خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غلبه بر کم کاری تیروئید

غلبه بر کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید می تواند کیفیت زندگی افرادی که از آن رنج می برند را کاهش دهد. خوشبختانه اتخاذ برخی عادات سالم می تواند به شما کمک کند تا بر این بیماری غلبه کنید. در این مقاله می توانید کارهایی را که می توانید انجام دهید را یاد بگیرید!


با اندکی صبر و حوصله و پیروی از تمام گفته های متخصص غدد ، می توان بر کم کاری تیروئید غلبه کرد. با این حال ، توجه به برخی از عوامل مرتبط که می توانند برای سلامتی شما مضر باشند نیز مهم است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

اگرچه کم کاری تیروئید در مراحل اولیه می تواند بدون علامت باشد ، عدم تعادل هورمونی ناشی از آن اغلب منجر به مشکلاتی از جمله اضافه وزن ، درد مفاصل ، ناباروری یا بیماری قلبی و موارد دیگر می شود.

 

بنابراین ، این بدان معناست که ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی کلیدی خواهد بود. بیایید نگاه عمیق تری به این موضوع بیندازیم.

 

4 نکته برای غلبه بر کم کاری تیروئید


کاهش تولید هورمونهای تیروئید تعادل طبیعی واکنشهای شیمیایی بدن را مختل می کند. بنابراین ، بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید تمایل به چاق شدن دارند و علائمی مانند خستگی طولانی مدت جسمی ، تپش قلب ، افسردگی ، یبوست یا احساس لرز دائمی دارند.

 

در حال حاضر ، درمان با هورمون های مصنوعی تیروئید به شما امکان می دهد بر کم کاری تیروئید با خیال راحت و موثر غلبه کنید. با این حال ، برای تکمیل این تأثیرات ، شما باید برخی از عادات سالم را که به شما در کنترل علائم کمک می کنند ، عملی کنید.

 

1. میزان مصرف ید خود را افزایش دهید

 

ید عنصر اساسی است که بدن شما برای تولید هورمون های تیروئید به آن نیاز دارد. کمبود ید یکی از عوامل موثر در ایجاد کم کاری تیروئید است. بنابراین ، یکی از توصیه ها برای غلبه بر این اختلال افزایش مصرف ید با استفاده از منابع طبیعی مانند  : تربچه ، جلبک دریایی ، غلات یا ماهی است.

 

با این حال ، اگر کم کاری تیروئید ناشی از کمبود ید نیست ، باید به یاد داشته باشید که افزایش مصرف ید فایده ای نخواهد داشت. در حقیقت ، مصرف مکمل های ید می تواند عملکرد غده تیروئید را بیشتر مختل کرده و درمان این بیماری را دشوار کند.

 

بنابراین ، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، باید با یک متخصص غدد درون ریز مشورت کنید.

 

2. رژیم متعادل داشته باشید


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

یکی از پیامدهای این وضعیت افزایش وزن است. جایگزینی عادات خود با یک رژیم غذایی سالم که توسط متخصص غدد درون ریز برنامه ریزی شده است ، به بدن شما اجازه می دهد مواد مغذی را به درستی جذب کند ، بنابراین عملکردهای متابولیکی را برای کنترل وزن بدن تقویت می کند.

 

یک رژیم متعادل باید شامل موارد زیر باشد:

 

منابع فیبر مانند غلات کامل ، مغزها ، دانه ها ، میوه ها و سبزیجات

غذاهای غنی از پروتئین بدون چربی مانند مرغ ، بوقلمون ، ماهی

چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو ، ماهی و غیره

 

از طرف دیگر ، حذف غذاهای مضر از رژیم غذایی هم برای تیروئید و هم برای رسیدن به وزن سالم مهم است. این مواد غذایی مضر شامل، قندها ، آردهای تصفیه شده ، چربی های اشباع شده و ترانس ، روغن های هیدروژنه و غیره می شود.

 

3. با یک روانشناس صحبت کنید


افسردگی ممکن است یکی از علائم کم کاری تیروئید به دلیل تغییر در محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-تیروئید و سیستم انتقال دهنده عصبی باشد.


با توجه به موارد فوق ، توصیه می کنیم با یک روانشناس مشورت کنید. مراقبت از سلامت روانی خود بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که صحبت از بیماری مزمن مانند این می شود.

 

4- ورزش کنید


ورزش منظم به غلبه بر کم کاری تیروئید و تأثیرات آن بر سلامتی شما کمک می کند.

 

اگرچه ورزش ، جایگزین هورمون درمانی نیست ، اما ورزش منظم می تواند برای شما مفید باشد ، خصوصاً در مورد وزن و سلامت قلب و عروق.

 

ورزش متوسط ​​خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. همچنین به کنترل علائم مربوط به افزایش وزن ، خستگی جسمی و درد مفاصل کمک می کند.

 

اما مهمترین چیز این است که برنامه روزمره خود را با توانایی های جسمی خود تطبیق دهید. بنابراین ، شما باید به آرامی شروع کنید و به تدریج سطح ورزش خود را افزایش دهید.

 

کم کاری تیروئید بیماری است که باعث عدم تعادل مختلف در عملکردهای بدن شما می شود. به همین دلیل مهم است که از درمان پزشکی برخوردار شوید و از نکات بالا برای بهبود سبک زندگی خود استفاده کنید تا از کیفیت زندگی خوبی برخوردار باشید.

 

ما همچنین توصیه می کنیم که با یک روانشناس صحبت کنید. شما نباید اجازه دهید بیماری بر روحیه شما تأثیر بگذارد. شما قوی هستید و می توانید بر این وضعیت غلبه کنید ، فقط به کمی کمک نیاز دارید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده