خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اسپاسم در خواب و مقابله با آن

اسپاسم در خواب و مقابله با آن

اسپاسم در خواب / چگونه از آنها جلوگیری کنیم

 

حفظ سبک زندگی سالم و توجه به عادات خواب برای کاهش اسپاسم در خواب بسیار مهم است. در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که اسپاسم در خواب چیست و از چه راهکارهایی می توانید برای کنترل آنها استفاده کنید.

 

هنگامی که اسپاسم در خواب رخ می دهد ، می تواند هم اتاقی ها و یا هم شریک زندگی خود را از خواب بیدار کند. معمولاً قبل از این واکنش ها شما در حال رویا یا کابوس دیدن هستید. به طور معمول ، شما احساس زمین خوردن از پله ها یا از یک مکان مرتفع را تجربه می کنید. آیا این تا به حال برای شما اتفاق افتاده است؟

 

اسپاسم در خواب در واقع تکان های غیر ارادی است که بیشتر بین بیداری و خواب رخ می دهد. همچنین به عنوان اسپاسم میوکلونیک شناخته می شود . در حالی که ممکن است این امر ناراحت کننده و نگران کننده بنظر برسد ، اما در واقع مشکلات جدی نیستند. بطور کلی ، این شرایطی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در حالی که ما هنوز دقیقاً نمی دانیم چرا این اسپاسم ها در خواب رخ می دهند ، اما می دانیم که عوامل خاصی در این قسمت ها نقش دارند. در زیر به توضیح این موارد می پردازیم.

 

چرا اسپاسم در خواب ایجاد می شود؟

 

کارشناسان معتقدند که اسپاسم در خواب ارتباطی با آمادگی بدن برای خواب دارد. در این لحظه ، بدن تمایل دارد همه عملکردها مانند تنفس و ضربان قلب را کند و آهسته کند. علاوه بر این ، عملکرد حرکتی متوقف می شود و بدن را در این مدت پاسخگو و ایمن نگه می دارد.

 

نظریه های دیگر ادعا می کنند که این اسپاسم چیزی است که ما از اجداد خود به ارث برده ایم.درواقع اسپاسم درخواب بقایای یک مکانیسم دفاعی است.

از سوی دیگر ، محرک هایی مانند صداها یا چراغ ها نیز می توانند این حرکات ناگهانی را تحریک کنند.

 

چه عواملی می توانند در تجربه اسپاسم در خواب موثر باشند؟

 

همانطور که همه می دانیم ، مشغله زندگی ما این روزها بر بسیاری از جنبه های سلامتی ما تأثیر می گذارد. زندگی پر مشغله و عدم استراحت و خواب کافی می تواند منجر به بروز بیماری های مختلف شود. اینها به طور خاص شامل بیماریهای قلبی عروقی ، هورمونی و ایمنی می شوند.

 

بنابراین، این عوامل می توانند ما را به سمت اسپاسم غیر ارادی سوق دهند ، زیرا بسیاری از بیماری ها ما را مستعد ابتلا به آنها می کنند. در حالی که همه آنها از نظر علمی اثبات نشده اند ، عوامل دیگری که به نظر می رسد تأثیر دارند عبارتند از:

 

اضطراب و استرس

خستگی

محرومیت از خواب و یا خواب نا کافی

مصرف کافئین

استفاده از داروهای محرک دیگر

 

هر مشکلی که آرامش شما را قبل از خواب مختل کند ، می تواند این اسپاسم ها را افزایش دهد. در واقع ، کارشناسان معتقدند که نیکوتین و حتی ورزش ممکن است به هم مرتبط باشند. با این حال ، صحت این موارد نیاز به تحقیقات بیشتری دارند.

 

چگونه می توان اسپاسم های حین خواب را کاهش داد؟

 

از آنجا که به طور شهودی مشخص است که اسپاسم در خواب می تواند نتیجه اضطراب یا استرس باشد ، اولین قدم این است که سعی کنید این سطوح را کاهش دهید. برای انجام این کار ، تغییر ذهنیت و عادت های خاص بسیار مهم است.

 

این روال ممکن است در بسیاری از شرایط بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده به نظر برسد ، اما ما باید بر حفظ آرامش تمرکز کنیم. تلاش برای مشاهده مسائل با روشی کمتر چشمگیر می تواند به ما در کاهش این اضطراب کمک کند.

 

به همین ترتیب ، حفظ شیوه زندگی سالم نیز بسیار مهم است. یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم و متوسط ​​، اقدامات ضروری در مورد داشتن یک خواب با کیفیت است.

 

علاوه بر این ، ما می توانیم از تأثیرات مثبت فعالیت بدنی بر سطح ذهنی بهره ببریم. زیرا طبق مطالعات ، ورزش به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک می کند.

 

ورزش هایی مانند یوگا یا پیلاتس که باعث آرامش و مدیریت تکنیک های تنفس می شوند ، جایگزین های بسیار توصیه شده ای هستند.


در عین حال ، وقتی صحبت از تغذیه می شود ، کاهش مصرف کافئین مهم است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این یکی از عواملی است که می تواند باعث اسپاسم هنگام خواب شود.

 

به همین ترتیب ، توصیه می شود که سیگار را ترک کنید یا در صورت داشتن عادات بد دیگر ، آنها را به طور کامل حذف کنید.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سرانجام ، لازم است سعی شود یک برنامه خواب خوب برای خود ایجاد کنید. سعی کنید روز خود را طوری سازماندهی کنید که حداقل هشت ساعت استراحت کنید.

 

سعی کنید مشکلات خود را به رختخواب خود نبرید. افکاری که ذهن شما را درگیر می کنند بر نحوه خواب شما نیز تأثیر منفی می گذارد.

 

سلامت خود را از طریق خواب بهبود بخشید

 

اسپاسم در خواب یک مشکل جدی حاکم بر سلامتی نیست. با این حال ، اگر آنها روی کیفیت خواب شما تأثیر زیادی می گذارند ، باید عادات خود را بهبود بخشید.

 

همانطور که می بینید ، شیوه زندگی یک عامل تعیین کننده در مورد خواب است. فراتر از این ، اگر فکر می کنید اسپاسم شما ممکن است به دلیل عارضه ای باشد که فراتر از این عوامل است ، برای رفع شک و تردید و جلوگیری از مشکلات بزرگتر ، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده