بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» فواید مصرف گندم خراسان

فواید مصرف گندم خراسان

گندم خراسان/ چه خواص و فوایدی دارد؟


امروز ، ما در مورد فواید داشتن گندم خراسان در رژیم غذایی و ویژگی های این غذا صحبت خواهیم کرد. این غلات در سالهای اخیر به دلیل خواص غذاییش محبوبیت پیدا کرده است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

گندم خراسان که به آن کاموت نیز گفته می شود ، دانه ای است که سالها پیش در آفریقا شروع به رشد کرده و بتدریج به بخشی از رژیم غذایی غربی تبدیل شده است. این امر به دلیل فواید آن برای سلامتی و تعداد مواد مغذی موجود در آن است. بنابراین ، جایگزین بسیار جذابی برای گندم معمولی است. بنابراین ، گندم خراسان چه خواص و فوایدی دارد؟


توجه به این نکته مهم است که اخیراً مواضع کارشناسان در مورد مصرف بسیاری از انواع دانه ها تغییر کرده است. برخی مواد غذایی مانند گندم به دلیل سطح بالای تصفیه ، دیگر گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. در عوض ، انواع غلات سبوس دار که فاقد شکر اضافه شده از جمله گندم خراسان هستند ، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.


تفاوت بین گندم معمولی و گندم خراسان


استفاده های خاص از گندم خراسان و گندم معمولی، معمول است. به عنوان مثال ، هر دو می توانند ماده اصلی تشکیل دهنده ماکارونی باشند. با این حال ، اختلافات آنها چشمگیر است. از همه مهمتر ، دانه گندم خراسان بزرگتر است ، همچنین هضم آن بسیار راحت تر است.


یکی از تفاوتهای اصلی این دو در بیشتر بودن مقدار پروتئین در گندم خراسان است. این مقدار در هر 100 گرم به 15 گرم پروتئین می رسد. مهم است که به یاد داشته باشید که این مواد مغذی برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است.


در عین حال ، گندم خراسان حاوی ویتامین های بیشتری است. ویتامین A در میان این ویتامین ها برجسته است. ثابت شده است که این ماده مغذی می تواند با کاهش خطر ابتلا به آسیب های ماکولا بر سلامت بینایی تأثیر بگذارد.


در مورد کربوهیدرات ها ، تفاوت زیادی بین گندم معمولی و گندم خراسان وجود ندارد ، با این تفاوت که گندم خراسان افزایش قند خون کمتری ایجاد می کند.


به طور کلی ، مردم گندم تصفیه شده ی بسیار زیادی مصرف می کنند. بنابراین ، متخصصان تغذیه تمایل بیشتری به توصیه مصرف روز به روز گندم خراسان دارند.


خواص و فواید گندم خراسان


در زیر ، در مورد ویژگی ها و فواید گندم خراسان هنگامی که در یک رژیم غذایی سالم و متعادل گنجانده شود ، صحبت خواهیم کرد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فراهم کردن انرژی کافی


کربوهیدرات ها برای رژیم غذایی یک ورزشکار ضروری هستند. آنها انرژی لازم را برای شروع متابولیسم فراهم می کنند .


وقتی صحبت از افراد کم تحرک می شود ، نیاز کربوهیدرات کمتر است. با این وجود ، هنوز هم می توانید آنها را در رژیم خود بگنجانید .برای رسیدن به این هدف ، شما باید مقدار مورد نیاز را تعیین کنید و کربوهیدرات هایی با شاخص گلیسمی پایین را انتخاب کنید.


سلامت روده را بهبود می بخشد


گندم خراسان با محتوای فیبر بالا مورد توجه قرار می گیرد. فیبر برای حمایت از سلامت روده ضروری است. بر اساس مقاله منتشر شده در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه ، حتی می تواند از حملات یبوست جلوگیری کند. همچنین خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.


مهم است که به یاد داشته باشید که شما باید فیبرهای محلول و نامحلول را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گندم خراسان منبع خوبی از الیاف نامحلول است.


سرشار از آنتی اکسیدان است


آنتی اکسیدان گندم خراسان از محتوای ویتامین A حاصل می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این ماده مغذی توانایی حفظ سلامت بینایی و همچنین مقابله با التهاب و مقابله با رادیکال های آزاد را دارد.


مقادیر خوب این ریز مغذی می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد شود.


به کنترل کلسترول کمک می کند


در این زمینه ، گندم خراسان ممکن است سطح کلسترول کل را کاهش دهد ، اگرچه به طور قابل توجهی نیست. اما به خاطر داشته باشید که پایین نگه داشتن کلسترول برای سلامتی مفید است.

عملکرد ایمنی بدن را بهبود می بخشد


روی که از جمله عناصر ریز مغذی موجود در گندم خراسان است. این ماده معدنی می تواند تولید تستوسترون در مردان را تنظیم کرده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را به درستی حفظ کند. دریافت دوز مناسب روی ، در رژیم غذایی روزانه ، خطر مواجهه با بیماری های عفونی را کاهش می دهد.


با این وجود ، علی رغم فواید آن ، نباید فراموش کنید که گندم خراسان در ترکیبات خود حاوی گلوتن است. بنابراین ، گندم خراسان برای افرادی که بیماری سلیاک ، آلرژی به گلوتن یا عدم تحمل گلوتن دارند ، مانند گندم های معمولی مناسب نیست. با این حال ، حذف گلوتن از رژیم غذایی توصیه نمی شود مگر اینکه یک متخصص پزشکی آن را توصیه کند.


نحوه استفاده از گندم خراسان


شما می توانید مانند سایر غلات از گندم خراسان استفاده کنید ، به عنوان مثال با پخت و پز در آب. فقط قبل از قرار دادن در قابلمه حتما آن را بشویید.


پس از پخت و پز ، دانه های گندم خراسان نرم می شوند. بنابراین ، آماده استفاده به عنوان یک غذای اصلی یا ماده فرعی غذا و یا سالاد خواهد بود.


برای تهیه ماکارونی یا نان می توانید آرد گندم خراسان را نیز خریداری کنید.


گندم خراسان به لطف خواص غذایی خود در غذاهای غربی در حال افزایش طرفدار است. مصرف منظم آن مزایای سلامتی را فراهم می کند ، که بسیار بیشتر از مزایای گندم معمولی است .


این نیز یک مزیت است که تهیه گندم خراسان بسیار ساده است. می توان آن را تقریباً با هر ماده غذایی پروتئینی مانند برنج و کینوا سرو کرد. همچنین مصرف آن با سبزیجات بسیار مناسب است.


ما به شما توصیه می کنیم آن را امتحان کنید و شروع به استفاده منظم از آن در رژیم غذایی خود کنید.


ارم بلاگ

تگ ها :   گندم خراسان

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده