خرید از سراسر دنیا


» فواید حبوبات برای بدن

فواید حبوبات برای بدن

چه نوع مواد مغذی در حبوبات وجود دارد؟

 

در زیر آنچه شما باید در مورد حبوبات بدانید تا به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن بیشترین بهره را ببرید ، به شما خواهیم گفت.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

حبوبات به دلیل داشتن پروتئین بالا ، یکی از عناصر اساسی تغذیه هستند. می توانید آنها را همانطور که هستند بپزید یا با غذاهای دیگر ترکیب کنید تا مزایای آنها بیشتر شود. بنابراین ، چه مواد مغذی در حبوبات وجود دارد؟

 

حبوبات منابع لیزین هستند. لیزین آمینو اسیدی است که اطمینان می دهد بدن کلسیم کافی را جذب می کند. همچنین هورمون رشد را تحریک می کند.

 

در بزرگسالان ، لیزین سطح نیتروژن را متعادل نگه می دارد و به تشکیل ماده ای به نام کلاژن کمک می کند ، که پیری سلولی را کند می کند. همچنین با کمک به بدن در تولید آنتی بادی ها ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

حبوبات منبع کربوهیدرات ها و الیگوساکاریدها هستند. این بدان معنی است که آنها برای سلامتی بسیار مفید هستند. آنها گلوکز و انرژی مورد نیاز برای عملکرد مناسب سیستم عصبی در بدن را تولید می کنند. همچنین فیبر بالایی دارد. بنابراین ، آنها به حرکات روده کمک می کنند و احساس سیری ایجاد می کنند.

 

فواید حبوبات

 

حبوبات چربی کمی دارند. آنها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. آنها تجمع چربی در شکم را کاهش داده و کلسترول بد (LDL) در خون را کاهش می دهند. بنابراین ، این غذا خطر مواجهه با مشکلات قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

 

مصرف حبوبات باعث می شود بدن مواد معدنی سالم از جمله کلسیم ، آهن ، مس ، پتاسیم و روی دریافت کند. علاوه بر این ، حبوبات حاوی اسید فولیک ، نیاسین ، ویتامین B و E هستند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در دانه ها از مشکلات ارثی در دوران بارداری جلوگیری می کند و با کم خونی مبارزه می کند. علاوه بر این ، حبوبات حاوی مواد گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطان هستند.

 

عدس ، نخود و لوبیا از غذاهای مختلفی هستند که حبوبات را تشکیل می دهند. در حالی که هر کدام سرشار از مواد مغذی هستند ، ممکن است برخی از آنها وقتی به تنهایی مصرف شوند از ارزش بیولوژیکی بالایی برخوردار نباشند. شما باید آنها را با غلات و سایر غذاها ترکیب کنید تا مزایای آنها بیشتر شود.

 

علاوه بر این ، غلات حاوی اسیدهای آمینه مانند متیونین ، سیستئین و تریپتوفان هستند. وقتی مواد مغذی موجود در غلات و حبوبات به هم می رسند ، مخلوط لازم برای بدن بوجود می آید. نتیجه می تواند ترکیبی با ارزش بیولوژیکی به اندازه گوشت باشد. در مورد ترکیب حبوبات و سبزیجات نیز همین امر صادق است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

حبوبات می توانند به خوبی با هر غذایی همراه شوند. این گزینه مناسب برای هر زمان از روز است. اگر حبوبات با مرغ ، ماهی یا هر نوع گوشت دیگری بخورید ، رژیم غذایی بسیار متعادل و سالمی خواهید داشت.

 

به عنوان مثال ، سویا از نظر پروتئین ، لیپید و کربوهیدرات یکی از کامل ترین حبوبات است. در واقع ، سویا می تواند 8 تا 10 نوع آمینو اسید ضروری برای بدن فراهم کند.

  

این می تواند اسیدهای آمینه از دست رفته را با مکمل غذاهایی مانند سویا ، برنج ، آرد ، شیر یا تخم مرغ جبران کند. با این حال ، مصرف سویا چندان محبوب نیست.

 

سایر مواد مغذی موجود در حبوبات

 

خوردن حبوبات می تواند از مشکلات قلبی جلوگیری کند ، مشخصات چربی را بهبود بخشد و فشار خون را کنترل کند. علاوه بر این ، هنگامی که حبوبات خورده می شوند ، سطح قند تنظیم می شود و از التهاب جلوگیری می شود. همه اینها به لطف مواد مغذی موجود در حبوبات است.

 

منیزیم یکی از فراوان ترین مواد موجود در حبوبات است. این ماده معدنی مسئول تشکیل ساختارهای استخوانی مانند استخوان و دندان است. آنها همچنین کربوهیدرات هایی مانند نشاسته و قندهای ساده مانند گلوکز ، استاکیوز ، ساکارز و فروکتوز را پشتیبانی می کنند.

 

سطح سدیم در حبوبات کم است. این باعث می شود آنها غذای مناسبی برای کسانی باشند که با مشکلاتی مانند قلب ، چاقی و دیابت سروکار دارند.

 

بنابراین ، چقدر حبوبات باید مصرف کنید؟

 

متخصصان پزشکی توصیه می کنند که بزرگسالان سالم حدود 60 گرم حبوبات مصرف کنند. حبوبات که قبل از پخت 60 گرم است ، پس از پخت به اندازه 200-250 گرم می رسد. می توانید 2-3 بار در هفته از آن استفاده کنید.

 

چگونه حبوبات را بپزیم؟

 

شکی نیست که برای استفاده بیشتر از مواد مغذی موجود در حبوبات ، قطعاً باید در نظر بگیریم که کدام روش پخت بهتر است. برای اینکه مواد مغذی موجود در آنها را از دست ندهید ، پخت آنها در آب گزینه مناسبی است.

 

فراموش نکنید که خیساندن و تعویض آب از ایجاد نفخ و ناراحتی معده جلوگیری می کند و حداکثر استفاده از پروتئین موجود در آنها بستگی به نحوه پخت آن و غذاهایی دارد که با آنها مصرف می کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده