دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» در صورت ابتلا به دیابت چه چیزی باید بخورید؟

در صورت ابتلا به دیابت چه چیزی باید بخورید؟


حفظ شیوه زندگی سالم ، دانستن اینکه چه غذایی بخورید و چه غذایی نخورید و پیروی از توصیه های پزشک برای کنترل دیابت بسیار مهم است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر مبتلا به دیابت هستید ، یکی از دشوارترین جنبه ها، این است که باید بدانید که چه چیزی را بخورید. هیچ نوع منوی پذیرفته شده ای وجود ندارد. با این وجود ، کنترل کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید برای حفظ قند خون در حد مطلوب مهم است.


برای این کار ، شما باید انواع مختلف غذا را بشناسید و بسته به قند خون خود مناسب ترین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همه کربوهیدرات ها به طور یکسان سطح گلوکز را افزایش نمی دهند. این نیز به شاخص قند خون شما بستگی دارد.


در افراد با شاخص قند خون بالا ، سریعتر از افراد با سطح متوسط ​​و پایین افزایش می یابد. افرادی شاخص قند خون بالایی دارند باید بیشتر به رژیم غذایی خود توجه کنند و براساس شاخص گلیسمی در هر وعده غذایی عمل کنند. (من مطمئن نبودم که در اینجا خطای منطقی وجود دارد؟)


بسیار مهم است که بدانید اگر مبتلا به دیابت هستید چه بخورید


اگر دیابت دارید دانستن نوع و میزان هر گروه غذایی بسیار مهم است تا بتوانید رژیم خود را برنامه ریزی کرده و مناسب ترین مواد را انتخاب کنید. دو گروه سبزیجات وجود دارد ، با و بدون نشاسته. سیب زمینی ، ذرت و نخود فرنگی در گروه اول قرار دارند و شما باید آنها را در مقادیر طبیعی مصرف کنید.


از طرف دیگر ، سبزیجات عاری از نشاسته مانند گل کلم ، گوجه فرنگی و هویج حاوی کربوهیدرات کم و شاخص های گلیسمی آنها نیز کم است. آنها همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند و برای رژیم غذایی مبتلایان به دیابت بسیار عالی هستند.


بیشتر میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند. با این حال ، اکثر آنها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. متخصصان پزشکی توصیه می کنند که ما آنها را به دلیل ارزش غذایی در رژیم غذایی خود قرار دهیم.


به عنوان مثال تمشک ، توت فرنگی و بلوبری حاوی کربوهیدرات کم هستند ، منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند. میزان نشاسته در میوه های خشک بالاتر است ، بنابراین بسیار مهم است که بدانید در هنگام مصرف میوه های خشک چقدر باید بخورید. به عنوان مثال ، 2 قاشق غذاخوری کشمش حاوی 15 گرم کربوهیدرات است.


محصولات غلات مانند گندم ، برنج ، جو دوسر و غذاهایی مانند آرد از آنها منبع اصلی کربوهیدرات ها هستند. بنابراین محدود کردن مقداری که مصرف می کنید بسیار مهم است. همچنین باید به نحوه پردازش آنها توجه کنید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

به عنوان یک قاعده کلی ، غذاهای غلات کامل را ترجیح دهید. اینها هر دو مغذی تر هستند و از شاخص قند خون پایین تری برخوردارند.


نکاتی برای کنترل دیابت


برای کنترل دیابت ، باید رژیم خود را کنترل کنید و بدانید که چه غذایی بخورید. برخی از مواردی که باید در خاطر داشته باشید:


یک منوی هفتگی را از پیشاپیش آماده کنید. مقدار کربوهیدرات در هر وعده غذایی را تعیین کنید.


یک لیست خرید از "غذاهای قابل قبول" تهیه کنید و از قبل خرید خود را انجام دهید تا زمانی که می خواهید آن را بپزید ، در دسترس باشد.


اگر بعد از اتمام غذا احساس گرسنگی کردید ، می توانید سالاد سبزیجات را بدون نشاسته بخورید ، سس را کم قند درست کنید. بنابراین احساس کامل تر خواهید کرد و میزان مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید.


محصولات غلات سبوس دار را به جای محصولات فرآوری شده ترجیح دهید. برچسب ها را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها غلات کامل هستند.


هدف در اینجا این است که بدانیم که با جایگزین کردن چیزهایی با شاخص گلیسمی بالا با کسانی که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند چه غذایی بخورند به عنوان مثال ، به جای سیب زمینی که می شناسیم ، می توانید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید.


قبل از هر وعده غذایی قند خود را اندازه بگیرید. می توانید از گلوکومتر یا فن آوری های جدید استفاده کنید. اکنون کنتورهای مداوم گلوکز وجود دارند که داده های قند شما را با حسگری که روی بازوی شما قرار دارد اندازه گیری می کنند و اطلاعات را مستقیماً به تلفن همراه شما ارسال می کنند.


چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید ؟


در آخر ، همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود ، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما باید بر اساس نیازهای شخصی شما بتواند به شما بگوید که چرا برخی گزینه ها برای شما مناسب تر هستند.


هرچه بیشتر به آنچه می خورید توجه کنید ، ایجاد تغییرات و اصلاحات آسان تر خواهد بود. شما می توانید یک زندگی سالم و بدون احساس گرسنگی را زندگی کنید!


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده