خرید از سراسر دنیا


» مضرات مصرف زیاد نوشیدنی های گاز دار

مضرات مصرف زیاد نوشیدنی های گاز دار

نوشیدنی های گازدار دشمن دندان ها هستند


اگرچه نوشیدنی های گازدار و نوشابه بسیار خوشمزه هستند ، اما می توانند برای سلامتی ما بسیار مضر باشند. چه این نوشیدنی ها دارای قند باشند و چه نباشند ، تهدیدی برای سلامتی دندان ها محسوب می شوند. در مطالعات اخیر ، این نوع نوشیدنی مورد بررسی قرار گرفته است و مشخص شده است که به اندازه برخی داروهای غیرقانونی به دندان ها آسیب می رساند.


چرا نوشابه های گازدار بسیار مضر هستند؟


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در این مقاله ، در مورد مضرات نوشیدنی های گازدار و برخی غذاها صحبت خواهیم کرد. با دوری از این موارد می توان دندانهای سالم تری داشت.


بدیهی است که دلایل زیادی برای کاهش مصرف هر نوع نوشیدنی گازدار وجود دارد. مثلا:


سودا حاوی مقدار زیادی قند است. همانطور که همه ما می دانیم ، قند ماده ای است که کالری را در بدن ما ذخیره می کند اما حتی یک ارزش غذایی نیز ندارد.


مصرف این نوشیدنی ها ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در شما افزایش دهد.


علاوه بر این ، آنها می توانند باعث بیماری های مختلفی مانند افسردگی شوند.


آنها باعث تجمع چربی بیش از حد در اطراف کمر می شوند.


آنها تری گلیسیرید و کلسترول بد خون را افزایش می دهند.


آنها فشار خون را بالا می برند.


بسیاری از بیماری های دیگر ، از جمله این همه مشکلات سلامتی ذکر شده در بالا ، می تواند با مصرف بیش از حد نوشیدنی های گازدار ایجاد شود.


در مورد نوشیدنی های "رژیمی" بدون قند چطور؟


اگرچه این نوع نوشیدنی های گازدار با قند، شیرین نمی شوند ، اما حاوی اسید سیتریک و اسید فسفریک هستند که به سطح دندان آسیب می رسانند. این اسیدها می توانند باعث لکه دار شدن ، حفره ها و سایر بیماری های دندان شوند که می توانند وضعیت دندانهای شما رابحرانی سازند.


نتایج تحقیقات انجام شده توسط دندانپزشکان متخصص نشان می دهد که در برخی موارد ، تأثیر مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها روی دندان ها ، همان اثر داروهای غیرقانونی مانند کوکائین و متامفتامین است.


در بخشی از مطالعه ، زنی که حتی 30 سال سن نداشت ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این زن ، که به مدت 5 سال هر روز نوشابه سودا مصرف کرده بود ، مانند بیمارانی که مرتباً از کوکائین استفاده می کردند ، به دندانهای خود آسیب رسانده بود.


اگرچه منبع این آسیب اسیدهای موجود در نوشابه های گازدار است ، اما میزان خسارت با توجه به میزان و دفعات مصرف متفاوت است. همچنین شایان ذکر است که؛ برخی نوشیدنی های ورزشی نیز حاوی این اسیدها هستند و به همان روش بر سلامتی دندان تأثیر می گذارند.


نوشیدنی های گازدار و سلامت دندان


فراموش نکنید که راه رسیدن به لبخند زیبایی که همه را جذاب جلوه می دهد از طریق سلامت دندان است. یادآوری می کنیم که هضم غذا از دهان شروع می شود و باید از انواع عادت هایی که سلامت دهان را مختل می کند ، خودداری کنید.


مراقب عادت هایی باشید که برای سلامتی دندان شما مفید است. روزانه سه بار دندان های خود را مسواک بزنید. علاوه بر نخ دندان و خمیردندان ، از دهانشویه غافل نشوید. حداقل روزی دو بار نخ بکشید. در آخر ، فراموش نکنید که هر شش ماه به دندانپزشک خود مراجعه کنید.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده