خرید از سراسر دنیا


» همه چیز راجع به ویتامین A

همه چیز راجع به ویتامین A

در ماهی ، شیر و میوه ها و سبزیجات به رنگ نارنجی یافت می شود. این ویتامین سیستم بینایی و سیستم ایمنی بدن شما را حفظ و تقویت می کند. این ویتامین از شما برای داشتن پوستی سالم تر حمایت می کند. مقاله ما را بخوانید تا در مورد فواید سلامتی آن و آنچه دراین ویتامین است یاد بگیرید.


ویتامین A یک ویتامین محلول در روغن است که به طور طبیعی در برخی غذاها مشاهده می شود. این ماده در محصولات حیوانی به عنوان رتینول ظاهر می شود. این ماده در میوه و سبزیجات به صورت پرویتامین A است.


بنابراین ویتامین A چه می کند؟


ویتامین A: عملکردها و فواید سلامتی


ویتامین A برای پیشرفت برخی از عملکردهای بدن ضروری است. بنابراین ، تأثیرات مختلفی روی چندین سیستم دارد.


عملکرد سیستم ایمنی


اول از همه ، این ویتامین ضد عفونی کننده است واز بروز عفونت ها به ویژه عفونت های تنفسی جلوگیری می کند. عفونت گلو ، فارنژیت ، سینوزیت ، برونشیت و غیره. این گنجانده شده است

ویتامین A در عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است. بنابراین نقش قابل توجهی در پیشگیری از برخی بیماری های عفونی دارد.


رشد و توسعه


ویتامین A نقش مهمی در رشد جنین دارد. این یکی از اولین کارکردهایی است که علم در مورد آن آگاهی پیدا می کند. کمبود ویتامین A در دوران بارداری می تواند در شکل گیری کلیه های مجاری ادراری ، دیافراگم و جنین مشکلاتی ایجاد کند.


مطالعات علمی همچنین نشان می دهد که ویتامین A برای تولید مثل مناسب در هر دو جنس ضروری است.


محافظت از چشم


ویتامین A برای بینش سالم ضروری است. سطح کافی اجازه می دهد تا نور به سیگنالهای الکتریکی تبدیل شود که مغز می تواند آنها را تفسیر کند. همچنین باعث بهبود بینایی و جلوگیری از دید در شب (کاهش دید در شرایط کم نور) می شود.


همچنین به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن ، از پیشگیری از برخی بیماری های چشمی مانند پریشوپوپی ، دژنراسیون ماکولا ، آب مروارید ، گلوکوم ، دور بینی ، نزدیک بینی و جداشدگی شبکیه کمک می کند.


آنتی اکسیدان


علاوه بر این ، ویتامین A یک آنتی اکسیدان عالی است. از بروز برخی از بیماریهای دژنراتیو مانند بیماری عروق کرونر قلب ، بیماری مزمن ریه و آلزایمر جلوگیری می کند. برخی دانشمندان همچنین بر این باورند که ممکن است از بروز بیماریهای غیر واگیر دیگر مانند سرطان محافظت کند.


پوست و غشاهای مخاطی


این ویتامین به ترمیم پوست کمک می کند. همچنین برای محافظت از غشاهای مخاطی ، به ویژه دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوق العاده است.


علاوه بر این ، بدن ما برای بازسازی بافت به آن احتیاج دارد. بنابراین برای بهبود زخم ها در دستگاه گوارش مانند زخم ها و دیورتیکولوز یک داروی خوب است.


بسیاری از شرکت های آرایشی ویتامین A را به محصولات خود اضافه می کنند. این نتیجه مثبت در درمان آکنه داد. این ماده در کاهش ظاهر چین و چروک و جلوگیری از پیری پوست موثر بوده است.


از کجا می توانید ویتامین A دریافت کنید؟


ما دیده ایم که بدن ما برای تکمیل عملکردهای مهم خود به این نوع ویتامین نیاز دارد. بنابراین ما باید آن را از منابع خوراکی خریداری کنیم.


این ویتامین دو شکل مختلف دارد:


1. ویتامین A از قبل تشکیل شده

این ویتامین در غذای حیوانی یافت می شود. بدن به راحتی می تواند جذب و ذخیره و هیدرولیز کند و به شکل رتینول برسد. در زیر نکات برجسته این گروه آورده شده است:


جگر گوسفند

روغن ماهی

زرده تخم مرغ

کره و شیر

ماهی ها مانند ساردین ، ​​شاه ماهی ، کیپر ، ماهی تن و ماهی قزل آلا


2. ویتامین A پیش سازهای ویتامین


برخی از کاروتنوئیدهای گیاه پیش ساز ویتامین A هستند. این بتاکاروتن است که از طریق عمل آنزیمی در روده به رتینول تبدیل می شود.


کاروتنوئیدها به ویژه در سبزیجات زرد و نارنجی یافت می شوند ، اما یافتن آنها در برخی از سبزیجات برگ سبز به خصوص سبزیجات سبز تیره نیز ممکن است. رنگدانه های کاروتنوئید زرد و نارنجی در زیر رنگ کلروفیل پنهان می شوند. بهترین منابع کاروتن به شرح زیر است:


فلفل قرمز ، سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل و هویج

خربزه ، انبه. همچنین در هلو و شلیل یافت می شود ( اما در مقادیر کمتری )

اسفناج ، کلم بروکلی ، خردل

برای جذب بهتر ، باید سبزیجات را بپزید و آنها را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید.


اثرات کمبود این ویتامین بر سلامتی


کمبود این ویتامین اغلب به دلیل سوء تغذیه طولانی مدت رخ می دهد. در کشورهای توسعه یافته رایج نیست ، اما در بعضی از مناطق آفریقا و شمال شرقی آسیا رخ می دهد. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای سرشار از ویتامین A در آنجا کمیاب هستند.


علاوه بر این ، برخی از اختلالات که بر جذب چربی داخل روده تأثیر می گذارد ، ممکن است خطر کمبود ویتامین A را افزایش دهد. به طور خاص ، اسهال مزمن ، بیماری سلیاک ، برخی از مشکلات پانکراس و انسداد مجرای صفراوی همگی در این امر نقش دارند.


برخی از علائم کمبود ویتامین A به شرح زیر است:


خشکی پوست ، بثورات ، پوسته پوسته شدن و چین و چروک های بیش از حد

ناخن های شکننده

چشمان بسیار خشک به دلیل ضعف بینایی ، کوری شب ، لغزندگی پایین

کمی اشتها

عفونت


پزشکان براساس ارزیابی علائم و نتایج آزمایش خون ، تشخیص را انجام می دهند. مکمل ها روش خوبی برای معکوس کردن وضعیت هستند ، اما همیشه طبق توصیه و دستورالعمل پزشک آنها را مصرف کنید. بنابراین آنها می توانند با توجه به وضعیت شما ، آنچه شما نیاز دارید را تجویز کنند.


از استفاده بیش از حد از آن خودداری کنید


مصرف زیاد ویتامین A می تواند سمی باشد. در حقیقت ، این بیماری به عنوان هیپرویتامینوز A شناخته شده است. برآوردها نشان می دهد که مصرف 10 برابر مقدار توصیه شده روزانه می تواند خطرناک باشد.


به طور کلی ، مقادیر زیاد از طریق غذا دشوار است. بنابراین مسمومیت اتفاق می افتد ، به ویژه هنگامی که فرد مقدار زیادی ویتامین A دریافت کند. بنابراین همیشه توصیه های متخصص بهداشت را رعایت کنید.


خوردن مقادیر زیادی از مواد غذایی سرشار از پروتئینامین A معمولاً مشکلی در ایجاد سمیت ایجاد نمی کند. بدن فقط آنچه را که لازم است جذب می کند و هرگونه اضافی را از بین می برد. با این وجود مقادیر زیاد بتا کاروتن می تواند باعث شود پوست شما به رنگ نارنجی تبدیل شود!


اگر به طور گسترده نگاه کنید ، به راحتی می توانید بشقاب خود را با سبزیجات سبز ، نارنجی و زرد در پاییز پر کنید. اگر شیر ، ماهی و تخم مرغ را به اینها اضافه کنید ، همه چیز لازم را برای جلوگیری از کمبود ویتامین A خواهید داشت.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   ویتامین A

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده