بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قوز قرنیه یا کراتوکونوس

قوز قرنیه یا کراتوکونوس

کراتوکونوس - ویژگی ها و درمان


کراتوکونوس شرایطی است که باعث تاری دید می شود. علاوه بر این ، این مربوط به درجات مختلفی از نزدیک بینی و آستیگماتیسم است.


کراتوکونوس یک وضعیت چشمی است که به طور خاص بر قرنیه تأثیر می گذارد - غشای شفاف و گنبدی شکل که قسمت قدامی چشم را تشکیل می دهد. عملکرد قرنیه تمرکز پرتوهای نور برای ایجاد یک دید دقیق است.


این یک بیماری پیشرونده است که شکل قرنیه را تغییر می دهد و باعث تغییر آن از مقعر به مخروط می شود. علاوه بر این ، قرنیه نیز نازک تر می شود و این امر بر نحوه ورود پرتوهای نور به قرنیه تأثیر می گذارد ، بنابراین شما نمی توانید همانطور که باید تمرکز کنید ، این باعث می شود دید شما تار شود.


کراتوکونوس یک بیماری نادر است به این معنی که شیوع آن کم است. برآوردها حاکی از آن است که در هر 100000 نفر فقط 2 مورد جدید مشاهده می شود. علاوه بر این ، بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارند که بر پیشرفت این بیماری تأثیر می گذارند.


با این حال ، کراتوکونوس اغلب در بزرگسالان تأثیر می گذارد. این امر به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد زیرا این امر تأثیر زیادی در بینش فرد دارد. در مقاله امروز ما همه چیزهایی را که باید در مورد این وضعیت بدانید توضیح خواهیم داد.


کراتوکونوس یا قوز قرنیه چیست؟


همانطور که در بالا اشاره کردیم ، شکل طبیعی قرنیه مانند گنبد است ، این شکل بسیار مهم است زیرا اجازه می دهد تا پرتوهای نور دقیقاً به شبکیه برخورد کنند ، به طوری که شبکیه بتواند روند بینایی را به درستی ادامه دهد.


کراتوکونوس به تدریج قرنیه و شکل قرنیه را که مانند گنبد است تغییر می دهد و مخروط می شود. این یک آسیب شناسی غیر التهابی است که خطر ابتلا به یک چشم یا هر دو را دارد. این امر به طور کلی در بزرگسالان تأثیر می گذارد.


این تغییرات در مورفولوژی قرنیه مانع از صعود صحیح پرتوهای می شود. در نتیجه ، بینایی تحریف شده و تکثیر می شود. علاوه بر این ، در فرد می تواند هم نزدیک بینی و هم آستیگماتیسم ایجاد کند:


میوپیا نقص بینایی است که اشیاء دور را تار می کند.


از طرف دیگر آستیگماتیسم وقتی است که چشمان شما هم اشیاء مجاور و هم از راه دور را به روشی مبهم یا تحریف شده می بیند.(نوعی دو بینی)


چه علائم دیگری می تواند با کراتوکونوس ایجاد شود؟


بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری نیز نسبت به نور حساسیت بالایی دارند. به همین ترتیب ، مردم اغلب مجبورند نسخه عینک خود را تغییر دهند. علائم معمولاً با گذشت زمان متفاوت است.


علائم دیگر شامل قرمزی چشم ها و ناراحتی زیاد در صورت داشتن لنزهای تماسی است. با این حال ، معمولاً مدت زمان زیادی طول می کشد تا بیماری پیشرفت کند ، بنابراین دومین علامتی که ذکر کردیم احتمال بروز آن کمتر است.


مواردی وجود دارد که احتمال دارد کراتوکونوس بسیار جدی تر شود. ممکن است چشم ها به طور ناگهانی بدتر شوند و قرنیه ممکن است فیبروز را تجربه کند. وقتی این اتفاق بیفتد ، قرنیه شفاف تر می شود و بینایی بدتر می شود.


دلایل چیست؟


ما هنوز دقیقا نمی دانیم چه عواملی باعث بروز کراتوکونوس شده است. با این حال ، دانشمندان تصور می کنند که عوامل مختلف زیادی وجود دارد که در توسعه بیماری نقش دارند.


اول از همه ، به نظر می رسد ژنتیک نقش مهمی را ایفا می کند ، زیرا تاریخچه این بیماری را می توان در خانواده های بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری مشاهده کرد.


به طور مشابه ، به نظر می رسد با عواملی مانند آسیب دیدگی جزئی چشم ، خراش دائمی و سوزش چشم و همچنین قرار گرفتن در معرض مداوم اشعه خورشید همراه است.


پزشکان چگونه بیماری کراتوکونوس را تشخیص و درمان می کنند؟

تشخیص کراتوکونوس بسیار ساده است. به طور معمول ، کافی است یک چشم پزشک معاینه کامل چشم را انجام دهد. علاوه بر این ، آنها می توانند آزمایشات دیگری را برای رعایت یک آسیب شناسی خاص با جزئیات بیشتری انجام دهند.


به عنوان مثال ، پزشکان می توانند از توپوگرافی قرنیه استفاده کنند یا برای اندازه گیری انحنای قرنیه ، یک کراتومتری انجام دهند.


درمان کراتوکونوس به صورت موردی متفاوت است. چشم پزشک باید مناسب ترین روش درمانی را برای هر بیمار انتخاب کند. بسیاری از موارد خفیف با استفاده از لنزهای تماسی قابل درمان است. اما در موارد پیچیده تر ، پیوند قرنیه ممکن است لازم باشد.


بطور خلاصه


کراتوکونوس یک بیماری پیشرونده است که قرنیه را مختل می کند و از تمرکز صحیح اشعه جلوگیری می کند. به همین دلیل بینایی تار می شود و این معمولاً روی جوانان تأثیر می گذارد. اگر شک دارید ، بهترین گزینه شما مشورت با چشم پزشک برای معاینه کامل چشم است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده