بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آلرژی به گرده

آلرژی به گرده

5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی به گرده


امروز ما می خواهیم در مورد 5 داروی برتر طبیعی برای درمان آلرژی به گرده را با شما به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید.


بسیاری از افراد هنگام استنشاق ذرات خاصی مانند گرده از تب یونجه رنج می برند. وقتی این اتفاق می افتد ، بدن آنها مواد شیمیایی آزاد می کند که باعث آلرژی تحریک کننده می شوند. اگر به دنبال درمان های طبیعی برای آلرژی به گرده هستید ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

در مقاله زیر ، ما 5 نوع از بهترین داروهای طبیعی را که می توانید برای درمان تب یونجه ناشی از گرده گل استفاده کنید ، به اشتراک خواهیم گذاشت. مطالعات مختلف تأثیر آنها را تأیید می کند ، به این معنی که می توانید در کنار درمان های پزشکی از آنها نیز استفاده کنید.

 

1. پروبیوتیک ها


غذاهای پروبیوتیک به بازیابی فلور روده کمک می کند ، که اثر تعدیل کننده ای بر سیستم ایمنی بدن دارد.


سازمان بهداشت جهانی (WHO) درباره پروبیوتیک میگوید که این میکروارگانیسم های زنده ، اگر به میزان کافی مصرف شوند ، میکروبیوتای روده و سلامت کلی را بهبود می بخشند.

 

اول از همه ، یافته های علمی نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند یک درمان مفید برای آلرژی به گرده گل و سایر موارد مشابه باشند. با این حال ، اثربخشی آنها به عوامل مختلفی مانند نوع باکتری ، دوز و رژیم غذایی بستگی دارد.

 

دانشمندان هنوز در حال بررسی هستند که کدام یک از انواع پروبیوتیک ها در پیشگیری و درمان این آلرژی ها موثر هستند. با این حال ، تحقیقات قبلا نشان داده است که آنها می توانند در تسکین علائم در کودکان و بزرگسالان کمک شایانی کنند.

 

برخی از غذاها علاوه بر اینکه می توانید آنها را به عنوان مکمل مصرف کنید ، سرشار از پروبیوتیک هستند. این مواد شامل کفیر ، خیارشور ، کامبوجا و سایر غذاهایی است که نتیجه یک فرآیند تخمیر طبیعی هستند.

 

2. کوئرستین


نوعی پلی فنول یا به عبارت دیگر کوئرستین وجود دارد که یک آنتی اکسیدان است. این ماده در برخی از غذاها مانند : پیاز ، کلم بروکلی ، سیب ، گلابی و چای سبز یافت می شود.

 

این ماده در برابر آلرژی موثر است زیرا سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند ، از ترشح هیستامین جلوگیری می کند و خاصیت التهابی آن را کاهش می دهد. بنابراین ، نه تنها یکی از بهترین داروهای طبیعی برای آلرژی گرده است ، بلکه به آسم و برخی از واکنش های آنافیلاکتیک نیز کمک می کند. در واقع ، بسیاری از داروهای تسکین دهنده آلرژی و مکمل ها حاوی عصاره کوئرستین هستند.

 

3. ریشه شیرین بیان


ثابت شده است که گلیسیریزین موجود در ریشه شیرین بیان دارای اثر تعدیل کننده سیستم ایمنی است که می تواند فرایندهای آلرژیک را بهبود بخشد.


ریشه شیرین بیان شامل گلیسیریزین ، ماده موثری با خاصیت ضد التهاب ، ضد ویروس ، ضد تومور ، آنتی اکسیدان و محافظت کبدی است. در حقیقت ، آخرین تحقیقات همچنین به خواص تعدیل سیستم ایمنی آن اشاره کرده است.

 

مصرف شیرین بیان می تواند علائم آلرژی به گرده مانند عطسه و گرفتگی بینی را کاهش دهد. از طرف دیگر ، این غذا می تواند فشار شریانی را نیز افزایش دهد. بنابراین ، اگر فشار خون دارید ، فقط باید زیر نظر یک متخصص پزشکی ریشه شیرین بیان را مصرف کنید.

 

امروزه روش های مختلفی برای مصرف ریشه شیرین بیان وجود دارد مانند استفاده بصورت دم کرده یا عصاره.

 

4. گزنه


برگهای این گیاه دارویی حاوی سروتونین ، استیل کولین و هیستامین است. تحقیقات نشان داده است که ترکیبات خاصی از عصاره های این گیاه می تواند واکنش های آلرژیک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

روش های زیادی برای مصرف گزنه وجود دارد. به عنوان مثال ، کپسول ، عصاره گزنه ، قرص ، داروهای هومیوپاتی و غیره همچنین می توانید آن را در سوپ ، آب میوه و سس مصرف کنید.

 

5. اسپیرولینا


این جلبک ، چه به صورت پودر و چه به صورت قرص ، در کاهش علائم معمول واکنش های آلرژیک موثر است.

 

اسپیرولینا جلبکی است که به لطف مواد کامل و متنوعی که دارد محبوبیت خود را به عنوان مکمل غذایی کسب کرده است. این یک درمان طبیعی عالی برای جلوگیری از برخی از کمبودهای رایج است.

 

علاوه بر این ، اسپیرولینا به تنظیم سیستم ایمنی بدن و تسکین مخاط ، احتقان ، خارش و عطسه کمک می کند.

 

اسپیرولینا را می توانید به صورت قرص و همچنین پودر پیدا کنید. به طور کلی ، دوز شروع توصیه شده بین 3 تا 5 گرم است. با این حال ، ما توصیه می کنیم که فقط آن را تحت نظارت پزشکی مصرف کنید.

 

اکنون 5 روش طبیعی درمانی برای آلرژی به گرده را می شناسید ، هم برای درمان و هم برای پیشگیری. ما به شما توصیه می کنیم که با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین راه را برای همراهی با درمان های ذکر شده در بالا و بهبود کیفیت زندگی خود پیدا کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده