خرید از سراسر دنیا


» ارتباط خواب با بیماری آسم

ارتباط خواب با بیماری آسم

خواب کم باعث تشدید آسم می شود

 

خواب بخش مهمی از زندگی است ، به طوری که خواب ضعیف بر بسیاری از عملکردهای حیاتی تأثیر می گذارد. تحقیقات علمی همچنین نشان داده است که خواب کم باعث تشدید آسم می شود.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

به عنوان یک بیماری تنفسی ، آسم می تواند خفیف یا شدید باشد. اشکال خفیف علائم متناوب ایجاد می کنند. با این حال ، موارد شدید یا حملات آسم بر استراحت تأثیر می گذارد ، و اسپاسم ممکن است در طول خواب ایجاد شود.

 

به طور مشابه ، یافته های جدید نشان می دهد که خواب ضعیف آسم را بدتر می کند و آسم نیز بر خواب تأثیر می گذارد. هرچه کیفیت خواب بیمار بدتر باشد ، احتمال مشاهده علائم بیماری در طول روز بیشتر است.

 

در این رابطه ، ما باید در مورد اختلال آپنه خواب صحبت کنیم. بسیاری از افرادی که آسم داشته اند و سالهاست اضافه وزن دارند ، ممکن است شب ها ناگهان از خواب بیدار شوند و دچار تنگی نفس شوند.

 

خواب کم باعث تشدید آسم می شود و یک مشکل بهداشتی پیچیده وجود دارد که سایر عوامل خطر را با هم ترکیب می کند.

 

بر اساس یک مطالعه ، خواب کم باعث تشدید آسم می شود

 

در سال اخیر ، مطالعه ای منتشر شد که نشان می داد خواب کم باعث تشدید آسم می شود. به طور مشابه ، این مطالعه گزارش می دهد که سایر اختلالات خواب نیز تأثیر منفی مشابهی دارند.

 

در این مطالعه ، بیماران آسم بالای 20 سال را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را به سه گروه مطالعه تقسیم کردند:

 

خواب کوتاه. کسانی که شش ساعت یا کمتر می خوابند.

خوابندگان معمولی. کسانی که بین شش تا هشت ساعت می خوابند.

خوابان بلند. کسانی که بیش از نه ساعت می خوابند.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

گروه آخر بیشتر شامل زنان مسن سیگاری بودند. در مقابل ، کسانی که ساعات کمتری می خوابیدند جوان تر بودند.

 

بر اساس نتایج پیگیری ، در دراز مدت ، گروه خواب کوتاه مدت بیشتر به دلیل حملات آسم در بیمارستان بستری بودند و فرکانس بیشتری از سرفه خشک داشتند. این امر در مورد افراد با خواب طولانی و سنگین اتفاق نمی افتد. با این حال ، این گروه مشکلاتی را در انجام فعالیت های زندگی روزمره نشان دادند.

 

این نتایج علاوه بر اشاره به این که خواب کم باعث تشدید آسم می شود ، همچنین به تاثیرات خواب بر تنفس نیز هشدار داد. در حقیقت ، ممکن است بین تنفس و مغز در حال استراحت ارتباط فیزیولوژیکی وجود داشته باشد.

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، برخی از بیماران مبتلا به آسم نیز از آپنه خواب رنج می برند. این وضعیتی است که در آن بیمار در طول شب بدون آگاهی برای چند ثانیه تنفس خود را متوقف می کند. این باعث اشباع متناوب اکسیژن می شود ، یعنی سطح متناوب پایین اکسیژن خون.

 

آپنه خواب در افراد مبتلا به آسم دو برابر بیشتر از بقیه افراد شایع است. با این حال ، در صورت استنشاق کورتیکواستروئید ، این خطر افزایش می یابد.

 

خواب ضعیف آسم را بدتر می کند و در بیماران مبتلا به آپنه خواب تقریباً اجتناب ناپذیر است مگر اینکه آنها درمان خاصی را شروع کنند.

 

صبح ، پس از یک خواب بد ، آسم بیمار بدتر می شود ، که به او اجازه نمی دهد در طول روز به درستی عمل کند. شب بعد ، چرخه دوباره تکرار می شود. آنها به اندازه کافی خواب آرام ندارند و روز بعد بدتر از خواب بیدار می شوند.

 

چگونه یک فرد مبتلا به آسم می تواند بهتر بخوابد؟

 

برخی نکات می تواند کیفیت خواب بیماران مبتلا به آسم را بهبود بخشد. اکنون که می دانید عدم خواب کافی می تواند آسم را بدتر کند ، باید اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت خواب تا حد ممکن انجام دهید.

 

ابتدا باید مطمئن شوید که داروی مناسب برای آسم خود را مصرف می کنید. بیماران مبتلا به آسم باید به خوبی تحت نظر باشند و با دارو درمان شوند تا احتمال حملات به حداقل برسد.

 

قرار گرفتن در معرض دخانیات و مواد سمی موجود در هوا به وضوح ممنوع است.

 

اگر بیمار از آپنه خواب رنج می برد ، باید با متخصص ریه مشورت کند تا بتواند دستگاهی را تهیه کند که فشار هوای منظم و ثابت را ایجاد می کند. این دستگاه ها می توانند خواب را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

 

نداشتن خواب کافی آسم را بدتر می کند .

 

اخبار بد مبنی بر این که کم خوابی آسم را بدتر می کند ، باید به بیماران مبتلا به آسم گوش زد شود تا به بهداشت خواب خود توجه کنند. می توانید چند قدم ساده برای سازماندهی خواب خود انجام دهید.

 

در هر صورت ، این بیماران همیشه باید با پزشک مشورت کنند تا آسم خود را تحت کنترل داشته باشند. به همین ترتیب ، مداخله متخصص تنها راه حل آپنه خواب است.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده