بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» کلاژن سازی پوست

کلاژن سازی پوست

چگونه می توانید تولید کلاژن را که باعث جوان سازی پوست می شود افزایش دهید؟


کلاژن یک پروتئین ساختاری است که توسط پوست و سایر قسمت های بدن تولید می شود. این پروتئین با ارزش و سایر پروتئین ها مانند الاستین بیشتر در پوست جوان وجود دارد. بنابراین ، پوست کودکان و جوانان صاف و براق است. کلاژن با کراتین کار می کند تا به پوست قدرت ، صافی و کشش دهد.


اگرچه این ماده بیشتر در جوانان وجود دارد ، اما بدن ما در طول زندگیمان کلاژن تولید می کند. با این حال ، با افزایش سن ، این تولید کاهش می یابد و چین و چروک و افتادگی در پوست ایجاد می شود. به منظور افزایش تولید کلاژن ، ابتدا باید از عواملی که باعث کاهش کلاژن می شوند خودداری شود.


مهم ترین این عوامل عبارت اند از استعمال دخانیات ، آفتاب ، شکر و خواب ناکافی و بد.


مهمترین عاملی که باعث کاهش کلاژن در بدن ما می شود سیگار کشیدن است. مطالعه روی این موضوع نشان می دهد که سیگار کشیدن کلاژن را به میزان 18-22 درصد کاهش می دهد. ترک سیگار برای پوستی درخشان ضروری به نظر می رسد.


عامل دیگری که باعث کاهش تولید کلاژن می شود ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. بنابراین لازم است از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب در ساعاتی که خورشید شیب دار است خودداری کرده و با کرم های ضد آفتاب پوست محافظت شود.


مصرف زیاد قند و شکر نیز یکی از عواملی است که تولید کلاژن را مختل می کند. به همین دلیل است که باید تا حد ممکن از شکر ، به خصوص غذاهای شیرین فرآوری شده ، خودداری کنید.


سایر مواردی که با تضعیف تولید کلاژن از جوان ماندن پوست جلوگیری می کند ، استرس ، تغذیه ناسالم ، آلودگی هوا و عدم تحرک است.


در حین خواب ، بدن آسیب هایی را که هر روز ایجاد می شود ترمیم ، بازسازی ، تجدید و اصلاح می کند. اگر می خواهید توانایی بدن خود را در تولید کلاژن حمایت کنید ، باید مراقب باشید که حداقل 7-8 ساعت در روز بخوابید.


غذاهایی که تولید کلاژن را افزایش می دهند :


بلوبری


بلوبری باعث می شود فیبرهای کلاژن به راحتی به یکدیگر متصل شوند ، بنابراین به بدن شما در تولید کلاژن کمک می کند.


سبزیجات با برگ تیره


غذاهای غنی از ویتامین C و A ، مانند اسفناج ، کلم پیچ ، سبزیجات برگ سبز تیره ، بدن را تحریک می کنند تا کلاژن بیشتری تولید کند. این غذاها حاوی یک آنتی اکسیدان به نام لوتئین هستند.


سیر


طبق یک مطالعه ، سبزیجات غنی از گوگرد مانند سیر باعث افزایش کلاژن سازی در مفاصل و پوست شما می شود. سیر همچنین حاوی اسیدهای تورین و لیپید است که به بهبود فیبرهای کلاژن آسیب دیده کمک می کند. کلم ، پیاز و ماهی نیز غذاهای غنی از گوگرد هستند.


چای سفید


طبق مطالعه دانشگاه کینگستون ، چای سفید می تواند ساختار پروتئین های پوست ، به ویژه مولکول های کلاژن را حفظ کند.


ویتامین C


اسید اسکوربیک که به آن ویتامین C نیز می گویند ، نقش مهمی در سنتز الاستین و کلاژن دارد و از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند. همچنین آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. برخی از میوه های حاوی ویتامین C توت فرنگی و آناناس هستند.


سویا


سویا حاوی ترکیبی است که به عنوان ژنیستئین شناخته می شود و یک هورمون گیاهی طبیعی است. این ترکیب تولید کلاژن را افزایش می دهد. وجود آنتی اکسیدان در سویا نیز در مراقبت از پوست جایگاه مهمی دارد. آنتی اکسیدان ها با تنظیم تولید رادیکال های آزاد ، که می توانند دلیل اصلی آسیب سلول باشند ، از پوست محافظت می کنند. سفت شدن پوست یکی دیگر از مزایای مهم آنتی اکسیدان ها است.


لوبیا


لوبیا بدن شما را تحریک می کند و یک ماده ضد پیری حیاتی به نام اسید هیالورونیک تولید می کند. اسید هیالورونیک پوست شما را حفظ کرده و باعث می شود چین و چروک ها کمتر دیده شوند. این ماده رطوبت پوست را افزایش می دهد ، پوست را مرطوب و صاف می کند. این ماده همچنین خاصیت ارتجاعی پوست و سنتز کلاژن را افزایش می دهد .


میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ


میوه های قرمز مانند سیب ، پرتقال ، گیلاس ، توت فرنگی و سبزیجات قرمز مانند چغندر ، فلفل قرمز ، هویج و سیب زمینی قرمز از جمله غذاهای ضد پیری هستند که از تکثیر کلاژن پشتیبانی می کنند. لیکوپن موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز تولید کلاژن را افزایش می دهد ، از آسیب DNA به سلول جلوگیری می کند و به عملکرد بهتر سلول کمک می کند.


ویتامین A


ویتامین A نه تنها به افزایش تولید کلاژن کمک می کند ، بلکه باعث کاهش سرعت تجزیه کلاژن و الاستین می شود که باعث پیری پوست می شود. همچنین برای بهبود جریان خون در سطح پوست مفید است. برای دریافت ویتامین A اضافی می توانید هویج خام ، طالبی تازه ، اسفناج ، زردآلو ، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین پخته شده بیشتر مصرف کنید.


اسیدهای چرب امگا 3


اسیدهای چرب امگا 3 اسیدهای چرب ضروری هستند که محیط ایده آل برای تولید کلاژن را فراهم می کنند. سلولهای پوست با یک لایه چربی ساخته شده از اسیدهای چرب امگا 3 و روغن های دیگر پوشانده شده است. بنابراین ، هرچه میزان مصرف امگا 3 بیشتر باشد ، سلول های پوستی شما پرتر می شوند. بنابراین ، به لطف اسیدهای چرب امگا 3 خطوط و چین و چروک های شما کمتر دیده می شود.


می توانید امگا 3 را از ماهیان آب سرد مانند ماهی آزاد بدست آورید. علاوه بر این ، بادام هندی ، گردو ، بادام و فندق ، دانه های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا 3 هستند.


روغن آووکادو


روغن آووکادو سرشار از استروئیدهای گیاهی است که به کاهش اثرات پیری کمک می کند. این یک منبع عالی از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است که از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و سلول های پوست را از اکسید شدن محافظت می کند. همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد و خطر سرطان پوست را کاهش می دهد و برای پوست های خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : 365gun.com



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده