خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر قند بر سلامت قلب

تاثیر قند بر سلامت قلب

قند چگونه می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد

 

گلوکز برای سلول ها ضروری است زیرا بدون آن نمی توانند زندگی کنند. با این حال ، اگر شکر بیش از حد مصرف شود ، می تواند بر قلب تأثیر بگذارد. در این مقاله نحوه توسعه این آسیب را خواهیم دید.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

وجود کربوهیدرات در همه رژیم های غذایی در جهان رایج است. این عنصری با حضور قوی ، به ویژه در کشورهای صنعتی است. مشکل این است که قند حتی در افرادی که دیابتی نیستند نیز می تواند بر قلب تأثیر بگذارد.

 

به طور سنتی ، مردم تصور می کردند که مشکل قند خون بالا یک عارضه برای افراد دیابتی است. اما کارشناسان دیگر این واقعیت را باور ندارند. وقتی به ترکیب غذایی آنچه هر روز می خوریم با جزئیات نگاه کنیم ، می بینیم که قند اضافی می تواند بر قلب تأثیر بگذارد.

 

گلوکز در متابولیسم انسان جدا نمی شود ، بلکه با چربی ها و پروتئین ها در مکانیسم پیچیده زندگی سلولی دخیل است. همچنین ، همه بافتها به نوعی به قند وابسته هستند ، بنابراین تأثیر آن در سراسر بدن توزیع می شود.

 

همچنین بسیاری از محصولات غذایی که خریداری می کنیم عمدا شیرین شده و باعث افزایش کالری مصرفی ما می شوند. و این در میان مدت برای سلامت قلب و عروق مضر است.

 

غذاهای دارای قند اضافه می توانند سریعتر از آنچه تصور می کنیم بر قلب تأثیر بگذارند. و همانطور که اشاره کردیم ، اجتناب از انواع شیرینی کار سختی است.

 

یک مطالعه منتشر شده در مجله JAMA نشان داد که مصرف زیاد قند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به طور خاص ، افرادی که بیش از 17 درصد از انرژی روزانه خود را از قندهای اضافی دریافت می کنند ، تا 38 درصد بیشتر در خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی هستند.

 

در مواردی که در مورد آنها صحبت می کنیم ، بگذارید روشن کنیم که در فرآیند تولید محصول ، شکر به غذا اضافه می شود. یعنی ما در مورد قندی که به طور طبیعی در غذا یافت می شود صحبت نمی کنیم ، بلکه در مورد محصولی صحبت می کنیم که مردم بعداً به آن اضافه می کنند. در این مورد به راحتی می توان فهمید که ما با چیزی مصنوعی سر و کار داریم.

 

همچنین ، در یک مفهوم پیچیده تر ، افرادی که مصرف قند اضافه خود را افزایش می دهند ، درصد چربی خوب را در رژیم غذایی خود کاهش می دهند. با تحریک نکردن افزایش کلسترول HDL ، که شریان ها را تمیز می کند ، خطر مشکلات قلبی را چند برابر می کنیم.

شکر در غذاهایی که می خریم وجود دارد که به طور مصنوعی به آن اضافه شده است.

 

قند چگونه بر قلب تأثیر می گذارد؟


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

ما می دانیم که وقتی شکر را به مقدار زیاد و به شکل بیش از حد فرآوری شده مصرف می کنیم ، می تواند بر قلب تأثیر بگذارد. بنابراین دقیقاً چگونه به ما آسیب می رساند؟

 

نظریه ای که در مورد خطر قند اضافه شده برای سلامت قلب و عروق وجود دارد بر اساس محاسبه میزان بیش از حد است. هنگامی که گلوکز بیشتری نسبت به آنچه که می توانیم در مدت زمان کوتاهی پردازش کنیم دریافت می کنیم ، این مولکول با تجمع بیش از حد منجر به عوارضی می شود.

 

گلوکز باید وارد سلول ها شود تا بتوانند آن را به انرژی تبدیل کنند. این انرژی مدارهای سلول ها را حرکت می دهد و ما را قادر می سازد تا فعالیت های روزانه خود را انجام دهیم. با این حال ، در صورت باقی ماندن قند اضافی ، بدن آن را برای استفاده در مواقع مورد نیاز ذخیره می کند.

 

مشکل در ذخیره سازی بیش از حد نهفته است ، زیرا این ذخیره سازی به اضافه وزن و چاقی تبدیل می شود.

 

نقش انسولین

 

همچنین ، قند اضافی در گردش خون نیاز به تولید انسولین بیشتری توسط لوزالمعده دارد. تلاش مورد نیاز اندام آنقدر زیاد است که از کنترل خارج می شود.

 

انسولین یک تنظیم کننده متابولیک است که تنها مسئول گلوکز نیست. از جمله عملکردهای آن تنظیم چربی ها است. بنابراین ، تجزیه آن باعث افزایش تری گلیسیرید و کلسترول بد یا LDL می شود.

 

وقتی همه این عوامل کنار هم قرار بگیرند ، نتیجه نهایی افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی است. در این مورد ، ما به نقطه ای می رسیم که سطح قند فرد کمی افزایش یافته ، تری گلیسیرید بالایی دارد ، انسولین کم دارد و اضافه وزن دارد. بنابراین قلب برای یک رویداد حاد به اندام هدف تبدیل می شود.

 

بنابراین شما باید یک رژیم غذایی سالم که سرشار ازغذاهای تازه است را در اولویت قرار دهید و قند کمی مصرف کنید.

 

در مورد مصرف قند چکار کنیم؟

 

برای یادگیری نحوه تنظیم قند اضافه شده در رژیم غذایی نیازی به متخصص تغذیه ندارید. شما فقط باید برخی از عادات خود را تغییر دهید و از قلب خود محافظت کنید.

 

مهم است بدانید که کربوهیدرات ها به دو شکل کلی تقسیم می شوند:

 

کربوهیدراتهای ساده: اینها شامل قندهایی هستند که توسط صنایع غذایی به غذاها اضافه می شوند.

کربوهیدراتهای پیچیده: اینها برای سلامتی مفید هستند ، اثرات مفیدی دارند و می توانند بیشتر از کربوهیدراتهای ساده مصرف شوند.

 

در تعداد دقیق ، یک فرد بالغ باید محدودیت 6 تا 9 قاشق غذاخوری شکر اضافه شده در روز داشته باشد. این میزان به طور قابل توجهی کمتر از میانگین مصرف در کشورهای صنعتی است که حدود 22 قاشق غذاخوری در روز است.

 

این مقدار به طور فیزیکی در زندگی روزمره استفاده می شود. از آنجا که نمی توانیم آن را اندازه گیری کنیم ، بهتر است مصرف محصولاتی را که می دانیم حاوی قند اضافی هستند کاهش دهیم. به عنوان مثال ، می توان به نوشابه ها ، شیرینی ها ، ماست میوه ای و آب میوه های تجاری اشاره کرد.

 

قند کمتر برای سلامتی بیشتر قلب

 

تصمیم برای تغییر رژیم غذایی ضروری است تا از سلامت قلب و عروق شما محافظت شود. شما نمی توانید با مصرف محصولاتی که به شما آسیب می رسانند ، کیفیت زندگی خود را به خطر بیندازید.

 

شما در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز خود را دارید: شکر در صورت مصرف زیاد می تواند بر قلب تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ، زمان آن فرا رسیده است که بر اساس آن رفتار کنید و مراقب خودتان باشید.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده