خرید از سراسر دنیا


» سلامت قلب و عروق با مصرف ادویه جات

سلامت قلب و عروق با مصرف ادویه جات

13 ادویه که از سلامت قلب و عروق محافظت می کنند


همه می دانند که کاهش مصرف نمک گام مهمی برای سلامت قلب و عروق است. آیا شما هم برای طعم دادن به وعده های غذایی خود از نمک ، آن هم به مقدار زیاد استفاده میکنید !؟ در این مقاله ما به بررسی ۱۳ ادویه و فواید آنها برای قلب و عروق میپردازیم که طعم و عطر بینظیری به غذاهای شما میدهند که قابلیت جایگزینی با نمک را نیز دارند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ادویه هایی که سلامت قلب را تضمین میکنند


میزان مصرف توصیه شده نمک در روز ، برای هر فرد ۶ گرم است که این میزان در کشور ما ۲ الی ۳ برابر میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

 آیا این بدان معنا است که باید غذارا بی مزه میل کنیم!؟

 البته که اینطور نیست ، شما می توانید به جای نمک ، غذاها را با ادویه مزه دار کنید. علاوه بر این، برخی ادویه ها به طور قابل توجهی به سلامت قلب و عروق کمک می کنند. بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که با تغییر سبک زندگی سالم، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را می توان تا 70 درصد کاهش داد. یکی از موثرترین اقداماتی که می توان برای سلامت قلب و عروق انجام داد، محدود کردن مصرف نمک است. زیرا مصرف زیاد نمک منجر به فشار خون و در نتیجه بیماری های قلبی عروقی می شود.

در این مقاله از ادویه هایی که از سلامت قلب در برابر مضرات نمک محافظت می کنند، صحبت خواهیم کرد.


1. رزماری


به راحتی می توان از آن مخصوصاً برای طعم دار کردن غذاهای گوشتی استفاده کرد. این ادویه با کاهش اثر واکنش های التهابی در بدن به سلامت قلب و عروق کمک می کند. در عین حال، اثر آنتی اکسیدانی طبیعی آن نیز برای سلامت کلی مفید است.


2. زعفران


می توانید پلوها را با زعفران رنگ دار و شیرین کنید. زعفران که دارای خواص آنتی اکسیدانی است از ساختار عروق محافظت می کند و واکنش التهابی در بدن را کاهش می دهد. همچنین دارای اثر کاهنده کلسترول نیز است.


3. آویشن


آویشن، که یک ادویه ضروری برای غذاهای گوشتی است، با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود به محافظت از سلامت عروق کمک می کند. این ادویه همچنین اثر کاهش دهنده کلسترول نیز دارد.


4. گشنیز


 گشنیز که می تواند غذاهای گوشتی را طعم دار کند، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند و برای سوء هاضمه مفید است، همچنین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و به کنترل فشار خون کمک می کند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

5. زیره سبز


مصرف زیره، که برای وعده های غذایی تهیه شده با حبوبات خشک ضروری است، واکنش التهابی در بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این، به کاهش قند خون و تنظیم فشار خون کمک می کند و با رقیق کردن خون تأثیر مثبتی بر سلامت عروق میگذارد.


6. زنجبیل


از زنجبیل برای دادن طبع گرم به غذاهایی نظیر ماهی و سبزیجات استفاده میشود. زنجبیل که مقاومت بدن را افزایش می دهد، اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. این ادویه همچنین با تأثیر مثبت بر دیواره عروق، کنترل فشار خون را تسهیل می کند.


7. سماق


سماق که در سالاد و سبزیجات استفاده می شود به کاهش سطح قند خون کمک می کند. 


8. نعناع فلفلی


نعناع فلفلی که غذاهای گوشتی و سبزیجات را طعم دار می کند، با اثر آنتی اکسیدانی خود از رگ ها محافظت می کند. همچنین به تنظیم ریتم قلب و فشار خون کمک می کند. علاوه بر اینها، اثر کاهش استرس و آرامش بخشی نیز بر بدن دارد.


9. فلفل سیاه


فلفل سیاه که برای تهیه سوپ ضروری است، اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز دارد. فلفل سیاه همچنین با افزایش تخریب سلول های چربی، کاهش وزن را تسهیل می کند.


10. پودر لیمو


پودر لیمو با افزودن طعمی متمایز به وعده های غذایی شما، با اثر آنتی اکسیدانی خود از ساختار عروق محافظت می کند. پودر لیمو نیز تأثیر مهمی دارد، مانند کمک به کاهش فشار خون دارد.


11. دارچین


اگر چه در کشور ما از دارچین بیشتر در دسر استفاده می شود، اما برای علاقه مندان به غذاهای گوشتی نیز انتخاب خوبی است. دارچین همچنین اثر کاهش دهنده کلسترول و قند خون دارد. مصرف روزانه 1 قاشق چای خوری به سلامت قلب و عروق نیز کمک می کند.


12. پودر سیر


سیر خشک که یک آنتی اکسیدان قوی است، یکی از ادویه های ضروری در سفره ماست. پودر سیر نه تنها به غذاها طعم می بخشد، بلکه به کنترل فشار خون نیز کمک می کند.


13. زرد چوبه


با این ادویه می توانید برنج و خورش را خوش رنگ کنید.

زردچوبه که مانند زنجبیل دارای اثر آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده التهاب است ، مکانیسم دفاعی بدن را نیز تقویت می کند و با محافظت از دیواره رگ ها ، به کنترل فشار خون بالا نیز کمک می کند.


پس با توجه به اطلاعات بالا از همین حالا میتوانید مصرف نمک خود را کاهش داده و از ادویه های مختلف برای طعم دار کردن غذاهای خود و سلامت قلب و عروقتان بهره ببرید.


ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده