خرید از سراسر دنیا


» بی خوابی مرتبط با استرس

بی خوابی مرتبط با استرس

بی خوابی مربوط با استرس در واقع یک مشکل بسیار شایعتر از چیزی است که فکر می کنیم. اگر این مشکل به درستی درمان نشود ، می تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود. بنابراین برای مقابله با این مسئله چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ در زیر ، آنچه شما باید درباره بی خوابی ناشی از استرس بدانید ، بیان می کنیم.


بی خوابی مربوط با استرس یک مشکل رایج است که گاهی اوقات به طور جدی و منفی کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

همه ما می دانیم که شمردن گوسفند در ذهن خود ، تمرین روش های مدیتیشن یا نوشیدن دمنوش های گیاهی در چنین شرایطی کمک زیادی بما نمی کنند. محرک های مشکل بی خوابی معمولاً نگرانی ها و فشارهای خارجی است که رفع آنها معمولا از عهده ما خارج است.

 

اما در نتیجه عدم خواب مناسب ، روحیه فرد بدتر می شود. در نتیجه ، یافتن قدرت لازم برای حل این مشکل اساسی به همان سختی می شود.

 

حقایق راجع به بی خوابی


تقریباً یک سوم جمعیت این جهان اغلب از بی خوابی رنج می برند. با این حال ، میزان مبتلایان به بی خوابی مزمن حدود 10٪ الی 12٪ است. این مشکل که فرد را کاملاً خسته می کند ، از زوایای مختلف بر سلامت انسان تأثیر منفی می گذارد. به همین دلیل افرادی که مشکل بی خوابی دارند باید به این مشکل توجه کنند.

 

علاوه بر این ، باید در نظر داشت که این اختلال ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. در این میان ، اضطراب و استرس شایع ترین علل هستند. بنابراین برای غلبه بر این مشکل چه کاری می توان انجام داد؟ در زیر جزئیات این موضوع را تجزیه و تحلیل می کنیم.

 

بی خوابی ناشی از استرس / علائم ، علل و روش های کنترل


وقتی خوابیدن بسیار دشوار است ، فرمول هایی که در زندگی روزمره به آنها عادت کرده ایم بی فایده هستند. با خود می گوییم؛ عباراتی مانند "من باید بخوابم ، باید بخوابم" کمکی نمی کند. زیرا اینها برای مغز معنی ندارد.

 

وقتی مغز به نوعی به بیش فعالی ذهنی دچار می شود و افکار متفاوت را بی وقفه دنبال می کند ، و حتی خارج شدن از پیچ و خم اضطراب غیر ممکن می شود ، این وضعیت پیچیده تر می شود.

انواع استرس بر خواب شبانه تأثیر منفی می گذارد. این واقعیت همچنین توجه ما را به جزئیات بسیار مهمی جلب می کند: ضمن درمان مشکل بی خوابی در چنین مواردی ، نباید روش های درمان روانشناختی را که وجود دارد فراموش کنیم. بیایید اکنون کمی بیشتر در مورد این موضوع یاد بگیریم.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

علائم بی خوابی ناشی از استرس چیست؟

 

استرس انواع مختلفی دارد. از یک طرف ، استرس وجود دارد که ما آن را استرس حاد می نامیم ، که ناشی از مشکلاتی است که روزانه با آن روبرو هستیم و باعث می شود احساس ناراحتی ، نگرانی ، اضطراب و پریشانی نسبی کنیم.

 

از طرف دیگر ، ممکن است با وضعیت مشکل ساز تری به نام استرس حاد اپیزودیک روبرو باشیم که در آن نمی توانیم فشارهای زندگی روزمره را تحمل کنیم. به دلیل این مشکل ، ما نمی توانیم در محیط کار به اندازه کافی بازده داشته باشیم و ممکن است مشکلات بیشتری را تجربه کنیم.

 

نگران کننده ترین نوع استرس البته استرس مزمن است. این نوع استرس می تواند مربوط به ضربه ای باشد که ما در گذشته تجربه کرده ایم یا وضعیت فوق العاده ناراحت کننده ای است که سالهاست از آن نجات پیدا نکرده ایم. به عنوان مثال ، سندرم فرسودگی شغلی در این گروه قرار می گیرد.

 

علائم بی خوابی مربوط به استرس در استرس حاد اپیزودیک و شرایط استرس مزمن رخ می دهد. علائم رایج این موارد به شرح زیر است:

 

داشتن مشکل خوابیدن (این روند ممکن است ساعتها طول بکشد).

غالباً وقتی بیدار می شوید احساس خستگی بیشتری می کنید.

ناتوانی در گوش دادن ، افکار منفی ، ایده های غیر منطقی و مخرب دائماً ذهن را مشغول می کنند.

وقتی موفق می شویم دو ساعت پشت سر هم بخوابیم ، احتمال کابوس دیدن بسیار زیاد است.

سردرد در طول شب نیز دیده می شوند.

 

چه عواملی باعث بی خوابی مرتبط با استرس می شود؟


چرا استرس روی خواب شبانه تأثیر می گذارد؟ بسیاری از ما این سوال را بیش از یک بار از خود پرسیده ایم. هر چه بیشتر به استراحت و خواب نیاز داشته باشیم ، دستیابی به این مهم دشوارتر می شود.

 

دلیل این امر در مفهومی است که ما به عنوان فرضیه مونرو می شناسیم. این مفهوم توضیح می دهد که چرا افرادی که اضطراب و استرس دارند ، در خواب مشکل دارند.

 

افرادی که این شرایط روانشناختی را تجربه می کنند به دلیل این که سطح بالایی از کورتیزول و آدرنالین ترشح می کنند ، این وضعیت به تحریک بیش از حد در طول شب می انجامد.


از کدام روش ها برای کاهش بی خوابی ناشی از استرس استفاده می شود؟


اولین و مهمترین  گام ، کشف علت واقعی بی خوابی است. توصیه می شود برای یافتن علل زمینه ساز این اختلال خواب به پزشک مراجعه کنید. سپس ، لازم است که برای ایجاد برخی تغییرات و عملی ساختن آنها ، روی سطح روانشناختی متمرکز شوید. در این زمینه ، ما می توانیم برخی از موارد مهم را لیست کنیم که به شرح زیر بررسی می شوند.

 

توجه به ریتم خواب و تلاش برای خوابیدن و بیدار شدن هر روز در یک زمان بسیار مهم است.

 

دو ساعت قبل از خواب ، وسایل الکترونیکی مانند تلفن های همراه یا کامپیوتر باید کنار گذاشته شوند. زیرا نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش این دستگاه ها به عنوان نوعی محرک عمل می کند.

 

خوابیدن با ذهنی مملو از افکار وسواسی ، اضطراب و تفکرات منفی ممنوع است. در عوض ، می توانیم این نوع افکار را در یک دفترچه بنویسیم.

 

برای کنترل مشکل بی خوابی مربوط به استرس ، انجام برخی تغییرات ضروری است. سالم ترین چیز برای این امر این است که ذهن خود را در مورد اولویت های خود روشن کنیم و موارد ثانویه را که می توانیم برای داشتن زندگی سالم از بین ببریم شناسایی کنیم. فراموش نکنیم که مراقبت از خود فقط توجه به آنچه می خورید یا می نوشید نیست.

 

پیاده روی یک گزینه خوب برای از بین بردن استرسی است که در طول روز جمع شده است. بعد از یک تمرین بدنی کوتاه ، می توانیم یک شام سبک بخورید و سپس فعالیت های جسمی و روحی را کاهش دهید. انجام تمرینات تنفس عمیق یا خواندن کتاب بر کیفیت استراحت و خواب تأثیر مثبت می گذارد.

 

اگر روشهایی که در بالا ذکر کردیم هیچ فایده ای ندارند یا علائم بدتر می شوند ، بهترین کار این است که از متخصصان کمک بگیرید. مشکل بی خوابی که به موقع مداخله نشود می تواند بر سلامتی و کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد.

 

به همین ترتیب ، استرس غیرقابل کنترل تقریباً بر همه جنبه های زندگی تأثیر می گذارد. بنابراین ، اگر نتوانیم به تنهایی از پس این مشکل برآییم ، راه حل ایده آل دریافت حمایت روانشناختی است. ما هرگز نباید این جزئیات مهم را فراموش کنیم.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده