دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» خواص روغن مورینگا

خواص روغن مورینگا

خواص و کاربردهای روغن مورینگا

 

روغن مورینگا به دلیل خواص مراقبت از پوست معروف است. این ماده پاک کننده ، مرطوب کننده و حتی می تواند از ایجاد آکنه جلوگیری کند. در این مقاله درباره آن بیشتر بدانید!

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

این نوع روغن دارای خواصی شناخته شده است که می تواند برای سلامتی و مراقبت از پوست مفید باشد. به طور کلی ، اغلب از آن برای تمیز کردن و مرطوب سازی پوست و مو استفاده می شود. مورینگا را می توانید به اشکال دیگری مانند پودر ، کپسول ، برگ و دانه های پودر شده نیز پیدا کنید.

 

برای آگاهی از روغن این گیاه ، نحوه استخراج و استفاده و همچنین فواید و عوارض جانبی احتمالی آن ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

روغن مورینگا چیست؟


مورینگا اولیفرا ، گیاهی بومی هند است ، که روغن مورینگا از آن ساخته می شود .

 

ویژگی قابل توجه دیگر این گونه این است که می توانیم از تمام قسمتهای آن (بذر ، ریشه ، پوسته ، گل و برگ) در موارد مختلف (آشپزی ، مواد آرایشی ، دارویی) استفاده کنیم. به همین دلیل است که آن را اغلب درخت معجزه یا درخت زندگی می نامند.

 

از این نظر ، جای تعجب نیست که این روغن به صورت روغن ضروری و روغن پخت و پز پیدا شود. این ماده همچنین بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی تولید شده برای مراقبت از پوست و مو است.

 

فرآیند استخراج روغن

 

همانطور که در بالا خواندید ، روغن مورینگا از دانه های این گیاه استخراج می شود. آنها پوسته ای دارند که از هسته محافظت می کند و دارای وزن 40٪ چربی است.

 

متداول ترین روش بدست آوردن روغن ، فشار دادن بذرها با دستگاه پرس است. پرس کردن ه صورت سرد باعث تولید روغن با بالاترین کیفیت می شود ، اگرچه عصاره زیادی از دانه ها به دست نمی آید.

 

بنابراین ، برخی از تولید کنندگان آنها را گرم می کنند یا از حلال ها برای دستیابی به عملکرد بیشتر استفاده می کنند. برخی معتقدند که این عمل تقریباً 50٪ روغن استخراج شده را افزایش می دهد ، اما از خلوص و کیفیت محصول نهایی می کاهد. به همین دلیل است که متخصصان ، خرید روغن مورینگا به روش پرس سرد شده را توصیه می کنند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تهیه 30 میلی لیتر روغن (به روش پرس سرد) به 500 دانه مورینگا نیاز دارد و این توضیح می دهد که چرا این روغن می تواند هزینه زیادی داشته باشد.

 

مصارف معمول روغن مورینگا

 

استفاده از این نوع روغن به دوران باستان برمی گردد ، مردم از آن به عنوان داروی گیاهی و ماده ای آرایشی موضعی استفاده می کردند. در حالی که برخی از این برنامه ها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ، کاربردهای دیگری نیز ارائه شده است ، مانند:

 

صنعت عطر به دلیل داشتن اسید اولئیک زیاد (یک اسید چرب اشباع نشده متعلق به خانواده امگا 9) از آن به عنوان پاک کننده ، مرطوب کننده و روان کننده استفاده می کند.

 

به لطف غنی بودن در پروتئین و اسید اولئیک ، یک جایگزین اقتصادی و مغذی برای روغن های گران قیمت در صنایع غذایی و مواد غذایی است.

 

روغن مورینگا همچنین برای صنعت انرژی های تجدیدپذیر مهم است. زیرا این ماده سوخت زیستی یا بیودیزل خوبی برای نفت است.

 

همچنین روغن مورینگا جایگزین مناسبی برای سایر روغن های گران قیمت در صنعت غذا است.

 

فواید روغن مورینگا

 

سلامتی و آشپزی

 

روغن مورینگا می تواند به روش های زیر مفید باشد:

 

طبق مطالعات استرول های موجود در پخت و پز روغن مورینگا ممکن است سطح کلسترول بد یا LDL را کاهش دهند.

 

این روغن سرشار از بتاسیتوسترول است ، یک فیتواسترول طبیعی در گیاهان که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد دیابت است. با این حال ، هنوز تحقیقات کافی برای اثبات این امر انجام نشده است.

 

توکوفرول ها ، کاتچین ها ، کوئرستین ، اسید فرولیک و زئاتین ، ترکیبات فعال موجود در روغن مورینگا ، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که افراد می توانند به صورت موضعی و خوراکی مصرف کنند. برخی افراد معتقدند که این می تواند در برابر آکنه موثر باشد.

 

مراقبت و زیبایی پوست

 

مزایای پوست شامل موارد زیر است:

 

روغن مورینگا یک مرطوب کننده موثر است و ممکن است برای درمان پوست خشک و حساس مفید باشد. زیرا این ماده حاوی 40٪ چربی اشباع نشده و 70٪ اسید اولئیک است که از سد محافظتی پوست محافظت می کند که این از اتلاف آب و قرار گرفتن در معرض آسیب های محیطی جلوگیری می کند.

 

این روغن به لطف محتوای اسید اولئیک بالا پاک کننده خوبی برای صورت است.

 

این روغن اثرات بالقوه ضد پیری دارد.

 

روغن مورینگا برای درمان و بهبود خراش ، بریدگی و سوختگی مفید است.

 

این روغن دارای خواص ضد التهابی است که باعث پاکسازی پوست و جلوگیری از بروز آکنه می شود. به همین دلیل ، این ماده اغلب ماده اصلی در محصولاتی است که رنگدانه ها ، خطوط ریز ، چین و چروک و پوست مستعد آکنه را درمان می کنند.

 

روغن مورینگا به دلیل ماندگاری طولانی در جلسات رایحه درمانی به عنوان روغن حامل استفاده می شود.

 

سایر کاربردهای مورینگا

 

دانه های این گیاه فقط برای روغن نیستند. مردم از آنها به عنوان خوراک گاو همراه با میوه و برگ استفاده می کنند.

 

به همین ترتیب ، کشورهایی در آفریقای جنوبی وجود دارند که مردم از دانه ها برای ضد عفونی آب آشامیدنی استفاده می کنند. آنها همچنین از برگهای این گیاه به عنوان کود آلی در مزارع استفاده می کنند.

 

عوارض جانبی روغن مورینگا

 

اگر قصد استفاده موضعی از این روغن را دارید ، تست آلرژی را انجام دهید. به عنوان مثال ، کمی پشت گوش بمالید ، به مدت 24 ساعت بگذارید و اگر واکنش نامطلوبی داشت استفاده را قطع کنید.

 

سرانجام ، شواهد کافی در مورد عوارض جانبی این ماده وجود ندارد. به همین دلیل ، متخصصان توصیه می کنند قبل از استفاده از آن ، یک آزمایش موضعی انجام دهند و با یک متخصص مشورت کنند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده