بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» علائم نشان دهنده اختلال در گردش خون

علائم نشان دهنده اختلال در گردش خون


آیا می دانید ریزش مو به همراه استرس و تغذیه نامناسب و ناخن های حساس می تواند ناشی از گردش خون ضعیف باشد؟ در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید!


اختلال در گردش خون یک مشکل بسیار شایع به ویژه در تابستان است. درصد زیادی از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. اما آیا می دانید گردش بد می تواند عواقب منفی زیادی برای سلامتی شما داشته باشد؟ به علائمی که بدن به شما می دهد توجه کنید تا بتوانید هر چه سریعتر مشکل را حل کنید.


چگونه بدانم اختلال گردش خون دارم؟


بدن شما هر روز کار می کند تا خون شما را از طریق رگ ها و شریان ها را توزیع کند. به این ترتیب ، اندام شما به درستی کار می کند ، مواد مغذی در جایی که لازم است حمل می شوند و هورمون های شما pH شما را تنظیم می کنند.


هنگامی که گردش خون ضعیف در قسمت های خاصی از بدن شما وجود دارد ، برخی از عادت ها مانند استعمال سیگار یا ایستادن در حالت ایستاده ، بارداری یا اضافه وزن شانس شما برای تجربه این مشکل را افزایش می دهد.


علائم بارز گردش خون ضعیف عبارتند از:


احساس سرما در دست و پا


از آنجا که خون به دست و پای شما نمی رود ، درجه حرارت آنها کاهش می یابد. بنابراین ، در تابستان آنها مانند زمستان سرد می شوند.


جای زخم روی پوست شما


تغییر رنگ در دست و پا ، یکی دیگر از علائم اختلال گردش خون است. این نشانه دیگری است که خون شما به درستی جریان ندارد.


به علائم قرمز یا بنفش روی پاها توجه کنید. انگشتان پا ممکن است کبود یا آبی به نظر برسد.


پوست بی رنگ نشانه این است که خون و اکسیژن به طور صحیح در رگ های شما جریان نمی یابد.


این علائم به عنوان سیانوز شناخته می شود.


ورم


اختلال گردش خون از کارکرد صحیح کلیه های شما جلوگیری می کند و در برخی مناطق بدن باعث التهاب می شود. اگر متوجه شدید دست و پایتان متورم شده است ، باید بدانید که سیستم گردش خون شما باعث این تورم می شود زیرا سعی می کند جریان خون را کاهش دهد.


سوزن سوزن شدن دست و پا


خواب رفتن دست و پاها نشانه دیگری است که نباید از آن چشم پوشی کرد. این اتفاق می افتد که تجمع چربی جریان خون در رگ های شما را مسدود می کند.


ریزش مو و ناخن های شکننده


ضمن اشاره به مشکلات دیگری مانند استرس یا سوء تغذیه ، این همچنین می تواند به معنای اختلال در گردش خون باشد. در این حالت ، پوست سر ، دست و پا به اندازه کافی مواد مغذی را دریافت نمی کند ، بنابراین موهای شما خشک و از بین می رود ، ناخن های شما به راحتی می شکنند یا رشد می کنند.


واریس


هنگامی که دریچه های قلب شما ، که وظیفه پمپاژ خون را دارند ، ضعیف می شوند ، فشار خون بالا می رود. این باعث تورم و پیچ خوردگی رگهای روی سطح پوست شما می شود رگه های واریسی در نزدیکی پاها و مچ پا ظاهر می شوند.


رگهای عنکبوتی همچنین به دلیل مشکلات گردش خون می توانند ظاهر شوند. از رگهای واریسی کوچکتر و ضخیم تر است ، در سطحی ترین لایه پوست شما رخ می دهد و به رنگ قرمز مایل به قرمز یا آبی است.


خستگی


وقتی مواد مغذی به درستی در بدن شما توزیع نشود ، احساس بی حالی و ضعف خواهید کرد. خون کند تر پمپاژ میشود و حرکت اکسیژن به عضلات (و مغز شما) نیز کند است. بنابراین ، کاملاً طبیعی است که احساس کنید خسته شده اید ، بدن شما سنگین تر می شود و فعالیت های مختلف دشوار می شود.


هضم کند


اگر ساعت ها بعد از غذا احساس سیری می کنید (حتی اگر در آخرین وعده غذایی مقدار زیادی غذا نخورده باشید) ، ممکن است به دلیل اختلال در گردش خون باشد. مراقب حرکات روده خود باشید زیرا ممکن است خون شما به اندازه نیاز در روده شما پمپاژ نشود.


آهستگی ترمیم زخم ها


هنگامی که گردش خون مختل می شود ، گلبول های سفید نمی توانند با سرعت مناسب منتقل شوند و بنابراین نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند (از جمله بهبود زخم ها ، بریدگی ها و شکاف ها).


عفونت و سرماخوردگی


اگر جریان خون شما کند باشد ، بدن شما نمی تواند به طور مؤثر عوامل با بیماری زا نبرد کند. بنابراین معمولاً داشتن بیماری های ویروسی یا باکتریایی متداول است. بنابراین ، آنتی بادی ها "کندتر" می شوند و نمی توانند به درستی از شما محافظت کنند.


انژین


دلایل زیادی برای درد شدید قفسه سینه وجود دارد. یکی از آنها کمبود خون در قلب است.


از دست دادن اشتها


معده شما مقدار صحیح خون را به مغز شما ارسال می کند و سیگنال های گرسنگی را ارسال می کند. اگر در طول روز اشتهای کمتری دارید یا نمی خواهید چیزی بخورید ، به این دلیل است که دستگاه گوارش شما نمی توانند این سیگنال گرسنگی را به مغز شما ارسال کنند. این اغلب منجر به کاهش وزن می شود.


عملکرد ذهنی ضعیف


اگر مغز خون مورد نیاز خود را دریافت نکند ، نورونهای آن کندتر عمل می کنند. مشکلات عدم تمرکز یا حافظه را تجربه می کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده