خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آلرژی به گرد و غبار

آلرژی به گرد و غبار

آلرژی به گرد و غبار / 4 موارد احتیاطی برای جلوگیری از آن


متأسفانه ، محال است که خانه خود را کاملاً عاری از گرد و غبار نگه دارید. با این حال ، اگر اقدامات احتیاطی خاصی برای جلوگیری از حساسیت به گرد و غبار انجام دهید ، ممکن است شاهد بهبودی باشید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر مشکلی مانند حساسیت به گرد و غبار دارید ، باید در نظافت منزل و سایر کارهای معمول بسیار مراقب باشید. اگرچه نمی توان خانه را کاملاً عاری از گرد و غبار نگه داشت ، اگر به توصیه های این پست عمل کنید ، ممکن است شاهد بهبود وضعیت خود باشید.

 

گرد و غبار در مکانهایی مانند فرش ، تختخواب و پرده یافت می شود. به همین دلیل است که افراد مبتلا به آلرژی به گرد و غبار اغلب مجبورند با علائم آزار دهنده این بیماری ، به خصوص عطسه و آبریزش بینی کنار بیایند.

 

مشکلات حساسیت به گرد و غبار


در محیط های دارای گرد و غبار ، علائمی مانند گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی در افراد مبتلا به آلرژی ایجاد می شود.


آلرژی ناشی از عوامل مختلف محیطی در جامعه ما رو به افزایش است. این آلرژی ها اغلب علائم مشخصی مانند رینیت (التهاب مخاط بینی) ، التهاب ملتحمه (قرمزی چشم) ، آسم و درماتیت ( التهاب پوست ) دارند.

 

گرد و غبار عاملی بسیار رایج است و در بیش از 10 درصد از جمعیت آلرژی ایجاد می کند. علاوه بر این ، درمان این بیماری ممکن است گران باشد و برای تسکین علائم ممکن است لازم باشد که درمان همیشه ادامه یابد. در برخی موارد ، می تواند عوارض جانبی خاصی نیز ایجاد کند.

 

علائم آلرژی به گرد و غبار


حساسیت به گرد و غبار دارای برخی علائم مشخصه است. رایج ترین آنها عطسه و آبریزش بینی یا گرفتگی بینی است. علاوه بر این ، می تواند با ایجاد خارش ، آبریزش ، تورم پلک بر روی شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند باعث سرفه و مشکلات تنفسی شود.

 

علائم ممکن است در ساعات مشخصی از روز مانند شب و صبح بدتر شوند. زیرا این بازه های زمانی فواصل زمانی است که ما بیشترین ارتباط را با گرد و غبار داریم.

 

1.اتاق خواب خوب را همیشه تمیز نگه دارید


اتاق خواب ، که بیشتر اوقات خود را در آن می گذرانیم ، یکی از مکان هایی است که در آن گرد و غبار بیشتر دیده می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، از بین بردن کامل گرد و غبار امکان پذیر نیست. با این حال ، از آنجا که می دانیم کجا سریعتر تکثیر می شوند ، می توانیم تمام تلاش خود را برای کاهش ارتباط با آنها انجام دهیم.

 

اول از همه ، مهمترین چیز تمرکز روی اتاق خواب است. می توانیم کف اتاق را با یک دستمال مرطوب یا پارچه تمیز کرده و از روتختی های ضد گرد و غبار استفاده کنیم. علاوه بر این ، باید از مواردی که آنها را به خود جلب می کند ، مانند مبلمان یا پرده اجتناب کنید.

 

2. شستن پارچه ها را بصورت مرتب فراموش نکنید


دوم ، شستن مرتب وسایلی مانند ملحفه ، پرده و سایر پارچه هایی که با آنها تماس دارید مهم است. هنگام انتخاب برنامه در ماشین لباسشویی ، همیشه درجه حرارت را بالای 60 درجه تنظیم کنید.

 

اگر نوع پارچه برای شستن با درجه بالا مناسب نیست ، گزینه دیگری دارید. نگه داشتن آن در خشک کن حداقل به مدت 15 دقیقه کافی خواهد بود. پس از آن ، می توانید روند معمول شستشو را اعمال کنید.

 

3. جارو کشیدن باید الویت شما باشد


جاروبرقی با فیلترهای مناسب به شما کمک می کند تا گرد و غبار را به طور موثرتری از سطوح پاک کنید.


جارو برقی باید دوست شما باشد. قبلاً گفتیم كه پرهیز از همه سطوح و مكانهایی كه گرد و غبار جمع می شود مهم است. با این حال ، اگر این وسایل هنوز در خانه شماست ، باید مرتباً از جاروبرقی استفاده کنید.

 

4.از روغنهای اساسی برای نظافت استفاده کنید


سرانجام ، ما می توانیم تمام این اقدامات را با کمک روغنهای اساسی انجام دهیم. برخی روغن ها می توانند به شما کمک کنند تا گرد و غبار را به راحتی از بین ببرید. آنها همچنین عطر و بویی دلپذیر به خانه شما می بخشند.

 

برخی از روغنهای اساسی که می توانید برای آلرژی گرد و غبار استفاده کنید عبارتند از:

 

میخک

رزماری

اکالیپتوس

رازیانه

 

از آنجا که استفاده از مرطوب کننده هوا را به شما توصیه نمی کنیم ، می توانید این روغن ها را در الکل حل کرده و قبل از جاروبرقی یا طی کشیدن ، آنها را بر روی سطوح اسپری کنید.

 

اکنون نکاتی را برای جلوگیری از حساسیت به گرد و غبار و کاهش علائم آزار دهنده آنها می دانید.


متاسفانه برخلاف سرماخوردگی ، افرادی که از آلرژی گرد و غبار رنج می برند مجبورند در طول سال با آن زندگی کنند.پس بهتر است نکات بالا را مو به مو انجام دهید تا کمتر تحت تاثیر این آلرژی قرار گیرید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده