خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عوارض مصرف زیاد فیبر

عوارض مصرف زیاد فیبر

بعد از مصرف زیاد فیبر در بدن چه اتفاقی می افتد؟


مصرف فیبر برای سلامتی مفید است. با این حال ، گاهی اوقات برخی از اثرات منفی در صورت استفاده بیش از حد از این ماده در رژیم غذایی رخ می دهد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

اگرچه تقریباً مصرف فیبر همیشه مفید است ، اما مصرف زیاد فیبر می تواند منجر به عوارضی در بدن شود. ما از شما دعوت می کنیم برای آگاهی از خطرات استفاده بیش از حد از فیبر ، مقاله ما را بخوانید.

 

مصرف روزانه مواد غذایی حاوی فیبر برای محافظت از سلامت عمومی ما ضروری است. مصرف فیبر تأثیر مستقیمی در تنظیم ترشح روده حتی در بهبود روحیه دارد.

 

فیبر اصولا در غذاهای گیاهی یافت می شود مانند: میوه ها ، سبزیجات ، غلات و حبوبات.

 

بنابراین ، مطالعات مختلف حاکی از آن است که فیبر در جلوگیری از یبوست ، بهبود کیفیت میکروبیوتای روده ، پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون و سرطان و سایر موارد بیماری تأثیرات مثبتی دارد.

 

مرتبط با این موضوع ، سازمانهایی مانند سازمان بهداشت جهانی مصرف فیبر کافی در روز را توصیه می کنند. مقدار به اصطلاح کافی 25 گرم در روز است.

 

مشکل اصلی از این امر ناشی می شود ، عوارضی وجود دارد که پس از مصرف بیش از حد فیبر رخ می دهد. در ادامه مقاله ما ، آنها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

 

مشکلات گوارشی


یکی از عوارض مصرف بیش از حد فیبر ، بروز نفخ شکم و درد است. این وضعیتی است که اغلب در افرادی که به آن عادت ندارند ، قابل مشاهده است.

 

طبق برخی از مطالعات علمی ، هنگامی که میزان مصرف روزانه بیش از مقادیر طبیعی است ، ممکن است علاوه بر اختلالات فوق شرایط زیر نیز مشاهده شود:

 

مدفوع آبکی و اسهال.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

کمبود آب بدن

گرفتگی عضلات.

انسداد روده.

 

تغییر در جذب برخی از مواد معدنی


مصرف زیاد و مداوم غذاهای رژیمی حاوی فیبر می تواند اثر ضد تغذیه ای داشته و بر جذب مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، مس و روی تأثیر بگذارد.

 

کاهش جذب دارو


مصرف فیبر ، علاوه بر آنچه در قسمت قبلی ذکر شد ، می تواند اثر داروها را نیز کاهش دهد. به این ترتیب ، مصرف زیاد فیبر باعث عدم جذب برخی از داروهای ضد افسردگی ، مکمل های آهن و دیابت یا کم کاری تیروئید مانند متفورمین و لووتیروکسین می شود.

 

اگر برای این بیماری ها دارو مصرف می کنید ، توصیه می شود قبل از مصرف غذاهای حاوی فیبر 3-4 ساعت صبر کنید. در هر صورت با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا مناسب ترین روش استفاده از آنها را دریابید.

 

توصیه هایی برای جلوگیری از مصرف زیاد فیبر


نسبت فیبر در رژیم غذایی معمولاً 1 به 3 توصیه می شود. غذاهای فیبر نامحلول حتی در قطعات کوچک نیز غالب هستند. برخی از غذاهایی که حاوی فیبر هستند غلات سبوس دار ، لوبیا ، نخود فرنگی و بیشتر میوه های رسیده هستند.

 

از طرف دیگر ، محصولاتی مانند هویج ، کدو ، مرکبات ، حبوبات ، آلو و جو دوسر محصولاتی هستند که حاوی فیبر محلول هستند. بنابراین ، توصیه می شود میزان مصرف سبزیجات متنوع بیشتر شود.

 

با توجه به این موضوع ، متخصصان تغذیه برخی دستورالعمل های عملی را برای اطمینان از تأمین کافی فیبر غذایی تهیه کرده اند که برخی از آنها عبارتند از:

 

3 وعده سبزیجات در روز

2 وعده میوه در روز

6 وعده غلات در روز ، چه به صورت نان ، غلات صبحانه ، ماکارونی یا برنج

4 یا 5 وعده حبوبات در هفته

 

برای کنار آمدن با مشکلات قریب الوقوع ، توصیه می شود که برای مدتی از مصرف محصولات فیبر مانند حبوبات ، غلات سبوس دار و میوه ها و سبزیجات خام خودداری کنید.

 

همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از کمبود آب بدن باید آب کافی بنوشید. اگر ناراحتی شما علی رغم تلاش همه چیز ادامه پیدا کرد ، باید فوراً با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده