خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارزش غذایی و فواید نخود فرنگی

ارزش غذایی و فواید نخود فرنگی

ارزش غذایی و فواید نخود فرنگی برای سلامتی

 

نخود فرنگی یک سبزی بسیار مفید برای سلامتی است. نخود فرنگی هم به دلیل میزان بالای فیبر موجود در آن بسیار سیر کننده است و هم از یبوست جلوگیری می کند. مقاله ما را بخوانید تا بیشتر راجع به فواید آن بدانید!

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

نخود فرنگی از نظر سلامتی یک گیاه بسیار مفید است. در واقع ، این یک ماده غذایی جامع است که بسیاری از متخصصان تغذیه تقریباً برای هر رژیم غذایی توصیه می کنند. وقتی نخود فرنگی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف می کنید ، می توانید اثرات آن را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید.

 

نخود فرنگی از خانواده حبوبات است و از خصوصیات بسیاری از این خانواده برخوردار است. طبق نظرات کارشناسان ، شما باید حداقل یک بار در هفته حبوبات مصرف کنید. مصرف مکرر این گروه غذایی خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند اختلالات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

ارزش غذایی نخود فرنگی


در 100 گرم نخود فرنگی 31 کالری وجود دارد ، بنابراین کالری نخود فرنگی خیلی زیاد نیست. وقتی صحبت از عناصر مغذی می شود ، 100 گرم نخود فرنگی حاوی 7 گرم کربوهیدرات و 1.8 گرم پروتئین است. این بدان معنی است .


آنچه نخود فرنگی را از سایر حبوبات متمایز می کند ، محتوای آب و فیبر آن است. در واقع ، منبع اصلی مزایای سلامتی آنها محتوای فیبر است.

 

وقتی از نظر ریز مغذی ها مورد بررسی قرار گیرد در هر 100 گرم ، حاوی 690 میلی گرم ویتامین A و 33 میلی گرم ویتامین B9 ، 6 میلی گرم سدیم و 12.2 گرم ویتامین C است.

 

فواید افزودن نخودفرنگی در رژیم غذایی


حبوبات باید حداقل هفته ای یک بار در یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند. برای آگاهی از فواید سلامتی و ارزش علمی نخود فرنگی ، ادامه مطلب را بخوانید!

 

1. مشکلات روده ای را کاهش می دهد

 

مصرف فیبر خطر یبوست را کاهش می دهد. دلیل این امر این است که حرکات مدفوع مکرر ، منظم و بدون دردسر است و برای هضم غذا مفید است.

 

علاوه بر این ، مطالعاتی در مورد فواید این سبزیجات در برابر پیشگیری از سرطان روده بزرگ انجام شده است. اندازه بولوس مدفوع (توده مدفوع) را افزایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که مواد زائد متصل به دیواره روده به توده چسبیده و بیرون ریخته می شوند. بنابراین ، از آسیب بافت جلوگیری می کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

علاوه بر این ، مصرف فیبر شما را سیر نگه می دارد و با کاهش میزان میان وعده در وعده های غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

 

2. کلسترول و چربی خون را کاهش میدهد

 

برخی از انواع غذا می توانند سطح کلسترول یا تری گلیسیرید پلاسما را کمی کاهش دهند. این به معنای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.

 

بر اساس مطالعات، فیبر تا حدی مانع جذب برخی مواد مغذی مانند چربی و کلسترول در رژیم غذایی می شود.  همچنین در تعدیل میزان جذب کربوهیدرات ها نیز تأثیر مشابهی دارد. دلیل آن این است که ورود کربوهیدرات ها به جریان خون را به تأخیر می اندازد. این می تواند یک استراتژی موثر برای کنترل دیابت نیز باشد.

 

3. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

 

همانطور که در بالا ذکر شد ، نخود فرنگی دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C است. طبق شواهد علمی موجود ، این ماده مغذی می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

 

ادعاهای علمی نشان می دهد که مصرف روزانه 1 گرم ویتامین C به جلوگیری از بروز برخی بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی کمک می کند. همچنین ، ویتامین C مدت زمان بروز علائم در یک بیماری را کوتاه می کند.

 

کنسرو نخود فرنگی

 

وقتی نخود فرنگی کنسرو می شود ، ارزش غذایی آن حفظ می شود و زمان آماده سازی برای غذا خوردن کوتاه تر می شود.

 

نحوه پخت نخود فرنگی برای داشتن بیشترین سود

 

پخت این سبزی در واقع کاملاً ساده است. شما باید این سبزی را قبل از مصرف بپزید .(هر چه روند پخت کندتر باشد ، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.)

 

بهترین راه برای این کار این است که نخود فرنگی ها را داخل سبزی همراه با سبزیجات ریز شده بریزید و آب کافی به آن اضافه کنید. سپس اجاق را تنظیم کنید تا بجوشد و به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که نخودها نرم شوند بپزید. توجه داشته باشید که اصولا بهتر است،  نخود فرنگی حداقل 24 ساعت در آب خیسانده شوند.

 

نخود فرنگی کنسرو شده را می توانید در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید و کنسرو نخود فرنگی نیز از قبل پخته شده است. برچسب روی کنسرو نخود فرنگی مقدار ویتامین ها و مواد مغذی را که می توانید از این سبزی دریافت کنید را مشخص کرده است. می توانید آن را به سالادهایی که می خواهید اضافه کنید ، له کرده و استفاده کنید ، یا می توانید آن را به راحتی در کنار هر غذای دیگری که می خواهید مصرف کنید.

 

متخصصان تغذیه مصرف نخود فرنگی را برای فواید آن برای سلامتی توصیه می کنند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم ، متخصصان بهداشت توصیه می کنند که در رژیم غذایی متعادل خود، نخود فرنگی نیز مصرف کنید.

 

علاوه بر این ، نخود فرنگی یک سبزی همه کاره است که می توانید به غذاهای مختلف اضافه کنید یا در دستور العمل های مختلف آن را امتحان کنید.

 

خرید نخود فرنگی کنسرو شده یا پخته شده اشکالی ندارد ، زیرا خواص غذایی آن دست نخورده باقی مانده و استفاده از آن در همه وعده های غذایی آسان تر است.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده