خرید از سراسر دنیا


» غذاهای ضد التهابی

غذاهای ضد التهابی

8 غذای ضد التهابی ضروری برای رژیم غذایی شما


علاوه بر افزودن غذاهایی با خاصیت ضد التهابی به رژیم غذایی ، پرهیز از موادی که باعث التهاب مانند چربی و قند می شوند نیز بسیار مهم است.


آیا می دانید غذاهای ضد التهاب کدامند؟ فرآیندهای التهابی بدن شما بخشی از روند بهبودی است که با شناسایی هرگونه عامل داخلی یا خارجی ، سیستم ایمنی بدن را فعال می کند.


این مشخصه علاوه بر علائمی مانند قرمزی ، درد و احساس گرما ، در منطقه آسیب دیده افزایش می یابد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


التهاب می تواند با حملات پاتوژن یا تحریک کننده ها همراه باشد. با این حال ، می تواند ناشی از ضربه یا بیماری پیشرونده باشد.


میزان شدت آن بستگی به عواملی دارد که باعث تحریک آن می شود. با این حال ، التهاب تقریباً همیشه برای سلامت کلی بدن یک مشکل است.


خوشبختانه ، صرف نظر از منشا آنها ، به طور طبیعی می توانید التهاب را با خواص ضد التهابی برخی غذاها کنترل کنید.


در این مقاله ، ما می خواهیم هشت تا از بهترین غذایی را که می تواند به شما در این امر کمک کند به اشتراک بگذاریم. بنابراین می توانید آنها را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.


1. بلوبری


اخیرا میوه بلوبری بسیار محبوب شده است زیرا این میوه منبع مهمی از فیبر و آنتی اکسیدان است. اینها به محافظت از سلولهای بدن کمک می کنند.


این خواص علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، به ایجاد ثبات در روند التهابی بدن کمک می کند. این مورد همچنین در موارد مزمن مانند آرتروز و مشکلات قلبی نیز اعمال می شود.


2. پیاز


پیاز در لیست غذاهای ضد التهاب قرار دارد. مصرف پیاز به طور منظم عادتی است که خطر التهاب و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.


این سبزی حاوی مواد ضد التهابی مانند آلیسین و کوئرستین است. هر دو به محافظت از بافت ها در برابر تأثیرات منفی رادیکال های آزاد کمک می کنند.


همچنین با خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی برجسته است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.


3. سیر


سیر با خواص غذایی مانند پیاز ، غذایی ضدالتهاب است که می تواند از انواع بیماری ها پیشگیری و آنها را درمان کند.


4. گوجه فرنگی


این سبزی خوشمزه یکی از منابع اصلی غذایی است که تورم و درد را به حداقل می رساند. به راحتی می توانید آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید.


این ماده حاوی موادی مانند لیکوپن ، یکی از آنتی اکسیدان ها است که از اثرات منفی رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و از اثرات التهابی در بافت ها جلوگیری می کند.


همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تأمین می کند. وقتی این مواد جذب شدند ، از سلولهای شما محافظت می کنند و در بدن فرآیندهایی ایجاد می شوند که سموم و عوامل بیماری زا را از بین می برد.


5. روغن نارگیل


روغن نارگیل به عنوان یک محصول آرایشی و دارویی جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده است. این بدان دلیل است که مواد مغذی ضروری موجود در آن فواید زیادی را به همراه دارد.


حاوی مقدار زیادی کالری و چربی است. با این حال ، هضم آن آسان است و محتوای آنتی اکسیدانی آن به محافظت از بدن شما کمک می کند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

برای کنترل التهاب در عضلات و مفاصل توصیه می شود. در کل ، گردش خون را بهبود می بخشد و یک اثر ترموژنیک ایجاد می کند که به آرامش شما کمک می کند.


6. دانه های کتان


بذر کتان یک ماده غذایی بسیار مهم با خاصیت ضد التهابی است. به هر حال ، این یک منبع گیاهی است که اسیدهای چرب امگا 3 و عناصر غذایی گیاهی را حمل می کند.


این مواد به تنظیم فرآیندهای التهابی بافت های شما کمک می کنند. همچنین ، آنها در مبارزه با پیری سلولی بسیار مثور هستند.


علاوه بر این ، خواص آن از عدم تعادل هورمونی جلوگیری می کند و به از بین بردن سموم و باکتری های بیماری زا کمک می کند و از آنجا که بذر کتان حاوی فیبر غذایی است ، برای تقویت هضم خوب و جلوگیری از مشکلات روده ای ایده آل است.


7. آناناس


این میوه گرمسیری خوشمزه فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

مثلا دارای خاصیت ادرار آور و پاک کننده است. بطوری که با از بین بردن سموم و مایعات موجود در بدن از بدتر شدن التهاب جلوگیری می کنند.


مصرف منظم آناناس می تواند به حفظ سلامت مفاصل کمک کرده و خطر بیماری های گوارشی و قلبی عروقی را کاهش دهد.


8. ماهی آزاد


سرانجام ، این نوع ماهی ها ماهی هایی هستند که حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.


علاوه بر این ، این گروه غذایی که اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند ، می تواند به مشکلات قلبی و بیماری های مفصلی غلبه کنند.


همچنین ، هنگامی که این نوع ماهی را حداقل دو بار در هفته می خورید ، به شما کمک می کند تا با التهاب رگهایتان مبارزه کنید



برخی از ماهی های بسیار توصیه شده عبارتند از:


دانوب

ماهی سالمون

ماهی تن

ساردین

کاد

شاه ماهی

ماهی قزل آلا


حالا که میدانید این غذاها چقدر برای بدن شما مفید هستند ، سعی کنید آنها را به برنامه وعده های غذایی خود اضافه کنید.


به طور کلی ، مصرف این موارد باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن شما می شود. همچنین ، غذاهای ضد التهاب به کاهش شدت بیماری های مختلف کمک می کنند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده