خرید از سراسر دنیا


» مسمومیت با غذا های خام یا نپخته

مسمومیت با غذا های خام یا نپخته

غذاهای نپخته / آیا می توانند شما را بیمار کنند؟


برخی از غذاها در معرض خطر بالایی از آلودگی هستند. به همین دلیل مهم است که برای جلوگیری از مسمومیت غذایی درست بپزید. در این مقاله ، شما را در مورد خطرات غذاهای نیمه پخته و اقدامات پیشگیرانه ای که باید در نظر بگیرید مطلع خواهیم کرد.

 

امروزه مردم بیشتر و بیشتر غذای خام مصرف می کنند. این به دلیل تأثیر سبک غذاهای آسیایی و آمریکای جنوبی است. با این حال ، برای جلوگیری از عوارض ، باید برخی از غذاها را به درستی بپزید. بنابراین اگر غذای نپخته بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

 

مصرف غذای نیمه پخته گاهی اوقات منجر به مسمومیت غذایی می شود که بسیار ناخوشایند و خطرناک است. به همین دلیل باید بدانید که چرا برخی از انواع مواد غذایی باید به خوبی پخته شوند و کدام یک می توانند مشکلات سلامتی ایجاد کنند.

 

پخت و پز یک اقدام ایمنی غذایی است

 

علاوه بر بهبود کیفیت ارگانولپتیک پخت غذا ، یکی از عملکردهای آن از بین بردن باکتری ها است. با قرار دادن غذا در دمای بالا ، موجودات زنده موجود در آن را میتوانیم به راحتی نابود کنیم.

 

این باکتری ها ، قارچ ها یا سایر میکروارگانیسم هایی که ثابت شده است در دستگاه گوارش تداخل ایجاد می کنند و باعث بیماری هایی مانند سالمونلوز می شوند را از بین می برد.

 

یکی از عملی ترین نمونه ها پاستوریزاسیون شیر است. شیر برای مدت کوتاهی در معرض دمای بالا قرار می گیرد تا از نوشیدن آن مطمئن نباشد.

 

این فرآیند به افراد امکان می دهد شیر را برای مدت طولانی در ظرف نگهداری کنند تا زمانی که آن را مصرف کنند. این اطمینان حاصل می کند که میکروارگانیسم های بیماریزا تشکیل نمی شوند و از بین میروند.

 

پخت و پز در ماهیتابه

 

پخت کامل غذا می تواند به نابودی ارگانیسم های بیماریزا کمک کند که می توانند مسمومیت غذایی و عفونت ایجاد کنند.

 

مراقب گوشت باشید

 

گوشت از آن دسته غذاهایی است که باید کاملاً پخته شود. با این حال ، طبخ استیک با مرکز کمی خام خطرناک نیست.

 

ارگانیسم های بیماریزا در سطح این مواد غذایی یافت می شوند. بنابراین ، قطعاً باید سطح آنها را کاملاً بپزید تا مطمئن شوید که خوردن آنها بی خطر هستند.

 

یک نمونه معمول همبرگر است. در چنین محصولاتی ، تمام گوشت ها مستعد وجود ارگانیسم های بیماریزا هستند ، چه در سطح و چه در داخل. بنابراین ، باید اطمینان حاصل کنید که دمای داخلی یک همبرگر بین 60 تا 71 درجه سانتی گراد باشد.

 

همبرگرهای نپخته یکی از مهمترین دلایل مسمومیت غذایی هستند. مصرف همبرگرهای نیمه پخته یک خطر واقعی برای سلامتی است.

 

ماهی در صورت پخته نشدن یک ماده غذایی خطرناک است

 

در سال های اخیر ، مصرف ماهی خام تحت تأثیر فرهنگ شرقی محبوب شده است. زنجیره های سوشی و سایر غذاهای تهیه شده با این محصول خام تکثیر یافته اند.

 

اما برای اینکه ماهی به صورت خام مصرف شود باید از قبل منجمد شود. این فرآیند میکروارگانیسم هایی را که در آنها وجود دارد را از بین می برد. ثابت شده است که مصرف ماهی خام بدون رعایت مقررات ایمنی غذایی برای سلامتی مضر است.

 

طبق مطالعات ، خطرناک ترین ارگانیسم موجود در این گونه محصولات اغلب آنیزاکیس است. این ماده عمدتا در ماهی سفید یافت می شود و یخ زدگی روشی موثر برای از بین بردن آن است. همچنین استفاده از آب لیمو در دستورالعمل ها با ماهی خام کاملاً معمول است.

 

بنابراین اگر می خواهید ماهی تازه ای را که منجمد نشده مصرف کنید ، باید مطمئن شوید که آن را به درستی پخته اید.

 

این شبیه همان چیزی است که ما در مورد گوشت صحبت کردیم. اطمینان حاصل کنید که قسمت بیرونی ماهی را کاملاً پخته اید. به این ترتیب ، مطمئن خواهید شد که آنها شما را بیمار نمی کنند.

 

ماهی ها در معرض خطر بالای آلودگی هستند. بنابراین ، باید اطمینان حاصل کنید که به درستی ذخیره و پخته شده اند.

 

نتیجه گیری در مورد غذای نپخته

 

خوردن غذاهای خام یا نپخته می تواند خطراتی برای سلامتی به همراه داشته باشد. مهم است که بدانید محصولی از کجا می آید و آیا قبلاً منجمد شده است یا خیر. به این ترتیب می توانید خطر مسمومیت را تا حد قابل توجهی پایین بیاورید.

 

بنابراین شما باید توجه ویژه ای به همبرگرها و ماهی های سفید داشته باشید. اگر می خواهید هر نوع غذای خام بخورید ، حتماً آن را از قبل فریز کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده