خرید از سراسر دنیا


» تاثیر سیگار بر روی چشم

تاثیر سیگار بر روی چشم

سیگار کشیدن می تواند چشم ها را تحت تأثیر قرار دهد

 

همه انسان ها این را نمی دانند که سیگار کشیدن می تواند بر روی چشم تأثیر بگذارد. با این حال ، افراد سیگاری برای بررسی سلامت چشم خود باید مرتباً به چشم پزشک مراجعه کنند.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سیگار کشیدن می تواند چشم ها و تقریبا کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی نوبت به چشم می رسد ، آسیب های ناشی از سیگار باعث ایجاد مشکلات مختلفی می شود ، از ورم ملتحمه گرفته تا نابینایی کامل.

 

اثرات مضر تنباکو بر روی سیستم تنفسی و قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است. با این حال ، بسیاری از مردم نمی دانند که سیگار کشیدن حتی می تواند به طور دائمی بر چشم تأثیر بگذارد. طبق تخمین ها ، از هر پنج نفری که سیگار می کشند فقط یک نفر از این خطر آگاه است.

 

اعتقاد بر این است که افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری بینایی خود را از دست می دهند. آسیب عمدتا توسط دود تنباکو ایجاد می شود ، زیرا حاوی مواد سمی است که در ابتدا باعث تحریک می شود ، اما سپس به کره چشم آسیب می رساند.

 

سیگار کشیدن چه تاثیری روی چشم دارد؟

 

سیگار کشیدن می تواند از طرق مختلف و درجات مختلف بر چشم تأثیر بگذارد. این امر به عوامل زیادی از جمله میزان مصرف دخانیات در روز ، مدت زمان ادامه عادت ، ژنتیک و سلامت عمومی بستگی دارد.

 

سندرم خشکی چشم : این امر هنگام حرکت پلک بر روی چشم به صورت خارش و زبری بروز می کند. علت آن عدم تعادل طبیعی اشک است. چشم قرمز شده و بینایی تار می شود. ممکن است باعث آسیب دیدگی قرنیه در طولانی مدت شود.

 

آب مروارید : آب مروارید تيره و كدر شدن عدسي چشمها است. این مشکل فقط با جراحی قابل اصلاح است.

 

رتینوپاتی دیابتی : سیگار کشیدن در افراد دیابتی می تواند به عروق خونی شبکیه آسیب برساند. این امر باعث تاری دید و عدم تمرکز می شود که در نهایت می تواند منجر به کوری شود.

 

دژنراسیون ماکولا : افراد سیگاری سه برابر بیشتر در معرض این بیماری هستند. این بیماری بینایی و توانایی دیدن جزئیات خوب را کاهش می دهد. این بیماری قابل درمان است اما هیچ درمان دائمی برای آن وجود ندارد.

 

نوروپاتی بینایی : اصطلاح نوروپاتی اغلب برای توصیف اختلالات عصب بینایی و آسیب آن بکار می رود. آسیب می تواند ناشی از انسداد جریان خون عصب، بیماری های خاص یا تماس با مواد مسموم کننده مثل الکل یا سیگار ایجاد شود که می تواند باعث کوری دائمی شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

یووئیت : این بیماری روی عنبیه تأثیر می گذارد و با قرمزی چشم ، مشکلات بینایی و درد مشخص می شود.

 

علائم این بیماری ها


سلامت چشم اغلب توسط افراد سیگاری مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا برخی از این مشکلات در مراحل اولیه بیماری علائمی ایجاد نمی کنند. بنابراین ، بهتر است معاینه های منظم با چشم پزشک انجام شود.

 

به طور خاص ، در صورت بروز برخی از علائم زیر باید با پزشک خود مشورت کنید:

 

تاری دید

داشتن یک نقطه تار در مرکز بینایی

اگر برای خواندن به نور بیشتری احتیاج دارید

مشکل در شناسایی چهره ها

خارش و قرمزی چشم

مشکل در شناسایی جزئیات در تصاویر

 

سیگار کشیدن در دوران بارداری

 

سیگار کشیدن در دوران بارداری برای کودک خطر زیادی دارد. علاوه بر خطراتی که در این زمینه قبلاً شناخته شده است ، سیگار کشیدن می تواند از طرق مختلف بر چشم کودک نیز تأثیر بگذارد.

 

سیگار کشیدن خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد. این می تواند منجر به یک مشکل جدی چشمی به نام "رتینوپاتی زودرس" شود ، که در برخی موارد باعث کوری کامل می شود.

 

به همین ترتیب ، مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشیدند پنج برابر بیشتر احتمال دارد که در دوران کودکی بچه هایی با مننژیت باکتریایی داشته باشند. این بیماری باعث مشکلات جدی بینایی و عفونت چشم می شود.

 

بخاطر داشته باشید که این خطرات نه تنها برای مادرانی که مستقیماً سیگار می کشند بلکه برای کسانی که در محیطی هستند که آنها را در معرض استعمال دخانیات قرار می دهد خطر ایجاد می کند. سیگار کشیدن در محیط زن باردار مجاز نیست.

 

اگر سیگار روی چشم تأثیر بگذارد چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

 

سالم ترین اقدام ترک سیگار است. اگرچه این کار بسیار دشوار به نظر می رسد ، اما هزاران نفر در سراسر جهان هر روز موفق به انجام آن می شوند. بهترین کار این است که برای ترک این عادت به پزشک مراجعه کرده و درخواست کمک کنید. روش هایی مانند داروها و مدیتیشن وجود دارد که به طور قابل توجهی در دستیابی به این هدف کمک می کند.

 

همزمان با تلاش برای ترک سیگار ، باید مرتباً به چشم پزشک خود مراجعه کنید. این به شما کمک می کند تا از هر نوع بیماری چشمی که ممکن است در نتیجه سیگار کشیدن ایجاد شود ، جلوگیری کنید. همچنین بهتر است رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ سبز و ماهی را دنبال کرده و آن را حفظ کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده