دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مراقبت های لازم برای ارتودنسی

مراقبت های لازم برای ارتودنسی

 کلید بهداشت دندان با ارتودنسی


با ارتودنسی توجه و زمان بیشتری برای بهداشت دندان لازم است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


داشتن بهداشت خوب دندان با ارتودنسی آسان نیست. اما همچنین تمیز نگه داشتن دندانها و سیمها بسیار مهم است ، هم برای تضمین موفقیت در درمان و هم برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و لثه.


کسانی که از ابزار هایی مانند سیم استفاده میکنند، به خصوص اگر این ابزارها ثابت باشند ، باید تلاش زیادی برای حفظ بهداشت دهان و دندان انجام دهد. آنها باید زمان بیشتری را برای این موضوع اختصاص دهند و از تمام ابزار مورد نیاز برای استفاده از بهداشت مناسب دندان استفاده کنند.


خوشبختانه کلیدهای حفظ بهداشت دندان با ارتودنسی کافی است. اگرچه آنها به زمان بیشتری از حد معمول نیاز دارند ، اما آسان هستند. آنها همچنین تضمین می کنند که در آینده با مشکلات دیگری روبرو نخواهید شد.


در زیر 7 کلید بهداشت دندان و ارتودنسی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


6 کلید بهداشت دندان با ارتودنسی


1. عادات مسواک زدن


مهمترین معیار بهداشت صحیح دندان با ارتودنسی ، مسواک زدن دندان ها است. شما باید حداقل 3 بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید. با این وجود توصیه می شود بعد از خوردن هر چیزی یا نوشیدن چیزی شیرین ، دندان های خود را مسواک بزنید.


مسواک زدن قبل از خواب مهمترین است. بهتر است هر دندان را به طور جداگانه به آرامی مسواک بزنید. از مسواک زدن هر دو طرف و شکاف بین دندانها نباید غافل شد. روش اصلی مبارزه با پلاک باکتریایی مسواک زدن دندان ها است.


مسواک زدن یکی از مهمترین عادت ها برای بهداشت دهان و دندان است. اگر بریس دارید ، بهتر است بعد از خوردن هر چیزی دندان های خود را مسواک بزنید تا از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


2. مسواک های مخصوص


مسواک های مخصوصی برای تهیه بهداشت دندان با ارتودنسی وجود دارد. آنها به شکل V هستند ، همچنین تمیز کردن اطراف ابزار ارتودنسی را نیز انجام می دهند.


با این حال ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهتر است از مسواک برقی استفاده کنید. بهترین مسواک های برقی دارای فن آوری ارتعاشی هستند و قابل شارژ می باشند.


اینکه مسواک سنسور فشار داشته باشد بسیار بهتر خواهد بود. این کار باعث می شود از فشار بیش از حد و آسیب رساندن به ابزار ارتودنسی خود جلوگیری کنید.


3. خمیر دندان


به عنوان یک قاعده ، بهتر است از خمیر دندان فلوراید دار استفاده کنید. زیرا این نوع خمیر دندان هم ملایم است و هم به افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی دندان کمک می کند. استفاده از خمیردندان های درخشان کننده توصیه نمی شود زیرا تمایل به آسیب دیدن مینای دندان دارند .


در صورت بروز هرگونه مشکل دیگر ، مانند بوی بد دهان یا لثه ، با دندانپزشک خود مشورت کنید. آنها به شما خواهند گفت كه از چه نوع خمیردندان باید استفاده كنید. به یاد داشته باشید ، خمیر دندان فقط یک مکمل است. مهمترین چیز این است که دندان ها را مسواک بزنید.


4- نخ دندان


بله ، شما باید از نخ دندان استفاده کنید. استفاده از نخ دندان به شما امکان می دهد تا به فضاهای بین دندانها برسید تا از بهداشت مناسب دندان با ارتودنسی اطمینان حاصل شود.


سیمها باعث می شوند بقیه مواد غذایی کوچک در دندان ها راحت تر باقی بمانند بدون اینکه متوجه شوید. در حالت ایده آل ، شما باید از نخ پارافین استفاده کنید. باید نخ را کمی بالا و پایین حرکت دهید. سپس باید شکاف ها را بین دندان ها پاک کنید.


استفاده از نخ دندان به شما کمک می کند تا مواد غذایی بین دندان ها باقی نماند.


5- استفاده از دهانشویه


از آب برای شستشوی دهان بعد از مسواک زدن استفاده می شود. عملکرد اصلی آن از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها است.


برخی از دهانشویه ها به ویژه برای افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند مناسب است. آنها حاوی مؤلفه هایی هستند که به این ابزارها آسیب نمی رساند. در هر صورت ، دهانشویه به محافظت از مینای دندان کمک می کند.


غرغره کردن یک مکمل خوب برای بهداشت دندان است. همچنین به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.


6. آبکشی دهان


آبیاری دهان مکمل کامل بهداشت دهان و دندان است. اما به یاد داشته باشید ، بسیاری از مناطق وجود دارد که باقیمانده مواد غذایی کوچک می توانند جمع شوند و بدون توجه به نظر برسند ، به خصوص هنگامی که بریس دارید.


آبیاری دهان افرادی که به مراقبت ویژه نیاز دارند ، به منظور ارائه بهداشت دندان کاملاً مناسب است.


نتیجه


اگر بریس دارید ، باید عادت های بهداشت دهان و دندان خود را تقویت کنید. بنابراین بهتر است دندان های خود را مسواک بزنید ، مسواک مناسب را انتخاب کرده و از روش های اضافی دیگر مانند نخ دندان و شستوشو با آب و دهانشویه استفاده کنید. همچنین بسیار مهم است که مرتباً به ارتودنتیست خود مراجعه کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   ارتودنسی بریس
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده