خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص کدو تنبل

خواص کدو تنبل

فواید شگفت انگیز کدو تنبل 


از سوپ کدو حلوایی گرفته که جایگاه مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد تا انواع دسر که با کدو تنبل درست میشوند ( نظیر پای کدو حلوایی ، شیرینی کدو حلوایی و...)، همه ی اینها غذاهایی هستند که اکثر مردم به آنها علاقه مند هستند ولی شاید از خواص بینظیر آن غافل باشند. امروز در این مقاله یه فواید کدو تنبل میپردازیم.


کدو تنبل ضامن سلامتی است


کدو تنبل که اصولا افردا به جز در دسرهای مختلف نظیر پودینگ ، به فکر مصرف آن نیستند، یکی از خوش رنگ ترین سبزیجات زمستانی است که از قضا دارای خواص بینظیری میباشد. کدو حلوایی که اغلب در اواخر پاییز و شروع زمستان در اکثر مغازه ها دیده میشود سیستم ایمنی را تقویت می کند، حرکات روده را تسریع می کند، برای پوست بسیار مفید است و فرد را برای مدت زمان زیادی سیر نگه می دارد. همچنین کدو تنبل سرشار از ویتامین های A، B، E، آهن، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی، فسفر و پالپ است که در این مقاله با جزئیات بیشتری خواص آنرا بررسی میکنیم.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

سرشار از آنتی اکسیدان است


کدو تنبل به جلوگیری از واکنش های آلرژیک کمک می کند. این در حالی است که تقویت سیستم ایمنی اولین گام برای غلبه بر بیماری هایی مانند آسم و آلرژی است. یکی از غذاهایی که بیشترین میزان بتاکاروتن را دارد (یکی از ویتامین هایی که بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی را دارد) کدو تنبل است. لازم به ذکر است مصرف نصف لیوان آب کدو حلوایی دو برابر نیاز روزانه ویتامین A بدن را تامین میکند.


پوست خشک را شاداب می کند


خانم هایی که از خشکی و ترک خوردن پوست خود در روزهای سرد زمستان شکایت دارند ، بهتر است آگاه باشند که به دنبال موادی که درخشش و طراوت پوست را فراهم می کنند، در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی نباشند. اگر به دنبال داشتن پوستی مرطوب و لطیف هستید کافی است سری به آشپزخانه خود بزنید‌.

مواد معدنی آنتی اکسیدان و ویتامین A موجود در کدو تنبل از بازسازی پوستی که در روزهای سرد زمستان شروع به خشک شدن می کند، حمایت می کند. کدو حلوایی که در بسیاری از ماسک های مراقبتی پوست وجود دارد( چه بسا به عنوان لایه بردار) به رطوبت پوست کمک می کند، به خصوص زمانی که به صورت سوپ مصرف شود.


کدو حلوایی غذایی مقوی برای فرزندان شما محسوب میشود


از آنجایی که این محصول یک منبع بسیار غنی از پالپ است، فرنی یا سوپ آن شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. در افراد مبتلا به تنبلی روده، به روده ها کمک می کند تا حرکت را دوباره به دست آورند. می توان آن را به صورت پوره یا سوپ مصرف کرد، مخصوصاً از ماه ششم تا هشتم که نوزادان از یبوست رنج میبرند ، یا می توان با اضافه کردن جو دو سر به آن ، منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی تهیه و مصرف کرد.


یک سپر قوی در برابر میکروب ها است


از آنجایی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی آنتی‌اکسیدانی است، از بدن در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها محافظت می‌کند و به حمایت از سیستم ایمنی در طول فصل‌ها و روزهای سرد زمستانی میرود.


برای سلامت چشم مفید است


در حالی که ماده ای به نام گزانتین موجود در آن به فیلتر شدن اشعه ماوراء بنفش توسط چشم کمک می کند، از طرف دیگر از آسیب بافتی و مشکلات آب مروارید که در سنین بالا قابل مشاهده است نیز جلوگیری می کند. ویتامین A موجود در آن همچنین به چشم کمک می کند تا با نور در شب و هنگام غروب سازگار شود و به چشم ها بینایی بهتری اطا میکند.


اکنون که خواص بینظیر کدو حلوایی را میدانید آنرا به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید


کدو حلوایی که در هر 100 گرم تنها 26 کالری دارد، سرشار از پالپ است، سیری طولانی مدت ایجاد می کند، از دریافت انرژی غیر ضروری جلوگیری می کند و از روند کاهش وزن پشتیبانی می کند ، قطعا گزینه ی مناسبی برای لیست رژیم غذایی شما به حساب می آید.


قبل از مصرف کدو حلوایی نکات زیر را بخاطر داشته باشید


برای اینکه ویتامین و مواد معدنی کدو تنبل از بین نرود ، درست قبل از مصرف پوست آنرا بکنید ، خرد کنید و بلافاصله مصرف کنید. به این ترتیب از هدر رفتن ارزش های غذایی آن جلوگیری می کنید.


قبل از مصرف کدو تنبل را در معرض حرارت زیاد یا طولانی مدت قرار ندهید بلکه در مدت زمان کوتاهی در فر یا بخارپز آنرا بپزید. به این ترتیب می توان از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی را به حداقل برسانید.


هنگام تهیه دسر کدو تنبل، از مصرف شکر تصفیه شده که ثابت شده برای سلامتی مضر است، خودداری کنید. می توانید به جای شکر از ملاس یا عسل برای شیرین کردن دسر خود استفاده کنید. اضافه کردن عسل و ملاس به کدو تنبل بعد از پختن سالم تر است.


ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده