دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نشاسته موجود در موز سبز می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد

نشاسته موجود در موز سبز می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد

یک مطالعه نشان داد نشاسته موجود در موز نارس می تواند به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند   -   Copyright   Unsplash


نشاسته موجود در موز سبز می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد


اگر دوست دارید موزتان کمی سبز باشد، ممکن است فواید سلامتی غیرمنتظره‌ای داشته باشد.

یک مطالعه 20 ساله نشان داده است که نشاسته موجود در موز نارس می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد.

این نوع نشاسته همراه با موز در جو، غلات، ماکارونی، برنج، نخود و لوبیا نیز یافت می شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

این مطالعه که توسط کارشناسان دانشگاه‌های نیوکاسل و لیدز انجام شد و در مجله تحقیقات پیشگیری از سرطان منتشر شد ، می‌تواند پیامدهای مهمی در کاهش سرطان‌ها در قسمت فوقانی روده داشته باشد که به گفته پزشکان تشخیص آن دشوار است.

در طول مطالعه، شرکت کنندگان دوز این نشاسته - به نام نشاسته مقاوم - را مصرف کردند که معادل آن چیزی است که شما از خوردن موزی که خیلی رسیده نیست و هنوز کمی سبز است دریافت می کنید.

حدود 1000 بیمار مبتلا به سندرم لینچ - یک اختلال ارثی که خطر ابتلا به سرطان را به ویژه در روده بزرگ و رکتوم افزایش می دهد - به طور متوسط ​​دو سال از این دوز استفاده کردند.

این مطالعه نشان داد که در حالی که نشاسته روی سرطان روده تأثیر نمی گذارد، بروز سرطان در سایر قسمت های بدن را تا بیش از نصف کاهش می دهد.

این اثر خاصی بر روی سرطان های دستگاه گوارش فوقانی (GI) از جمله سرطان های مری، معده، مجاری صفراوی، پانکراس و اثنی عشر داشت.


نشاسته مقاوم نوعی کربوهیدرات است که بر خلاف اکثر کربوهیدرات ها، در روده کوچک هضم نمی شود.

در عوض، در روده بزرگ تخمیر می شود و باکتری های سالم روده را تغذیه می کند.

پروفسور Mathers گفت که او و همکارانش فکر می کنند که نشاسته مقاوم ممکن است با کاهش میزان اسیدهای صفراوی در روده که به DNA آسیب می زند و در نهایت باعث سرطان می شود، رشد سرطان را کاهش دهد. او با این حال هشدار داد که برای تأیید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

پروفسور تیم بیشاپ، دانشکده پزشکی لیدز، گفت: «نتایج هیجان‌انگیز هستند، اما بزرگی اثر محافظتی در دستگاه گوارش فوقانی غیرمنتظره بود، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تکرار این یافته‌ها مورد نیاز است.»

تحقیقات قبلی که به عنوان بخشی از همان کارآزمایی منتشر شده بود نشان داد که آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 50 درصد کاهش می دهد.


مطالعه طولانی مدت نشان می دهد که "مزایای آن واضح است"

بین سال‌های 1999 تا 2005، نزدیک به 1000 شرکت‌کننده در این مطالعه شروع به مصرف نشاسته مقاوم به شکل پودر یا دارونما، هر روز به مدت دو سال کردند.

در پایان مرحله درمان، تفاوت کلی در بروز سرطان بین افرادی که نشاسته مقاوم مصرف کرده بودند و کسانی که مصرف نکرده بودند، وجود نداشت. با این حال، تیم تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کرد که ایجاد هرگونه اثر محافظتی بیشتر طول بکشد و مطالعه را برای پیگیری بیشتر طراحی کرده بودند.

در دوره پیگیری، فقط 5 مورد جدید سرطان دستگاه گوارش فوقانی در میان 463 شرکت کننده که نشاسته مقاوم مصرف کرده بودند، در مقایسه با 21 مورد در میان 455 نفری که دارونما مصرف می کردند، وجود داشت.

پروفسور سر جان برن گفت: «زمانی که بیش از 20 سال پیش مطالعات را آغاز کردیم، فکر کردیم که افراد دارای استعداد ژنتیکی سرطان روده بزرگ می توانند به ما کمک کنند تا آزمایش کنیم که آیا می توانیم خطر ابتلا به سرطان را با آسپرین یا نشاسته مقاوم کاهش دهیم یا خیر. تراست بنیاد NHS دانشگاه نیوکاسل و بیمارستان های نیوکاسل که در این آزمایش مشارکت داشتند.

بیماران مبتلا به سندرم لینچ در معرض خطر بالایی هستند زیرا احتمال ابتلا به سرطان در آنها بیشتر است، بنابراین دریافت که آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سایر سرطان های نشاسته مقاوم را به نصف کاهش دهد بسیار مهم است.


وی خاطرنشان کرد که بر اساس این کارآزمایی، موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی بریتانیا (NICE) اکنون آسپرین را برای افرادی که در معرض خطر ژنتیکی بالای سرطان هستند توصیه می کند. 

او گفت: "مزایای آن واضح است - آسپرین و نشاسته مقاوم کار می کنند."


مجله ارم بلاگ

منبع : euronews.com



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده