خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درمان بریدگی و سایش با مریم گلی و عسل

درمان بریدگی و سایش با مریم گلی و عسل

طرز تهیه مریم گلی و عسل که قصد داریم در اینجا به اشتراک بگذاریم یک داروی ضد عفونی کننده است که می توانید برای درمان بریدگی و سایش جزئی استفاده کنید. در این مقاله نحوه تهیه این داروی طبیعی در خانه را کشف کنید!


روش های مختلفی برای درمان این بریدگی ها و سایش ها وجود دارد. در بیشتر مواقع ، زخم به صورت سطحی با تمیز نگه داشتن پوست به خودی خود بهبود می یابد. با این حال ، می توانید برخی از روش های درمانی طبیعی را نیز امتحان کنید تا روند کار تسریع شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

برخی از مواد طبیعی مانند مریم گلی و عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی هستند که به محافظت از پوست در برابر عفونت کمک می کنند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضروری هستند که هر دو به بهبود زخم کمک می کنند.

 

در زیر نحوه استفاده از آنها را بیاموزید!

 

برش و سایش در صورت آسیب دیدن یک ناحیه از پوست اتفاق می افتد. اینها اغلب باعث خونریزی ، قرمزی و درد می شوند. آنها می توانند آلوده شده و علائم دیگری مانند چرک و تورم ایجاد کنند. با این حال ، اگر به درستی درمان شود ، روند بهبود سریع است و معمولاً عارضه ای ایجاد نمی کند.

 

خوشبختانه ، امروزه ، بسیاری از گزینه های درمانی وجود دارند که هنگام رخ دادن این زخم های سطحی ، از پوست محافظت می کنند. در حالی که بسیاری از گزینه ها داروهای شیمیای هستند ، برخی از داروهای طبیعی نیز می توانند بسیار مفید باشند.

 

مریم گلی و عسل نیز از جمله داروهای طبیعی برای بهبود برش و سایش روی پوست هستند. هر دو م مولفه به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی شناخته شده اند. این ترکیب یک گزینه عالی برای ضد عفونی پوست آسیب دیده است و خطر عفونت را به حداقل می رساند. همچنین به تسکین تحریک و تسکین تورم در اطراف زخم کمک می کند.

  

درمان سایش و برش


این داروی مریم گلی و عسل یک داروی ضد عفونی کننده طبیعی برای درمان بریدگی و ساییدگی های سطحی است.

 

فواید مریم گلی در معالجه بریدگی و سایش


مریم گلی یکی از گیاهان دارویی است که به لطف خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی می تواند در درمان بریدگی و سایش کمک کند. به دلیل توانایی جلوگیری از رشد باکتریها و سایر میکروارگانیسم های بیماریزا از دوران باستان در طب طبیعی مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

هنگامی که برای مصرف موضعی استفاده می شود ، نه تنها خطر عفونت در مناطق در معرض را کاهش می دهد ، بلکه به بازسازی بافت ها برای بهبودی مطلوب نیز کمک می کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

فواید عسل در درمان بریدگی و خراش


عسل ارگانیک یکی از محبوب ترین داروهای جایگزین برای درمان بریدگی و سایش است. به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک ، ضد قارچ و ضد عفونی کننده ، گزینه مناسبی برای پیشگیری و درمان عفونت است.

 

از طرف دیگر ، به طور موضعی برای سلامت پوست مفید است زیرا دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و به بازسازی بافت های آسیب دیده توسط زخم کمک می کند. در حقیقت ، آرامش بخش است و بیماری هایی مانند سوزش ، خارش و درد را تسکین می دهد.

 

چگونه می توان مرهم مریم گلی و عسل تهیه کرد؟


این داروی طبیعی به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی می تواند از بروز عفونت در جراحات جزئی جلوگیری کند.


تهیه این داروی طبیعی برای درمان بریدگی و خراشیدگی کاملاً آسان است. همچنین ، این مواد در اکثر سوپرمارکت ها و عطاری ها به راحتی موجود است. مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید عسل ارگانیک دریافت می کنید ، زیرا انواع دیگر از کیفیت و خواص مغذی یکسانی برخوردار نیستند.

 

مواد لازم :


2 قاشق غذاخوری پودر مریم گلی خشک شده (30 گرم)

4 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک (60 گرم)

شیشه استریل

قاشق چوبی

 

آماده سازی :

 

ابتدا چند برگ مریم گلی خشک را پودر کنید.

سپس پودر مریم گلی را در ظرفی بریزید که قبلاً استریل شده است.

پس از آن ، عسل را اضافه کرده و با استفاده از یک قاشق چوبی آن را مخلوط کنید.

وقتی آماده شد ، آن را بپوشانید و به مدت 24 ساعت در یک مکان تاریک و خنک بگذارید.

بعد از این مدت می توانید از آن استفاده کنید.

 

چگونه اعمال می شود؟

زخم را کاملا تمیز کنید و سپس مخلوط مریم گلی و عسل را روی آن بمالید.

به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند.

سپس آن را با آب ولرم بشویید.

این مرهم را دو تا سه بار در روز بمالید تا پوست شما کاملاً خوب شود.

لطفا توجه داشته باشید که آسیب های جدی باید در اسرع وقت توسط متخصص درمان شود. بنابراین اگر زخم شما جدی به نظر می رسد ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

اکنون که می دانید چگونه این مرهم را درست کنید ، در صورت جراحت های جزئی می توانید از آن استفاده کنید. اگر این ماده در یخچال یا در جای خنک نگهداری شود ، به مدت یک یا دو ماه سالم میماند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده