بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» هیپراوریسمی

 هیپراوریسمی

 هیپراوریسمی / کاهش سطح اسید اوریک


برای درمان هایپراوریسمی ، دفع اسید اوریک در ادرار باید افزایش یابد. شما همچنین به یک برنامه تغذیه کاملاً شخصی نیاز خواهید داشت. در این مقاله نحوه کاهش سطح اسید اوریک را دریابید.


اسید اوریک بالا به طور مستقیم با رژیم غذایی نامناسب مرتبط است. این بدان دلیل است که پورین هایی که اسید اوریک تولید می کنند اساساً در آنچه می خوریم یافت می شوند. بنابراین ، در این مقاله ، ما غذاهایی را پیشنهاد می کنیم که به بهبود هیپراوریسمی و سطح بالای اسید اوریک کمک می کنند.

 

در شرایط طبیعی ، می توان 80٪ سطح اسید اوریک را با دنبال کردن برخی برنامه های تغذیه ای کنترل کرد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

هیپراوریسمی یا اسید اوریک زیاد چیست؟


اگر اسید اوریک در خون بیش از حد مجاز باشد ، به صورت کریستال در مفاصل جمع می شود و باعث التهاب و درد می شود.


هیپراوریسمی نامی است که به مقدار زیاد اسید اوریک در خون گفته می شود. ترسناک ترین علامت این بیماری نقرس است که هنگام تجمع اسید اوریک در مفاصل رخ می دهد. نقرس درد شدیدی ایجاد می کند.

 

می توان با استفاده از یک برنامه تغذیه ای خوب که با راهنمایی یک متخصص تغذیه تهیه شده است ، سطح اسید اوریک در خون را کاهش داد. همچنین می توان شرایط را بهتر کنترل کرد و از حملات احتمالی نقرس جلوگیری کرد.

 

سطح اسید اوریک بالا چیست؟


طبق گفته متخصصان مراقبت های بهداشتی ، میزان صحیح اسید اوریک برای زنان بین 2.4 تا 5.7 میلی گرم در دسی لیتر و برای مردان 4.4 تا 7.0 میلی گرم در دسی لیتر است.

 

بنابراین ، متخصصان هر مقداری را که بیش از این حد باشد ، به عنوان شاخص هایپراوریسمی در نظر می گیرند. آنها باید قبل از وخیم شدن اوضاع به موقع آن را درمان کنند.

 

در صورت ابتلا به هایپراوریسمی چه غذاهایی باید بخورم؟


ما باید مصرف غذاهای غنی از پورین را کاهش دهیم. این به این دلیل است که وقتی آنها در بدن تجزیه می شوند ، می توانند باعث پرکاری خون شوند. خوشبختانه ، در صورت مصرف منظم غذاهای خاص ، آنها می توانند به کاهش اسید اوریک کمک کنند.

 

غذاهای کم پورین


محصولات لبنی


لبنیات غذاهای کم پورین محسوب می شوند. بنابراین ، توصیه می شود که برای پرکاری خون در رژیم غذایی گنجانده شوند.


غذاهایی با غلظت کم پورین در ترکیب آنها وجود دارد. ما می توانیم آنها را بدون هیچ مشکلی در برنامه تغذیه خود بگنجانیم. این مواد غذایی را می توان به صورت زیر لیست کرد:

 

محصولات لبنی

سبزیجات (به جز موارد ذکر شده در زیر)

میوه های غنی از ویتامین C

فندق


باید مراقب همه غذاها باشیم زیرا همه آنها مقداری پورین دارند. با این حال ، با برنامه ریزی مناسب می توانیم نتایج خوبی در آزمایشات ادرار کسب کنیم.

 

غذاهایی با پورین متوسط


قارچ


محتوای پورین آن محدود است. به همین دلیل ، قارچ ها را می توان در برنامه غذایی مورد استفاده برای کاهش اسید اوریک به روشی متوسط ​​قرار داد.

 

همچنین غذاهایی با غلظت پورین پایین تر وجود دارد. می توانید در مقایسه با لیست قبلی انعطاف بیشتری داشته باشید. این غذاها عبارتند از:

 

گوشت های سفید

مارچوبه

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

حبوبات (به جز لوبیا و عدس)

گل كلم

اسفناج

شما می توانید این غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید اما هرگز نباید آنها را بیش از حد مصرف کنید.

 

در صورت ابتلا به هایپراوریسمی از چه غذاهایی باید خودداری کنید؟

 

گوشت قرمز


اگر می خواهید میزان اسید اوریک در خون را کاهش دهید ، باید از مصرف گوشت قرمز به همراه ماهی و غذاهای دریایی کاملاً خودداری کنید.


شما باید مصرف چربی و غذای حیوانی غنی از پورین را محدود کنید. در این میان ، ما می توانیم به روی دل و جگر ، کله پاچه، آبگوشت غلیظ ، سس ها و سوپ های تهیه شده با تکه های گوشت تمرکز کنیم. همچنین باید از ماهی به ویژه ساردین ، کفال قرمز ، میگو یا ماهی خال خالی خودداری کنید.

 

مصرف الکل و فرآورده های فرآوری شده برای کسانی که می خواهند میزان اسید اوریک در بدن خود را کاهش یا جلوگیری کنند توصیه نمی شود. بنابراین بهتر است به هیچ وجه آنها را مصرف نکنید و یا مصرف آنها را محدود کنید.

 

در صورت ابتلا به هایپراوریسمی ، چه جنبه هایی را باید در نظر گرفت؟

 

مصرف میوه


وقتی نوبت به میوه می رسد ، باید مصرف میوه خود را به خوبی کنترل کنیم زیرا از یک طرف ، میوه ها برای ما بسیار مفید هستند زیرا محتوای پورین کمی دارند. از طرف دیگر ، مقدار فروکتوز موجود در آنها زیاد است. بدن از فروکتوز برای تولید پورین استفاده می کند.

 

روش های پخت و پز


روش های پخت و پز نیز می تواند در مورد هایپراوریسمی مهم باشد. جوشاندن غذا میزان پورین موجود در آنها را کاهش می دهد. یک وعده غذایی خورشتی یا پخته شده گزینه بهتری نسبت به غذاهایی است که با استفاده از مقدار زیادی روغن سرخ شده یا پخته شده اند.

 

نوشیدنی ها


نوشیدنی کاملی که باید مرتباً بنوشیم آب است. اگر کافی نباشد ، باید مصرف آب خود را افزایش دهیم. بیشتر اوقات ، سعی کنید حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید ، همانطور که در توصیه های بهداشتی ذکر شده است.

 

اگر رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات و همچنین آبگوشت ، سوپ و دم کرده دارید ، به طور طبیعی آب را در رژیم غذایی خود قرار می دهید.

 

اگرچه این نکات می تواند به کاهش سطح هیپراوریسمی شما کمک کند ، اما مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما ارزیابی می کند و مناسب ترین روش درمانی را برای وضعیت شما توصیه می کند.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده