خرید از سراسر دنیا


» مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به فشار خون

مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به فشار خون

6 ماده غذایی که برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند ممنوع است


متخصصان توصیه می کنند که هم بیماران مبتلا به فشار خون بالا و هم همه افرادی که می خواهند از بروز هرگونه فشار خون جلوگیری کنند ، از یک سبک زندگی سالم پیروی کنند. در این مقاله می توانید غذاهایی را کشف کنید که برای افرادی که مشکل فشار خون دارند ممنوع است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، از هر پنج بزرگسال یک نفر از فشار خون بالا رنج می برد ، بیماری که سالانه 9 میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل عوارض آن ایجاد می کند. اولین قدم برای جلوگیری از مشکلات فشار خون پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است.

 

بنابراین ، در این مقاله ، در مورد غذاهایی که برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند ممنوع است صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که علاوه بر رژیم غذایی ، تغییرات مهم دیگری نیز مانند ترک سیگار ، ورزش منظم ، پرهیز از الکل و مصرف نمک کمتر باید انجام دهید.

 

فشار خون بالا چیست و علت آن چیست؟


اگرچه فشار خون بالا معمولاً شرایطی است که به وضوح خود را نشان نمی دهد ، اما این یک شوخی نیست. در واقع این وضعیت نگران کننده است که بیشتر افراد مبتلا به این بیماری توجه کافی به آن ندارند.

 

همچنین ، فشار خون بالا یکی از بیماری های شایع در میان جمعیت بزرگسال است که حدود 33٪ از جمعیت را مبتلا می کند. هنگامی که دچار فشار خون هستید ، باید یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنید تا این بیماری کنترل شود. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که بدن شما به درستی کار می کند.

 

پیری یا ژنتیک برخی از دلایلی هستند که خطر مشکلات فشار خون را افزایش می دهد. با این حال ، عوامل دیگر نیز می توانند باعث افزایش فشار خون شوند. به عنوان مثال ، سوء تغذیه ، اضافه وزن یا کم تحرکی از جمله این موارد است.

 

1. نمک مصرفی خود را کاهش دهید


نمکی که استفاده می کنید را با ادویه جات جایگزین کنید تا به وعده های غذایی خود طعم بدهید. به این ترتیب سطح سدیم را در خون کاهش می دهید.


اگر فشار خون دارید باید یا از افزودن نمک به غذای خود خودداری کنید و یا مقدار اضافه شده را کاهش دهید زیرا سدیم بدترین دشمن شماست.

 

می توانید روزانه تا 1000 میلی گرم سدیم مصرف کنید که معادل 2 گرم نمک معمولی است. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از غذاها حاوی سدیم هستند ، بنابراین بسیار مراقب باشید.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

2. یکی از غذاهای ممنوع برای افرادی که دچار فشار خون هستند، غذاهای فرآوری شده است


باید از انواع غذاهای فرآوری شده اعم از بسته بندی یا کنسرو شده خودداری کنید. این به این دلیل است که حتی محصولاتی که ادعا می کنند کم نمک هستند ، به دلیل نگهدارنده هایی مانند بنزوات سدیم یا شیرین کننده هایی مانند مونو سدیم گلوتامات ، هنوز هم می توانند منبع سدیم باشند.

 

3. مصرف کافئین خود را محدود کنید


کافئین موجود در قهوه ، نوشابه و برخی از چای ها می تواند فشار خون را افزایش دهد.

 

حتی یک فنجان قهوه ساده می تواند فشار خون را افزایش دهد. بنابراین ، هر روز نوشیدن قهوه می تواند به فشار خون بالا منجر شود. در واقع ، تمام نوشیدنی های کافئین دار می توانند فشار خون را افزایش دهند.

 

4. محصولات لبنی


لبنیات منابع خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند. با این حال ، آنها همچنین غنی از چربی های اشباع شده هستند که فشار خون را افزایش می دهند. اگر محصولات لبنی را دوست دارید مصرف شیر کم چرب ، ماست و پنیر را فراموش نکنید.

 

5. از مصرف سس های صنعتی اجتناب کنید


بسیاری از سس ها و چاشنی های صنعتی حاوی مواد غنی از سدیم هستند. بنابراین ، باید از آنها دوری کنید و به جای آن از ادویه جات استفاده کنید.


سس مایونز ، خردل ، سس گوجه فرنگی و سس ووسترشایر و غیره حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند.


به همین دلیل ، اینها از جمله غذاهای ممنوعه برای افرادی هستند که مشکلات فشار خون دارند. هیچ چیز بهتر از استفاده از ادویه و چاشنی هایی مانند ریحان ، جعفری و لیمو نیست.

 

6. مصرف چربی خود را محدود کنید


مرغ سوخاری یا سیب زمینی سرخ کرده از انواع غذاهای وسوسه انگیز است که می تواند سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهد. به این دلیل که غذاهای سرخ شده چربی زیادی دارند که می تواند منجر به اضافه وزن و فشار خون شود. به همین دلیل ، بهتر است افرادی که دچار فشار خون هستند مرغ پخته یا کبابی و سیب زمینی تنوری یا آب پز بخورند.

 

به یاد داشته باشید که چربی اشباع شده، به ویژه چربی ترانس ، برای قلب و رگ های خونی مضر است. زیرا فشار خون بیش از حد به سیستم گردش خون فشار می آورد و استرس اضافی می تواند ویرانگر باشد.

 

به طور خلاصه ، به عنوان نکته آخر ، به یاد داشته باشید که متخصصان پیروی از یک سبک زندگی سالم را توصیه می کنند ، هم برای افراد مبتلا به مشکلات فشار خون و هم هرکسی که می خواهد از فشار خون بالا جلوگیری کند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده