تشخیص دهیم چیست؟ از آنجا که شناخته شده است که این ویروس از طریق ذرات دهان و بینی منتقل می شود؟


سه علامت عمومی وجود دارد که نشانگر وجود این بیماری است:


تب

سرفه خشک

خستگی و فرسودگی بیش از حد


علائم دیگر مکرر و خفیف به نظر می رسد. علائمی مانند خونریزی بینی ، بلع دردناک و اسهال در هر بیمار ممکن است دیده نشود. در حقیقت مواردی وجود دارد که برخی از بیماران آلوده به ویروس COVID-19 به هیچ وجه علائمی از خود نشان نمی دهند.


تقریباً 15 تا 20٪ از افراد آلوده به این ویروس به یک رویداد بالینی جدی تبدیل می شوند. به طور کلی ، به نظر می رسد این افراد سالخورده و افراد با شرایط دیگر مانند دیابت ، فشار خون بالا ، مشکلات ریه یا سیستم ایمنی ضعیف بدن هستند.



چه زمانی باید به یک متخصص مراجعه کنیم؟


اگر یکی از سه علائم بیماری کرونا ویروس که در بالا به آن اشاره شد ، در شما وجود داشت ، دلیل کافی برای مراجعه به پزشک وجود دارد اگر با شخصی که قبلاً به این بیماری تشخیص داده شده است ارتباط داشته اید و یا در جایی که ویروس شیوع یافته است حضور داشته اید ، نشان دادن توجه لازم بدون تأخیر ، گرفتن نمونه ، تجزیه و تحلیل و انجام اقدامات حمایتی با جداسازی آنها در صورت لزوم بسیار مهم است.


اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید ، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است یا سن شما پیشرفت کرده است ، در صورت بروز تب باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. به طور دقیق تر ، افراد متعلق به این گروه قبل از اینکه خیلی دیر شود باید سریعاً برای مداخلات کافی و به موقع با واحدهای بهداشتی تماس بگیرند. به یاد داشته باشید که این اپیدمی در افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند ، به طور جدی اثرات کشنده ای دارد.


البته ، نباید در برابر این بیماری وحشت کنیم ، اما در عین حال باید دائماً مراقب باشیم. علاوه بر اقدامات توصیه شده برای پیشگیری از بیماری ، با جداسازی موارد مشکوک می توان از گسترش بیشتر این بیماری همه گیر جلوگیری کرد.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده