خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاهش درد مفاصل با طب سوزنی

کاهش درد مفاصل با طب سوزنی

درد مفاصل را با طب سوزنی تسکین دهید


طب سوزنی قرن ها با سایر روش های درمانی برای تسکین درد مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین چه فوایدی دارد؟

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


آیا می دانید با طب سوزنی درد مفاصل چگونه تسکین می یابد؟ طب سوزنی پایه پزشکی طب سنتی چینی است. هزاران سال است که همراه با سایر روشهای درمانی ، از بین بردن بسیاری از بیماریها و مشکلات مختلف استفاده می شود.


دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که عملکرد درمانی این شاخه پزشکی جایگزین ، دقیقاً چگونه کار می کند. با این حال ، طب سوزنی امروزه در دنیای غرب نیز رواج دارد و افراد زیادی برای بهبود کیفیت زندگی به طب سوزنی می روند.


طب سوزنی چیست؟


طب سوزنی مبتنی بر یک سری مراحل است که برخی از نقاط آناتومیکی بدن را تحریک می کند. در این روش از تکنیک های مختلفی استفاده شده است و شاید مشهورترین آن استفاده از سوزن ها باشد. علاوه بر این ، مزایای سلامتی این برنامه به طور عمیق مورد مطالعه قرار گرفته است.


به شرح زیر ، سوزن های کوچک و نازک از نظر استراتژیک در زیر پوست قرار می گیرند تا درد ناشی از برخی بیماری ها برطرف شود.


درد مفاصل


درد مفاصل در اکثریت قریب به اتفاق مردم به یک مشکل شایع تبدیل شده است. معمولاً به دلیل سایش قسمت پایین غضروف رخ می دهد. غضروف از ساییدن استخوان ها در برابر یکدیگر جلوگیری می کند.


براساس مطالعاتی گسترده ، بیش از هفتاد درصد از زنان بالای 35 سال درد مفاصل را تجربه می کنند. این نوع اختلال روی سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد و به مفاصل حمله می کند که مسئول تحرک استخوان ها در زانوها ، مچ ها ، باسن و آرنج هستند.


نسخه های جدی تر این بیماری حتی می تواند از انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی یا نشستن روی صندلی بیماران جلوگیری کند.


حرکات مفصل به دلیل التهاب در ناحیه دردناک محدود می شوند. این محدودیت به طور جدی بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد و انجام فعالیتها و کارهای روزانه را دشوار می کند.


در زیر برخی از علائم و نشانه های درد مفاصل آورده شده است:


التهاب ، حساسیت لمسی و قرمزی در مفاصل

قرمزی یا لکه های بنفش روی پوست

درد قفسه سینه ، مشکل در تنفس

درد شکم

تب ، تعریق یا لرز


استئوآرتریت یکی از اساسی ترین انواع ناتوانی است که می تواند منجر به درد مفاصل شود. این یک بیماری دژنراتیو است که شامل تخریب غضروف و مفصل می شود. از آنجا که استخوان ها در برابر یکدیگر ساییده می شوند ، فرسوده می شوند. این امر منجر به درد شدید و سفتی در مفاصل می شود.


طب سوزنی در درد مفاصل چقدر مؤثر است؟


طب سوزنی ، در کنار سایر روش های درمانی ، یکی از بهترین روش های درمانی دردهای مفاصل است. حتی برای تسکین علائم آرتروز به طور کلی مفید است.


از دیدگاه جامع ، عواملی مانند سن ، وزن و ژنتیک ممکن است شما را به آرتروز مستعد کند. با این حال ، برخی اوقات تغییر در شیوه زندگی می تواند به بهبود علائم کمک کند. با این حال ، مطالعات مختلف اثربخشی طب سوزنی را به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای آرتروز نشان داده است.


یک مطالعه در پایگاه داده سلامت کوکران نشان داد که طب سوزنی می تواند فعالیت بدنی و شدت درد را تا حدودی در بیماران مبتلا به آرتروز تشخیص دهد.


برای این مطالعه بیماران به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول تحت عمل طب سوزنی قرار گرفتند. گروه دوم به عنوان گروه کنترل ساخته شدند و هیچ درمانی روی آنان انجام نشده است. مشاهده شد که بیمارانی که 8 و 26 هفته بعد از عمل طب سوزنی دریافت کرده بودند ، نسبت به بیماران گروه کنترل ، درد کمتری داشتند و تحرک بدنی را نیز افزایش دادند.


درد مفاصل ناشی از داروها


درد مفاصل همچنین می تواند به عنوان یک عارضه جانبی از برخی داروهای خاص ایجاد شود. از مهارکننده های آروماتاز برای معالجه بیماران مبتلا به سرطان پستان یا زنانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان بعد از یائسگی هستند استفاده می شود. این روش درمانی گاهی باعث ایجاد درد مفاصل می شود که بیماران حتی می توانند مصرف تمام داروها را متوقف کنند.


یک مطالعه جدید نشان داده است که طب سوزنی درد مفاصل ناشی از مهارکننده های آروماتاز مورد استفاده در زنان یائسگی یا بیماران مبتلا به سرطان پستان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


226 بیمار در این مطالعه از مراکز مختلف پزشکی به 3 گروه تقسیم شدند:


کاربران درمان طب سوزنی

کسانی که تحت درمان طب سوزنی کاذب قرار گرفتند

کسانی که هیچ درمانی دریافت نکردند

بیمارانی که پس از 12 هفته تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند اظهار داشتند که دردشان کاهش یافته است. علاوه بر این ، امداد رسانی ماه ها به طول انجامید.


نتیجه



اگرچه برای بررسی نحوه عملکرد طب سوزنی باید کارهای بیشتری انجام دهیم ، اما می توان گفت که در معالجه درد مفاصل بسیار مؤثر است. علاوه بر این ، این روش درمانی جایگزین در درمان فیبرومیالژیا و در درمان بیماریهای عصبی مانند پارکینسون سودمند بوده است.


در نتیجه ، برخی از متخصصان بهداشت و درمان این امکان را به بیماران خود می دهند که طب سوزنی در کنار سایر درمان ها انجام دهند. علاوه بر این ، طب سوزنی بسته به منطقه ، کشور و شرکت بیمه درمانی شما ممکن است تحت پوشش بیمه باشد.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده