خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای جلوگیری از لمس صورت در حین شیوع کرونا ویروس

نکاتی برای جلوگیری از لمس صورت در حین شیوع کرونا ویروس

یکی از پیشنهادات برای کاهش خطر ابتلا به کرونا ویروس این است که تا حد امکان از لمس صورت خود جلوگیری کنید. چرا؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد.


کارشناسان می گویند شما نباید در طی همه گیری فعلی کرونا ویروس ، صورت خود را لمس کنید. چرا این امر در طول این بیماری همه گیر اهمیت دارد؟ درباره نحوه جلوگیری از شیوع COVID-19 چیزهای زیادی گفته می شود. و این اقدامات پیشگیرانه شامل دست نزدن به صورت شما ، به خصوص چشم ، بینی و دهان می شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


برای درک دلیل این توصیه ، ابتدا باید چگونگی ورود ویروس به بدن را بررسی کنیم. چگونه این عفونت شروع می شود؟ همچنین اقدامات دیگری که عوامل تعیین کننده در کاهش خطر آلودگی هستند را بررسی خواهیم کرد.


نقطه ورود coronavirus چیست؟


چشم ، بینی و دهان شما راههای ورود COVID-19 و سایر عوامل عفونی است. بیماری کرونا ویروس یک عفونت است و مانند سایر عفونت های این نوع ، وارد چشم ، بینی و دهان می شود. ویروس COVID-19 هنگامی که فرد آلوده سرفه ، عطسه یا بازدم می کند می تواند از طریق قطرات به دیگری سرایت کند.


و عفونت فقط از طریق تماس مستقیم بین افراد اتفاق نمی افتد. این قطره ها روی اشیاء و سطحی قرار می گیرند و ویروس مدتی بر روی آنها فعال میماند. لمس صورت فرد پس از لمس این سطوح آلوده همچنین می تواند باعث آلوده شدن به ویروس شود.


به عبارت دیگر ، اگر صورت یکی از دروازه های ورودی این ویروس باشد ، به وضوح سزاوار توجه ویژه است. و با توجه به این موضوع ، خطر ورود ویروس به بدن خود را کاهش میدهیم.


اگرچه بسیار ساده به نظر می رسد ، این اقدامات مؤثر بوده و به کاهش خطر ابتلا مرتبط با سایر بیماری های عفونی در گذشته کمک کرده است. در حقیقت ، شما باید همان روشهای پیشگیری را در مورد بیماریهای شایع مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بکار بگیرید.


چه اقدامات دیگری می توان برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس انجام داد؟


در عین حال ، این ویروس ها می توانند برای چندین روز روی سطوح غیرقابل استفاده باقی بمانند. بنابراین ، توجه به نواحی که اغلب با آنها تماس گرفته می شود و توجه به پاکیزگی آنها ضروری است. به عنوان مثال ، ما در مورد دستگیره درب ، دستگاه های الکترونیکی ، دکمه های آسانسور ، نرده های دستی و اشیاء مشابه صحبت می کنیم.


تمیز کردن مکرر به کاهش میزان ویروس موجود در این سطوح کمک می کند. همچنین به کاهش احتمال انتشار ویروس به افراد سالم کمک می کند. در حالی که بسیاری از مردم آگاهی ندارند ، این نیز وسیله ای برای انتقال بیماری کرونا ویروس و سایر بیماری های عفونی و غیر عفونی است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


در عین حال ، اتخاذ روشهای پیشگیرانه ، تنها به کاهش شیوع کرونا ویروس کمک نمی کند بلکه باعث کاهش شیوع سایر بیماری های عفونی که شیوع آن را دارند. بنابراین ، ما در مراقبت از سلامتی فردی و جمعی خود از مزایای بیشتری برخوردار می شویم.


اقدامات حفاظتی در برابر همه گیری کرونا ویروس:


شستشوی مکرر یا ضدعفونی کننده و با صابون و آب


حفظ فاصله اجتماعی


از لمس صورت ، به خصوص چشم ، بینی و دهان خودداری کنید


تمیز کردن سطحی که ما اغلب آنرا لمس می کنیم


نکاتی برای جلوگیری از لمس صورت خود در هنگام ابتلا به بیماری کروناویروس


شاید لمس کردن صورت شما غیرممکن به نظر برسد. با این حال ، خوب است که اقدامات لازم برای کاهش تعداد انجام این کارها انجام شود.


برای جلوگیری از این عادت ناخودآگاه ، خودکار و ثابت برای بسیاری از افراد چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ در زیر ، چند پیشنهاد برای شما ارائه خواهیم داد.


در هنگام خارش صورت یا هنگام نیاز به مالیدن بینی ، چشم ها یا هر قسمت دیگر از صورت خود ، از یک دستمال مرطوب یکبار مصرف استفاده کنید. به جای استفاده از انگشتان دست خود ، از دستمال استفاده کنید و پس از اتمام کار ، فوراً آنها را درون سطل زباله بریزید.


از استفاده لنزهای تماسی خودداری کنید.


هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با قسمت داخلی آرنج بپوشانید. باز هم اگر برای این کار از دستمال استفاده می کنید ، آنرا دور بیندازید. به این روش ، میزان ویروس موجود را کاهش می دهید.


برای جلوگیری از رفتار اجباری ، دستان خود را مشغول نگه دارید.


سعی کنید آنچه را که باعث لمس صورت شما می شود کشف کرده و آگاه باشید. البته تا حد ممکن. این می تواند خارش ، حساسیت ، استفاده از لنزهای تماسی ، یک عادت ساده و غیره باشد.


در عمل ، شما ممکن است فکر کنید که دستیابی به عادت به طور مداوم شستن دست ها ، راحت تر از دست زدن به صورت نیست. اما ما هنوز باید تلاش کنیم. تا زمانی که این عامل را در ذهن داشته باشیم و آن را به عنوان موضوعی تعریف کنیم که سلامتی ما را در معرض خطر قرار دهد ، احتمالاً تعداد لمس های صورت با این تفاسیر کاهش پیدا کند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده