خرید از سراسر دنیا


» فواید نوشیدن چای ریحان

فواید نوشیدن چای ریحان

8 فایده نوشیدن چای ریحان

 

چای ریحان علاوه بر کمک به هضم غذا ، به تسکین سردرد کمک کرده و از استرسی که بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد جلوگیری می کند.

 

چای ریحان به دلیل خواص دارویی بسیار مفید است. قرن هاست که از آن در طب جایگزین و همچنین کاربردهای آن در آشپزخانه استفاده می شود.

 

به لطف ترکیبات ضد باکتری و ضد التهاب موجود در ریحان ، از قدرت بهبودی بالایی برخوردار است. ریحان به دلیل داشتن روغنهای اساسی ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

با این حال ، بسیاری از مردم از قدرت شگفت انگیز آن بی اطلاع هستند و نمی دانند که چقدر برای سلامتی آنها مفید است. از آنجا که یکی از بهترین راه های مصرف ریحان تهیه چای آن است ، ما به شما 8 دلیل برای نوشیدن هر روز این چای خواهیم داد.

 

1. سلامت تنفس را بهبود می بخشد

 

ریحان به طور چشمگیری برای سیستم تنفسی مفید است. با توانایی های ضد باکتری ، اکسید کننده و ضد التهاب به تمیز نگه داشتن دستگاه تنفسی کمک می کند. این ماده سموم را که می توانند باعث بیماری شوند از بین می برد.

 

همچنین اثر خلط آور دارد. برای رفع علائم برونشیت و آسم به از بین بردن بلغم کمک می کند.

 

علاوه بر این ، یک داروی موثر در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است ، زیرا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

 

2. از کلیه های شما محافظت می کند

 

اثر ادرار آور این چای برای حمایت از عملکرد کلیه ایده آل است. به خصوص اگر مایعات و سموم زیادی در بافت کلیه وجود داشته باشد ، به شما کمک می کند تا از شر آن خلاص شوید. اثر ضد التهابی آن به کلیه های شما کمک می کند تا به درستی کار کنند و از عفونت و نارسایی کلیه جلوگیری می کند.

 

علاوه بر این ، آنتی اکسیدان های موجود در آن یک سد و محافظ برای جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و سموم تشکیل می دهند. بنابراین ، خطر سنگ کلیه و بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

 

اگر این برای شما کافی نیست ، تولید ادرار را نیز افزایش می دهد. بنابراین ، به از بین بردن باکتری های در دستگاه ادراری کمک می کند.

 

3. با استرس مقابله می کند

 

چای ریحان یک داروی طبیعی ضد استرس است و در عرض چند دقیقه شما را از نظر جسمی و روحی آرام می کنند.

 

مصرف منظم این چای به جلوگیری از تولید زیاد هورمون استرس کورتیزول کمک می کند و ترشح اندورفین مثبت را افزایش می دهد. همچنین برای بهینه سازی عملکرد شما بسیار عالی است زیرا استرس را به خوبی مهار می کند.

 

4. از عفونت دهان جلوگیری می کند

 

محتوای ضد میکروبی چای ریحان مانعی محافظتی در برابر استعمال دخانیات ایجاد می کند که مانع از ایجاد عفونت و بیماری در دهان می شود.

 

دهان را تمیز می کند و به خلاص شدن از شر باقی مانده هایی که باعث تکثیر باکتری می شوند کمک می کند. حتی می تواند به عنوان یک درمان خانگی برای بوی بد دهان و التهاب لثه استفاده شود.این چای بوی بد را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد.

 

5. سردرد را برطرف می کند

 

چای ریحان یک راه حل موثر برای سردردهای تنشی است که از داشتن یک روز خوب جلوگیری می کند. با خواص ضد التهابی و تسکین دهنده به تنظیم اکسیژن سلولی و بهبود گردش خون کمک می کند.

 

6. از پیری زودرس جلوگیری می کند

 

چای ریحان به دلیل محتوای بالای فلاونوئید ، در جلوگیری از پیری زودرس سلول ها بسیار عالی عمل میکند. این مواد به همراه روغن اساسی آن از بافت ها در برابر تخریب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

همچنین در پیشگیری از بیماری های جدی مفید است و برای پوست بسیار خوب است زیرا از پوست در برابر چین و چروک و لکه های ناشی از افزایش سن محافظت می کند.

 

7. هضم را بهبود می بخشد

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

ریحان برای هضم غذا مفید است و به ریفلاکس معده ، نفخ و التهاب کمک می کند. مصرف این چای باعث تغذیه باکتری های خوب روده می شود. این یک داروی عالی برای سوء هاضمه ناشی از غذاهای سنگین است ، زیرا pH معده را تنظیم می کند و تولید اسید معده اضافی را متوقف می کند.

 

8. التهاب را کنترل می کند

 

نوشیدن هر روز این چای راهی برای حمایت از فرایندهای التهابی بدن در حفظ تعادل مناسب است. مخصوصاً برای جراحات و التهابات مفصلی. خواص این چای باعث کاهش التهاب ، تحریک دفع مایعات اضافی و کمک به کاهش درد می شود.

 

برای نوشیدن روزانه یک فنجان چای ریحان آماده هستید؟ ریحان تازه را از بازار خریداری کنید و هر روز از تمام مزایای این چای بهره مند شوید!


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده