خرید از سراسر دنیا


» همه چیز راجع به سلولهای سرطانی

همه چیز راجع به سلولهای سرطانی

سلولهای سرطانی / هر آنچه لازم است بدانید


سرطان چیست؟


سرطان فرآیندی است که در آن سلولهای طبیعی دستخوش تغییراتی می شوند که جهش نامیده می شود. در نتیجه ، آنها شروع به تولید مثل غیرقابل کنترل می کنند. این اتفاق نه تنها به دلیل استعداد ژنتیکی بلکه به دلیل سبک زندگی و محیطی که در معرض آن هستیم نیز رخ می دهد.


برای عملکرد صحیح بدن ، باید تعادلی بین تولد و مرگ سلول ها وجود داشته باشد. بدن سازوکارهایی برای دستیابی به این تعادل دارد ، اما وقتی آنها از کار بیفتند ، تولید مثل سلول بی رویه رخ می دهد و منجر به نئوپلاسم ( رشد غیرطبیعی سلولها است یا تومور) می شود.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

دانشمندان تاکنون بیش از 100 نوع سرطان را شناسایی کرده اند. این آسیب شناسی همه پستانداران را به جز یک جونده به نام موش صحرایی برهنه را تحت تأثیر قرار می دهد. تشخیص به موقع بیماری میتواند وضعیت بیمار را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین ، محققان تلاش خود را بر روی نظارت و انجام آزمایشات رایج ترین سلولهای سرطانی بر اساس سن متمرکز می کنند.


طبقه بندی سرطان با توجه به نوع سلولهای سرطانی


بسته به سلولهایی که سرطان از آنها منشأ گرفته است ، پنج طبقه بندی برای این بیماری وجود دارد:


کارسینوم:


سرطان هایی که منشا آن پوست یا بافت هایی است که سطح داخلی اندام ها را می پوشاند.


سارکوم:


سرطانی که در استخوان، غضروف، چربی، عضله، عروق خونی و یا سایر بافت های همبند یا پشتیبان آغاز می شود.


میلوم:


این نوع سرطان از سلول های مغز استخوان ناشی می شود.


لنفوم :


سرطانی که در سلول های دستگاه ایمنی شروع می شود.


سرطان دستگاه عصبی مرکزی:


سرطانی که در بافت مغز و طناب نخاعی آغاز می شود.


تفاوت بین سلولهای طبیعی و سلولهای سرطانی


تفاوتهای زیادی بین سلولهای طبیعی و سلولهای سرطانی وجود دارد. اولین مورد این است که سلولهای طبیعی وقتی تعداد آنها برای انجام وظایف آنها کافی باشد ، از تکثیر جلوگیری می کنند. سلول های سرطانی غیرقابل کنترل هستند.


سایر اختلافات مربوط به تعامل سلولی است. سلول های سرطانی به سیگنال های ارسالی توسط بافت های دیگر پاسخ نمی دهند ، در حالی که سلول های طبیعی پاسخ می دهند.


از طرف دیگر ، وقتی سلولهای طبیعی آسیب دیده یا پیر می شوند ، اتفاقی که می افتد این است که آنها خودشان را ترمیم می کنند یا می میرند. این تحول صحیح برای عملکرد مناسب است. اما سلول های سرطانی این کار را نمی کنند.


وقتی نوبت به چسبندگی می رسد ، سلول های طبیعی موادی ترشح می کنند که به آنها اجازه می دهد به گروه سلولی دیگری بپیوندند. سلولهای سرطانی این کار را انجام نمی دهند ، بلکه در اطراف بدن حرکت می کنند و باعث متاستاز می شوند - یعنی ایجاد مکان های جدید تومور در نزدیکی یا دور از محل تولد آنها.


تومور چیست؟


بنابراین ، تومورها توده هایی هستند که به دلیل تکثیر کنترل نشده گروهی از سلول ها از هر بافتی در بدن تشکیل می شوند. هر توموری شاخصی خودکار برای سرطان نیست ، بنابراین ایجاد تمایز از اهمیت برخوردار است.


وقتی رشد تومور نامتناسب یا تهاجمی نباشد ، خوش خیم است. علاوه بر این ، به بافتهای اطراف حمله نمی کند یا متاستاز نمی کند - یعنی به سایر اندام های بدن گسترش نمی یابد. از طرف دیگر ، یک تومور زمانی بدخیم است که بتواند به بافت های اطراف حمله کند و حتی به مناطق دیگر برسد.


مراحل سرطان چیست؟


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

روند بیماری سرطان از تشکیل سلولهای سرطانی تا مرحله نهایی سرطان ادامه دارد. این می تواند ماه ها ، سال ها یا حتی دهه ها طول بکشد. تکامل همیشه یکسان نیست و عوامل دخیل در آن بی شمار هستند.


مراحل سرطان به شرح زیر است:


مرحله 0:


این طولانی ترین مرحله است و شامل تکثیر کنترل نشده است. هیچ علامتی ندارد و بعید است که تشخیص داده شود.


مرحله I:


زمانی است که ضایعه سرطانی را می توان در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد. در بعضی از گونه ها تشخیص زودهنگام امکان پذیر است.


مرحله دوم:


سلول های سرطانی شروع به حمله به بافت های همسایه می کنند و از این رو به عنوان حمله محلی شناخته می شود. در برخی موارد ، علائم وجود دارد.


متاستاز یا مرحله III:


بیماری گسترش می یابد و مناطقی غیر از محل مبدا و بافتهای مجاور را تحت تأثیر قرار می دهد. علائمی وجود دارد که می تواند شدید باشد.


مرحله چهارم:


آخرین مرحله به بیماری پیشرونده و لاعلاج اشاره دارد. علائم شدید ، به ویژه درد شدید مشخص که فقط مراقبت تسکینی را قبول می کند.


رایج ترین روش های درمانی کدامند؟


انواع مختلفی از روش های درمانی برای سرطان وجود دارد که معمولاً با هم مورد استفاده قرار می گیرند. تیم پزشکی براساس هر مورد ، پروتکل های قابل اجرا را ارزیابی می کند که کدام گزینه بهتر است. هر کشور دستورالعمل هایی را برای ایجاد پروتکل های مناسب برای درمان سرطان به طور کلی تهیه کرده است.


عمل


پزشکان برای برداشتن تومورهای جامد جراحی می کنند. معمولاً برداشتن ضایعات میکروسکوپی که ممکن است در اطراف ضایعه اولیه باشد کافی نیست. به همین دلیل معمول است که متخصصان جراحی را با شیمی درمانی یا رادیوتراپی ترکیب می کنند.


شیمی درمانی


این یک روش درمانی است که از داروها یا مواد شیمیایی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند. کاری که انجام می دهد جلوگیری از رشد و تکثیر این نوع تومورها است. با این حال ، همچنین می تواند به سلول های سالم آسیب برساند.


پرتودرمانی


پرتودرمانی روشی است که با استفاده از اشعه ایکس ، ذرات دیگر سلولهای سرطانی را از بین می برد. همچنین به کوچک شدن تومورها کمک می کند.


گزینه های دیگر


سایر درمان های سرطان شامل ایمونوتراپی ، درمان هدفمند ، هورمون درمانی و پیوند سلول های بنیادی است. دارو و درمان دقیق به شخص کمک می کند تا مناسب ترین حالت برای هر بیمار پیش آید.


عادت های سالم برای جلوگیری از سلول های سرطانی


سبک زندگی سالم بهترین راه پیشگیری از سرطان است. اقدامات بسیار ساده ای وجود دارد که در جلوگیری از پیشرفت این بیماری خطرناک موثر است. بهتر است از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:


از مصرف دخانیات خودداری کنید: سیگار کشیدن ارتباط زیادی با سرطان ریه دارد.


رژیم غذایی سالم داشته باشید: مصرفسبزیجات اثرات مفیدی را نشان داده است.


مرتباً فعالیت بدنی انجام دهید.


از خود در برابر آفتاب محافظت کنید: سرطان پوست ممکن است تحت تأثیر اشعه ماورا بنفش ایجاد شود.


واکسینه شوید: در حال حاضر واکسن هایی علیه ویروس هپاتیت B و پاپیلومای انسانی داریم. این موارد به ترتیب از سرطان های کبد و رحم جلوگیری می کنند.


معاینه پزشکی انجام دهید: معاینات دوره ای یک اقدام ساده و ارزان است که به جلوگیری از پیشرفت سزطان کمک می کند.

ماموگرافی ، کولونوسکوپی و سیتولوژی رحم پیش از این سال ها اثربخشی آنها را اثبات کرده است.


در نتیجه ، سرطان زندگی افراد مبتلا و اطرافیان را تغییر می دهد. بنابراین ، اهمیت پیشگیری از طریق مراقبت از خود ، که با یک سبک زندگی سالم همراه می شود ، قابل انکار نیست.


نگران نباشید چرا که امروزه علم فرصت های زیادی را برای شناسایی به موقع این بیماری و درمان آن با احتمال زیاد موفقیت ارائه می دهد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده