خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات تغذیه ای برای بهبود آندومتریوز

نکات تغذیه ای برای بهبود آندومتریوز

متخصصان توصیه می کنند زنان مبتلا به آندومتریوز رژیم غذایی غنی از آهن مصرف کنند. برای یافتن نکات تغذیه ای بیشتر برای درمان آندومیتریوز ، مقاله ما را بخوانید.


برخی غذاها می توانند به بسیاری از عملکردهای بدن کمک کرده و علائم بیماری های مختلف را بهبود بخشند. با توجه به این نکته ، در این مقاله ، ما در مورد اینکه چگونه برنامه غذایی شما می تواند به بهبود آندومتریوز کمک کند ، بحث خواهیم کرد.

 

امروزه متخصصان آندومتریوز را بیماری ای می دانند که ارتباط مستقیمی با غذا ندارد و منشا آن مشخص نیست. با این حال ، ما می دانیم که تعدادی از عوامل وجود دارد که این بیماری را تحت تأثیر قرار می دهد. عدم تعادل هورمونی ، التهاب ، درد ، مشکلات گوارشی و ... برخی از این عوامل هستند.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

با داشتن یک رژیم غذایی سالم ، میتوانید این عوامل را بهبود بخشیده و مانع بسیلری از بیماری ها شوید.

 

آندومتریوز چیست؟


آندومتریوز به معنای تغییر در دیواره های رحم است که در 40 درصد موارد با ناباروری همراه است.


آندومتریوز بیماری است که زنان را به خود مبتلا می کند و شامل وجود بافت آندومتر در خارج از رحم است. به طور کلی ، این کانون های آندومتریوز در منطقه لگن (صفاق ، تخمدان ، روده یا مثانه) قرار دارند. با این حال ، اگرچه به دفعات کمتر ، ممکن است در مناطق دیگر رخ دهد.


به طور کلی در این بیماری یاخته‌های مشابه با یاخته‌های آستر رحم در بیرون از رحم رشد کنند.

 

این یک بیماری است که در زنان در سنین باروری شایع است و 5-10 درصد از جمعیت را مبتلا می کند. به همین ترتیب ، این رابطه نزدیکی با ناباروری دارد ، همانطور که در 40 درصد موارد دیده می شود.

 

چگونه تغذیه می تواند آندومتریوز را بهبود بخشد؟


مانند اکثر بیماری ها ، رژیم غذایی و سبک زندگی نیز نقش مهمی در بهبود این بیماری دارند. در این حالت ، رژیم غذایی مناسب می تواند با به حداقل رساندن عدم تعادل هورمونی ، اتساع شکم و درد آن را کم کند. همچنین می تواند مسائل گوارشی ناشی از آندومتریوز را کاهش دهد.

 

برای درمان آندومتریوز ، باید یک رژیم غذایی عالی داشته باشید. برخی از این مواد غذایی که باید در رژیم غذایی خود قراردهید، به شرح زیر است:

 

پروتئین های با کیفیت بالا از گوشت گاو ، ماهی و تخم مرغ

آجیل ، دانه ها و حبوبات

سبزیجات خام برگ سبز و میوه هایی مثل پرتقال ، توت سیاه و سایر میوه های غنی از آنتی اکسیدان

 

سایر توصیه ها برای بهبود آندومتریوز


علاوه بر غذاهای تازه ، ما به شما خواهیم گفت که چه مواردی می توانند به طور مثبت به کاهش علائم این بیماری کمک کنند:

 

1. ویتامین های گروه B


سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین های گروه B هستند. این ویتامین ها با کمک فیبر میزان استروژن در خون را تنظیم می کنند.


هنگامی که نوبت به درمان آندومتریوز می رسد ، به یاد داشته باشید که استروژن اضافی باعث رشد بافت آندومتر در خارج از رحم می شود. استروژن ها اصلی ترین هورمون های استروئیدی زنانه هستند که توسط تخمدان و غدد فوق کلیوی تولید می شوند.

 

2. غذاهای غنی از آهن


زنان مبتلا به آندومتریوز باید از رژیم غذایی غنی از آهن استفاده کنند. زیرا خونریزی شدید می تواند باعث کاهش میزان آهن بدن شود.

 

شما میتوانید آهن را از غذاهایی مانند : گوشت و تخم مرغ ، ماهی های با کیفیت بالا ، سبزیجات برگ سبز ، چغندر و شکلات دریافت کنید.

 

به یاد داشته باشید که کمبود آهن در بروز کم خونی نقش دارد. این بیماری با خستگی مداوم مشخص می شود. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که کم خونی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می گذارد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

3. اسیدهای چرب امگا 3


بر اساس مطالعات ، زنانی که بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 را مصرف کرده اند 22 درصد کمتر از سایر زنان در معرض آندومتریوز قرار دارند.

 

این مطالعه که طی 12 سال انجام شده در مجله "بهداشت " منتشر شده است.

 

4. فیبر


این غذا به سیستم هضم و سایر سیستم های بدن ( مانند کنترل برخی از عدم تعادل های هورمونی)کمک می کند تا بهبود یابد.

فیبر برای بیماران آندومتریوز ضروری است زیرا سلامت دستگاه روده را حفظ می کند و از بین بردن استروژن اضافی پشتیبانی می کند. اطمینان حاصل کنید که فیبر را از منابعی مانند لوبیا سبز ، گل کلم ، میوه ، کلم بروکلی و جوانه بروسل میتوانید دریافت کنید.

 

5. رژیم کم گلوتن


در حال حاضر ،رابطه مستقیمی بین بیماری سلیاک و آندومتریوزوجود ندارد. با این حال ، برخی از مطالعات نشانگر کاهش علائم آندومتریوز پس از 12 ماه رعایت رژیم بدون گلوتن هستند.

 

رژیم متعادل برای بهبود آندومتریوز


سرانجام ، فراموش نکنید که یک رژیم غذایی سالم را با ورزشی را که از آن لذت می برید ترکیب کنید. حتی اگر علائم آندومتریوز به اندازه تصور شما کاهش نیافت ، داشتن یک رژیم غذایی سالم سایر مزایای مهم سلامتی را نیز برای شما فراهم می کند.


ارم بلاگ

تگ ها :   آندومتریوز
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده