بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» رژیم کتوژنیک فواید و اثرات آن

رژیم کتوژنیک فواید و اثرات آن

رژیم کتوژنیک


یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که برای برخی از گروه های خاص فواید بسیاری دارد. مطالعات زیادی بر روی رژیم کتوژنیک انجام شده است که نشان میدهد رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن و در برخی افراد موجب افزایش سلامتی میشود.


این تصور رایج غلط که کربوهیدرات شما را چاق می کند ، ناشی از این ادعا است که کربوهیدرات ها برای بدن مضر هستند زیرا باعث آزاد شدن انسولین می شوند و این به بدن کمک می کند تا هرگونه انرژی اضافی را مانند چربی ذخیره کند. با این حال ، این تنها کربوهیدرات ها نیستند که ترشح انسولین را تحریک می کنند ، غذاهای غنی از پروتئین و چربی نیز این کار را انجام می دهند. در واقع ، انرژی بیش از حد از هر منبع غذایی منجر به افزایش وزن می شود.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در طول سال ها ، نسخه های زیادی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی وجود داشته است ، به عنوان مثال رژیم اتکینز (یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا به قولی لو کرب است که برای کاهش وزن پیشنهاد می شود. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می کنند خوردن پروتئین و چربی محدودیتی ندارد و تنها با پرهیز از غذاهای سرشار از کربوهیدرات، وزن کم می کنید.) ، رژیم دوکان ( رژیمی پرپروتئین و کم‌ کربوهیدرات ) و اخیراً رژیم کتوژنیک ( (LCHF، اما همه آنها از الگوهای مصرف یکسانی برخوردار هستند: میزان مصرف کم کربوهیدرات (تقریباً 50- 20 گرم در روز) کربوهیدرات موجود در این رژیم ها بیشتر از سبزیجات غیر نشاسته ای ، آجیل و دانه ها است. طرفداران LCHF ادعا می کنند که رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن ، کنترل گرسنگی و سلامت کلی کمک کند. برخی همچنین ادعا می کنند که رژیم های غذایی LCHF می توانند برای درمان سرطان استفاده شوند.


علم چه می گوید؟


تحقیقات نشان می دهد که با برنامه ریزی دقیق ، رژیم غذایی LCHF می تواند درمانی مؤثر برای مبتلایان به صرع باشد و می تواند به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند .همچنین شواهدی وجود دارد که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات می توانند منجر به کاهش وزن بیشتر برای افراد مبتلا به چاقی در مقایسه با رژیم های غذایی کم چربی شوند. با این وجود ، هرگونه کاهش وزن که رخ می دهد به احتمال زیاد در نتیجه کمبود کالری ناشی از قطع غذاهای پر انرژی و پر کالری است و چسبیدن به رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکن است گزینه طولانی مدت عملی و پایدار برای بسیاری از افراد نباشد . علاوه بر این ، بسیاری از غذاهای حاوی کربوهیدرات ، مانند میوه ، سبزیجات و غلات کامل حاوی مؤلفه هایی هستند که برای سلامتی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر رژیم غذایی مهم هستند.


اگرچه استفاده از رژیم کتوژنیک در درمان سرطان نتایج امیدوارکننده ای در مطالعات حیوانی نشان داده است ، اما تحقیقات بیشتری برای توضیح بهتر اثرات لازم است.


چگونه کربوهیدرات ها در یک رژیم غذایی سالم قرار می گیرند؟


کربوهیدرات یک ماده مغذی است که در بیشتر غذاها وجود دارد و آنها بخش مهمی از رژیم های غذایی ما را تشکیل می دهند. آنها به گلوکز تبدیل می شوند ، که بدن از آن به عنوان منبع انرژی برای حفظ عملکرد ماهیچه ها و اندام ها استفاده می کند. انواع مختلف کربوهیدرات ها از نظر آرایش شیمیایی ، میزان هضم و جذب آنها متفاوت است:


کربوهیدراتهای ساده از یک یا دو مولکول قند تشکیل شده و توسط بدن ما به سرعت هضم و جذب می شوند. قندهای موجود در میوه و شیر نمونه هایی از کربوهیدراتهای ساده هستند.


کربوهیدراتهای مرکب که از زنجیره ای طولانی از قندها تشکیل شده اند ، زمان بیشتری برای هضم شدن دارند. نمونه هایی از کربوهیدرات های پیچیده شامل سیب زمینی و غلات کامل به عنوان مثال. برنج قهوه ای ، جو و جو دوسر.


همچنین به یاد داشته باشید غذاهای سرشار از فیبر ، مانند میوه و سبزیجات ، نان سبوس دار، ماکارونی، آجیل و دانه ها ، ممکن است در حفظ وزن کمک کنند زیرا می توانند احساس سیری را به شما دست دهند.


تحقیقات نشان می دهد که حذف گروه های غذایی غیر ضروری از رژیم غذایی می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود و رابطه منفی با غذا ایجاد کند ، که در موارد شدید ممکن است منجر به اختلالات خوردن شود. لازم است به یاد داشته باشید که تعادل ، تنوع و کنترل بخش مهمی از کار است.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : eufic.org

تگ ها :   رژیم کتوژنیک

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده