خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درمان های خانگی برای تسکین درد فک

درمان های خانگی برای تسکین درد فک

5 درمان خانگی برای تسکین درد فک


علاوه بر استفاده از روش های درمانی ما ، باید سطح استرس خود را تحت کنترل داشته باشید تا درد فک را تسکین داده و از عادت هایی که می تواند برای فک شما مضر باشد مانند جویدن آدامس ها اجتناب کنید.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

درد فک یک بیماری شایع تر از آن است که تصور می کنید. اغلب ممکن است بدون دلیل خاصی اتفاق بیفتد و کاملاً تحریک کننده باشد. روش های درمانی مختلفی برای تسکین درد فک وجود دارد که در صورت عدم درمان می تواند شدید شود.

 

علائم مختلفی وجود دارد که به دلیل ناراحتی در فک ایجاد می شود که با توجه به علت درد متفاوت است. از آنجا که احتمال دارد درد به کل صورت سرایت کند ، درمان باید حتی برای کوچکترین علامت نیز انجام شود. با این حال ، به لطف چند درمان خانگی که در این مقاله به شما ارائه می دهیم ، نگران درد فک نخواهید بود.

 

دلایل درد فک

 

ساختار فکی نامرتب ، به این معنی که دندان ها روی هم قرار نمی گیرند ، یکی از مهمترین دلایل درد فک است. دلیل دیگر دندان قروچه است. جدا از این ، آسیب گردن یا ضربه به چانه نیز می تواند باعث درد فک شود.

 

درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می توانید برای تسکین درد فک استفاده کنید. با این حال ، اولین کاری که باید انجام دهید یافتن علت این بیماری است. پس از تعیین عواملی که باعث ناراحتی می شوند ، می توانید درمان را شروع کنید. همچنین ، ممکن است مجبور شوید غذاهای مصرفی و برخی از عادت های خود را تغییر دهید.

 

دلیل آن هرچه باشد ، قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید. بنابراین ، می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد وضعیت خود به دست آورید و درمان بهتری دریافت کنید.

 

دندان قروچه

 

ساییدن دندان یکی از دلایل اصلی درد فک است. این اختلال که به دندان قروچه معروف است ، در نتیجه خرد شدن آگاهانه یا ناخودآگاه دندان ها رخ می دهد.

فشاری که در هنگام ساییدن دندان به دندان وارد می کنید 5 برابر قدرت جویدن است این فشار باعث آسیب به مینای دندان و درد فک می شود.

 

استئومیلیت (التهاب مغز استخوان)


استئومیلیت نوعی عفونت است که بر استخوان ها و بافت ها تأثیر می گذارد. برخی از افراد در مفاصل گیجگاهی فکی (مفصل فک) خود دچار استئومیلیت هستند. معمولاً باعث تعریق صورت ، تب شدید و درد فک می شود.

 

این ناراحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. با این حال ، با پیشرفت بیماری ، ممکن است نیاز به برداشتن نواحی استخوان های تحت تأثیر عفونت باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

آبسه دندان


آبسه دندان توسط عصب آلوده ایجاد می شود که باعث التهاب در دندان می شود. مشکلات دندانی مانند دندانهای خراب درمان نشده می تواند منجر به این ناراحتی شود.

آبسه دندان دو نوع است. در حالی که نوع پری اپیکال در ریشه دندان وجود دارد ، نوع پریودنتال در لثه دیده می شود.

 

وقتی باکتری ها به ریشه دندان می رسند ، بافت های نزدیک به استخوان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. این باعث درد آزار دهنده فک ، ایجاد التهاب در غدد لنفاوی ، تب شدید ، بوی نامطبوع و طعم بد دهان می شود. به همین دلیل باید هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

درمان های خانگی برای تسکین درد فک

 

علل و شدت درد فک متفاوت است. اگر به موقع مداخله نکنید ، ممکن است فک شما تحرک خود را از دست بدهد و این باعث کاهش توانایی در  گفتار و غذا خوردن می شود.

 

درمان های خانگی که در زیر ارائه خواهیم داد به کسانی که می خواهند درد فک را تسکین دهند کمک می کند.

 

1. بسته یخ


با فشرده سازی چانه با کیسه یخ ، می توانید درد و التهاب اعصاب را تسکین دهید. به یاد داشته باشید ، یخ در صورت تماس مستقیم با پوست می تواند به پوست آسیب وارد کند.

 

یخ را داخل کیسه پر کنید.

کیسه را در یک پارچه بپیچید.

کیسه یخی را که آماده کرده اید به مدت 10 دقیقه روی محل درد قرار دهید.

10 دقیقه صبر کنید و همان برنامه را تکرار کنید.

 

2. کمپرس گرم

 

رطوبت در اثر گرمای آب گرم ایجاد می شود و برای نرم شدن عضلات بیش از حد کشیده شده موثر است. علاوه بر این ، گردش خون را در ناحیه تسریع می کند ، درد را کاهش می دهد و روند بهبودی را تسریع می کند. قبل از لمس روی صورت ، حتماً دما را با دست بررسی کنید.

 

لباسی را با آب گرم خیس کنید.

آب اضافی را فشرده کرده و خارج کنید.

سپس ، آن را به مدت 10 دقیقه بر روی محل درد بمالید.

این روال را هر دو ساعت تکرار کنید تا درد از بین برود.

 

3. مراقب رژیم خود باشید

 

برای کنار آمدن با درد فک باید برخی از غذاها را کنار بگذارید. شما باید از خوردن غذاهای بیش از حد سفت مانند آجیل ، سبزیجات خام ، نان خشک یا کلوچه خودداری کنید. در عوض ، می توانید از سبزیجات آب پز ، پنیرهای نرم یا غذاهای مایع مانند سوپ استفاده کنید.همچنین از مصرف کافئین و آدامس ها خودداری کنید.

 

4- محل درد را ماساژ دهید


با کمک ماساژ می توانید فشار خون و گردش خون در ناحیه درد را تنظیم کنید. به این ترتیب ، بدون در نظر گرفتن علت ، می توانید هر درد فک را تسکین دهید. به یاد داشته باشید ، شما باید ماساژ را به آرامی انجام دهید تا از آسیب رساندن به خودتان جلوگیری کنید.

 

روغن زیتون ، روغن نارگیل یا یک کرم روغنی را روی ناحیه چانه خود بمالید.

با استفاده از انگشتان اشاره و میانی خود ، به مدت 5 دقیقه با حرکات دورانی محل درد را ماساژ دهید.

5-4 بار دهان خود را باز و بسته کنید.

این برنامه را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید.

 

5- سطح استرس خود را کنترل کنید


استرس می تواند منجر به عاداتی شود که به فک شما آسیب برساند ، مانند جویدن ناخن و دندان قروچه. در چنین مواردی توصیه می کنیم عادت های آرامش بخشی مانند یوگا یا مدیتیشن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. همچنین استراحت کافی در موقعیت مناسب بدن بسیار مهم است.

 

علاوه بر این ، شما می توانید 20-30 دقیقه ورزش هوازی را دو بار در هفته انجام دهید. ورزش به بدن شما کمک می کند تا اندورفین آزاد کرده و استرس را کاهش دهید.ذبه لطف این مسکن های طبیعی ، تسکین درد فک کاملاً ساده است.

 

نتیجه


خمیازه کشیدن با دهان کاملاً باز ،مصرف آدامس ، مصرف غذای سفت و نشستن در وضعیت ناراحت کننده می تواند درد را شدیدتر کند. بنابراین برای تسکین درد فک باید از همه اینها خودداری شود.

 

باید سعی کنید تا حد ممکن با استفاده از روش های طبیعی با درد فک کنار بیایید. اگر درد قویتر شود ، اوضاع بدتر می شود. به یاد داشته باشید ، شما باید توجه کافی به این بیماری داشته باشید و درمان صحیح را اعمال کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده