خرید از سراسر دنیا


» دفع پشه ها با ریحان

دفع پشه ها با ریحان

ریحان به عنوان یک داروی طبیعی در برابر دفع پشه ها


ریحان علاوه بر ایجاد عطر و طعم و رایحه به غذاها ، یک داروی طبیعی عالی در برابر پشه ها است. در این مقاله ، ما توضیح می دهیم که چگونه می توانید از ریحان به عنوان دفع اکولوژیکی استفاده کنید.

 

البته بیشتر ما از ریحان برای تهیه غذاهای مختلف در آشپزخانه استفاده می کنیم. این گیاه با رایحه ای بی عیب و نقص و خوشمزه، گیاهی است که به طور گسترده در پاستا ، پیتزا و انواع سس ها استفاده می شود. اما آیا می دانید از ریحان می توان به عنوان یک داروی طبیعی در برابر دفع پشه ها نیز استفاده کرد؟

 

عملکرد دافع طبیعی یکی از خواص زیادی است که این گیاه معطر دارد و در این مقاله نحوه استفاده از آن را در خانه یاد خواهیم گرفت.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

 

خواص ریحان


ریحان گیاهی بومی آسیا است و به مرور زمان کشت آن در سرتاسر جهان گسترش یافت.در حال حاضر بیش از 40 نوع مختلف آن شناخته شده است که معروف ترین آنها ریحان شیرین است.

 

این نوعی گیاه است که اصولا برگهای آن سبز و گسترده است. ارتفاع آن به سختی می تواند از نیم متر بیشتر شود ، تمام رایحه آن در برگهای آن یافت می شود. این گیاه معمولاً در تابستان شکوفا می شود و با خوشه های کوچک گلهای سفید یا سرخابی پر می شود.

 

این ماده به دلیل محتوای بالای روغن ضروری شناخته شده است که به آن خواص دارویی مختلفی می بخشد. از این میان می توان به استفاده از آن در مشکلات معده ، تنفس و ادرار اشاره کرد.

 

طبق مطالعه ای که در مجله داروسازی کوبا منتشر شده است ، ریحان در پزشکی برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شود:

 

بیماری های دستگاه گوارش مانند اسهال و انگل

آسیب شناسی های تنفسی مانند برونشیت.

مشکلات پوستی عمومی

بیماری حاد قلبی و عروقی

بیماری های باکتریایی

 

چرا ریحان یک داروی طبیعی در برابر دفع پشه ها است؟


برای اینکه بدانیم چرا این گیاه پشه ها را دور نگه می دارد ، باید بدانیم که چگونه این حشرات طعمه های خود را تشخیص می دهند. پشه علاوه براینکه نیش آن آزار دهنده و دردناک است ، می تواند بیماری های کاملاً جدی ایجاد کند. به این معنا ، شیوع تب دنگی و تب زرد منتقل شده توسط

Aedes aegypti اتفاق افتاده است.

 

این نوع حشرات دارای حسگرهای حرارتی و شیمیایی هستند که به آنها امکان می دهد غذای خود را تشخیص دهند. بنابراین :

 

پاهای آنها متوجه تفاوت دما بین هدف و اطراف آن می شوند :


با استفاده از دافع حاوی مواد شیمیایی ، آنچه ما انجام می دهیم حمله به حسگرهای طبیعی پشه است. به این ترتیب ، پشه توانایی تشخیص طعمه را از دست می دهد . ریحان دارای چهار ماده طبیعی است که با این عمل کرد باعث دفع پشه می شود: استراگل ، سیترونلول ، لیمونن و ترانس-نرولیدول.

 

چگونه می توانم از ریحان به عنوان داروی طبیعی در برابر پشه ها استفاده کنم؟


ریحان یک گیاه دفع کننده پشه ساده و ارزان قیمت در دسترس ما است که می تواند برای دفع پشه ها استفاده شود. در حالی که ما با قرار دادن گیاه روی پنجره ها ، تراس ها و باغ ها در حال کاهش حضور حشرات هستیم ، در این مقاله روش های دیگری برای استفاده از ریحان به عنوان ماده دافع پشه مشاهده خواهیم کرد.

 

برای تهیه ماده دفع حشرات با پایه طبیعی از ریحان ، به مواد زیر احتیاج داریم:

 

120 میلی لیتر آب

برگ های ریحان

120 میلی لیتر الکل

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

حالا کافیست برگهای ریحان را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید خوب دم بکشد. سپس مقداری الکل اضافه کرده و داخل اسپری بریزید. پشه ها می توانند بیماری های جدی مانند تب دنگی را منتقل کنند. به همین دلیل کنترل نیش پشه بسیار مهم است.

 

دفع پشه ها با ترکیبات مصنوعی


محصولات مصنوعی که به عنوان مواد دفع کننده استفاده می شوند همیشه به اندازه تصور ما موثر نیستند.


امیدواریم بتوانید این داروی طبیعی را در برابر پشه های مزاحم امتحان کنید و با این پیشنهادات حشرات را از خانه و خانواده خود دور نگه دارید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده