خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پیوند قلب

پیوند قلب

روش پیوند قلب شامل چه مواردی است؟


پیوند قلب عملی است که معمولاً در صورت عدم نتیجه درمانی که برای بیمار انجام می شود ، صورت میگیرد. اگر جراحی به خوبی انجام شود ، میزان بقا بسیار زیاد است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

پیوند قلب عملی است که در آن قلب سالم اهدا کننده جایگزین قلب بیمار گیرنده می شود.


این جراحی معمولاً به این دلیل انجام می شود که درمانی که بیمار دریافت کرده است ، نتایج مورد انتظار را به همراه نداشته است. وضعیت بیمار بدتر می شود و این باعث نارسایی قلبی می شود.


پیوند قلب یک عمل پیچیده است. با این حال ، اگر روند به درستی انجام شود ، میزان بقا زیاد است.


به طور کلی ، پزشکان باید ظرف چهار ساعت پس از برداشتن ، قلب را پیوند بزنند. به همین دلیل مراکز پیوند در درجه اول به نزدیکان اهدا کننده قلب پیشنهاد می کنند.


دلایلی که ممکن است فرد به پیوند قلب نیاز داشته باشد


همانطور که در بالا اشاره کردیم ، متخصصان فقط در صورت عدم موفقیت در سایر داروها ، درمانها و یا حتی جراحی ها ، پیوند قلب را انجام می دهند. وقتی صحبت از بزرگسالان می شود ، بیماری های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث نارسایی قلبی شود. مهمترین آنها:


مشکلات عروق کرونر یا دریچه های قلب

کاردیومیوپاتی ، یا ضعیف شدن عضله قلب

مشکلات مادرزادی قلب

آریتمی های بطنی

آمیلوئیدوز

مشکلات بعد از پیوند قلب قبلی

و نقایص مادرزادی هستند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


نحوه عمل پیوند قلب


این روش جراحی قلب باز است و مراحل پیوند قلب چندین ساعت طول می کشد. علاوه بر این ، اگر فرد قبلاً جراحی قلب کرده باشد ، جراحی پیچیده تر و طولانی تر خواهد شد.


در تمام مراحل ، جدا از بیهوشی عمومی ، یک دستگاه گردش خارج از بدن ضروری است. این دستگاه تضمین می کند که خون موجود در بدن بیمار همچنان دارای اکسیژن غنی باشد.


متخصص قفسه سینه را باز می کند تا بر روی قلب کار کند. بعد از اینکه جراح قلب بیمار را برداشته و قلب اهدا کننده را جایگزین می کند ، رگ های خونی را بهم پیوند می دهد. سپس جریان خون را بازیابی می کنند.


در شرایط خاص ، پزشکان ممکن است نیاز به پیوند چند عضو داشته باشند. به عبارت دیگر ، آنها همزمان با پیوند قلب عضوی دیگر مانند ریه ، کبد یا کلیه را پیوند می دهند.


پیوند قلب بعد از عمل


مهم است که دائماً پیشرفت بیمار پس از جراحی پیوند قلب بررسی و کنترل شود. دلیل اهمیت این امر این است که بدن احتمالاً قلب اهدا شده را رد می کند.


به عنوان مثال ، علائم اصلی که نشان دهنده رد قلب از بدن است:


مشکل تنفس

تب و خستگی

افزایش وزن

ادرار ناکافی


برای تعیین اطمینان از عدم پذیرش احتمالی ، پزشکان نمونه برداری از قلب را انجام می دهند. علاوه بر این ، با گذشت زمان تعداد نمونه برداری ها کاهش می یابد. بیوپسی شامل قرار دادن دستگاهی در ورید منتهی به قلب برای گرفتن نمونه بافت است. سپس نمونه بافت گرفته شده بررسی می شود.


جدا از اینکه بدن قلب را رد می کند ، تعدادی خطر دیگر نیز وجود دارد که می تواند بیمار را در معرض خطر مرگ قرار دهد. این موارد به شرح زیر است:


مثلا مشکلات عروق کرونر که در این حالت عروق قلب می توانند ضخیم و سخت شوند. در واقع ، این می تواند باعث بیماری عروقی در آلوگرافت قلب شود.


عوارض جانبی داروها ، به ویژه سرکوب کننده های سیستم ایمنی . مثلا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.


همچنین لازم به ذکر است که تعدادی گزینه دیگر وجود دارد که می تواند نسبت به پیوند قلب ترجیح داده شود. اینها گزینه هایی است که افرادی را به دلایل مختلف تحت عمل جراحی قرار نمی دهند.


دستگاه کمکی بطنی راه حل بسیار خوبی برای بسیاری از بیماران به عنوان یک درمان طولانی مدت است. این یک پمپ مکانیکی است که روی سینه قرار می گیرد. به پمپاژ قلب از بطن ها به بقیه بدن کمک می کند.


بعلاوه ، برخی از بیماران هنگام انتظار برای پیوند قلب به طور موقت از این دستگاه ها استفاده می کنند.


سرانجام ، اگر دستگاه کمکی بطنی کافی نباشد اما بیمار برای عمل در انتظار باشد ، ممکن است متخصصان استفاده از قلب کاملاً مصنوعی را در نظر بگیرند. در واقع ، این دستگاه با جایگزینی بطن های قلب کار می کند و می تواند واقعاً مفید باشد.


ارم بلاگ

تگ ها :   پیوند قلب
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده