دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» اثر گرما روی بدن

اثر گرما روی بدن

شش اثر گرما روی بدن


بدن انسان می تواند دمای بدن را طوری تنظیم کند که در دمای 36.5 درجه سانتیگراد بماند. اگرچه گرمای زیادی در خارج وجود دارد ، این مکانیسم تنظیم ممکن است خراب شود. در این مقاله در مورد شش اثر گرما بر روی بدن صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


تأثیرات گرما بر بدن هنگامی رخ می دهد که سیستم تنظیم کننده دمای بدن شروع به رو به زوال رفتن کند. اگر این سیستم خود را تنظیم نکند ، گرما می تواند به شرایط تهدید کننده زندگی منجر شود.


یک سیستم بدنی آماده شده است تا دمای بدن افراد در حدود 36.5 درجه سانتیگراد حفظ شود. این درجه حرارت بدن به بدن اجازه می دهد عملکرد طبیعی داشته باشد. هنگامی که دمای بدن تغییر می کند ، اثرات نامطلوب رخ می دهد. هنگامی که بدن تغییرات اساسی را تجربه می کند ، علائم پاتولوژیک را نشان می دهد. هر دو هیپوترمی و هایپرترمی می توانند منجر به مرگ شوند.


نحوه کنترل اثرات گرمای بدن


بدن دارای دو مکانیسم است که برای از بین بردن گرما استفاده می شود:


افزایش جریان خون


بدن باعث گشاد شدن عروق و تبادل گرما با محیط می شود. این امر باعث می شود تا گرمای اضافی از بین برود و اطمینان حاصل شود که اندامها تحت تأثیر قرار نمی گیرند.


عرق کردن


 تعریق گرمای اضافی را با تبخیر از بین می برد. هنگامی که عرق تبخیر می شود ، بدن را خنک می کند. بدن انسان پوشیده از غدد عرق است که می تواند تا نیم لیتر در ساعت عرق کند.


هنگامی که محیط بسیار گرم است ، یعنی بالاتر از 35 درجه سانتیگراد ، عرق کردن می تواند به حد مجاز برسد. اگر بدن تشخیص دهد مایعات و نمکی که از طریق تعریق دفع می شوند منجر به کم آبی بدن شوند ، عرق کردن را متوقف می کند. در این مرحله ، ممکن است اثرات گرمائی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد ، در بدن ظاهر شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


عرق کردن یکی از مکانیسم های دفاعی بدن در برابر گرم شدن است.


تأثیر حرارت بر روی بدن


بوی بد دهان


کم آبی بدن بر همه بافت های بدن تأثیر می گذارد. یکی از این بافت های آسیب دیده مخاط دهان است. کمبود مخاط دهان به دلیل کمبود بزاق باعث خشکی دهان می شود. باکتری ها بدون بزاق تکثیر می شوند زیرا یکی از مکانیسم های دفاعی ناپدید شده است. تکثیر باکتری ها باعث بوی بد دهان یا هالیتوز می شود.


گرفتگی و اسپاسم


عرق کردن نه تنها مایعات بدن را کاهش می دهد بلکه باعث کاهش نمک و الکترولیت ها می شود. بدن انسان برای عملکرد سلولها به الکترولیتها نیاز دارد. یکی از بافتهایی که بیشترین میزان به نمک احتیاج دارد ، بافت ماهیچه است.


بنابراین اگر زیاد عرق می کنید و الکترولیت زیادی از دست می دهید ، ممکن است گرفتگی عضلات یا اسپاسم در اندام خود داشته باشید. این نشانگر هشدار است. اگر دچار گرفتگی گرما هستید ، باید فعالیت بدنی خود را متوقف کرده و آب بنوشید. اگر از این کار جلوگیری نشود ، مرحله بعدی خستگی است.


فرسودگی جسمی


در صورت عدم رعایت نکات احتیاطی ، از بین رفتن مایعات و نمکی که در اثر تعریق از دست می روند ، می تواند منجر به فرسودگی جسمی شود ، خصوصاً در مواقعی که تلاش جسمی انجام می شود.


علائم فرسودگی جسمی شامل علائم زیر است:


فرسودگی بدنی کلی


خوی کوتاه


تنفس عمیق و سریع


افت فشار خون


بیماری گرما زدگی


این وضعیت بالینی مشابه فرسودگی جسمی است. با این حال ، تفاوت در این است که بیماری گرما زدگی به دلیل طولانی مدت قرار گرفتن در معرض آفتاب رخ می دهد. اگر مکانیسم های نظارتی فرد به دلیل این قرار گرفتن در معرض طولانی مدت کار را متوقف کند ، می توان گفت که فرد این بیماری را تجربه می کند.


علائم بیماری گرما زدگی عبارتند از:


سردرد


خستگی


حالت تهوع و استفراغ


تشنگی


قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض آفتاب می تواند باعث بیماری گرما زدگی شود.


سنکوپ حرارتی


ممکن است دلایل مختلفی از سنکوپ گرما وجود داشته باشد. یکی از این دلایل تأثیر گرما بر روی بدن است. گرمای بیش از حد باعث گشاد شدن بیش از حد عروق و توزیع مجدد خون می شود که این شرایط باعث کاهش جریان خون به مغز می شود.


سنکوپ گرما یک وضعیت بالینی است که به دلیل گردش خون ،خون کافی به مغز نمی دهد. از آنجا که خون کافی به مغز نمی رسد ، مغز نمی تواند اکسیژن کافی دریافت کند و سیستم عصبی مرکزی یک مکانیسم کنترل را قادر می سازد تا عمل کند.


این مکانیسم تنظیم شامل اطمینان از اینکه بدن در وضعیت افقی برای بهبود گردش خون به مغز قرار دارد ، می باشد. بنابراین ، علائم سنکوپ گرما ضعیف است. به طور کلی ، تاری دید و لرزش قبل از این تجربه می شود. خوشبختانه بهبودی یک روند سریع است. وقتی بدن به حالت افقی می رود ، خون کافی به مغز می رسد.


آفتاب


شدیدترین اثرات گرما ساز بدن ، آفتاب زدگی است. این وضعیت می تواند کشنده باشد و یک فوریت پزشکی محسوب می شود.


تا 40 درجه سانتی گراد ، بدن می تواند برخی از مکانیسم های دفاعی را فعال کند. اگر از این حد عبور کرد ، این مکانیسم ها کار را متوقف می کنند. سلول ها تحت این شرایط نمی توانند کار کنند ، و این می تواند منجر به نارسایی اندام های متعدد شود.


چگونه می توان از اثرات گرما بر بدن جلوگیری کرد؟


برای جلوگیری از اثرات مخرب گرما بر روی بدن می توانید اقدامات اساسی را انجام دهید. استفاده از این اقدامات می تواند در جلوگیری از پیامدهای خطرناک به شما کمک کند. این اقدامات شامل موارد زیر است:


روزانه به اندازه کافی آب بنوشید.


خود را در معرض آفتاب ، محافظت نشده و برای مدت طولانی قرار ندهید.


استراحت از کار یا ورزش هنگام شروع علائم گرما زدگی.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده