بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نشانه های ضعف سیستم ایمنی بدن

نشانه های ضعف سیستم ایمنی بدن

5 هشدار اولیه برای سیستم ایمنی بدن


آیا فکر می کنید سیستم ایمنی بدن شما در برابر عفونت ها قوی است؟ چگونه میتوانید متوجه شوید که ایمنی بدن شما ضعیف یا قوی است؟برای دانشتن این موضوع ، به این 5 علامت توجه کنید!


سیستم ایمنی بدن شما چقدر قوی است؟


عفونت هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی همه ما را در فصل های پاییز و زمستان تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین سلاحی که بدن ما برای مقابله با این بیماری ها در دست دارد، سیستم ایمنی قوی است.

داشتن سیستم ایمنی قوی نه تنها برای مصون ماندن از بیماری ها یا غلبه بر انواع بیماری ، بلکه برای داشتن زندگی سالم و طولانی بسیار مهم است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

از سوی دیگر، برای مقاوم شدن در برابر بیماری ها، لازم است که سیگنال های سیستم ایمنی را بشناسیدم و قبل از اینکه دیر شود اقدامات احتیاطی را انجام دهیدم.


5 نشانه اولیه سیستم ایمنی ضعیف بدن


1. خستگی


طبیعی است که وقتی مدام مشغول کار و تلاش هستید ، خسته شوید. با این حال، خستگی بیش از حد ممکن است نشان دهنده ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما باشد. اگر صبح به محض بیدار شدن احساس خستگی میکنید ، یا بعد از چند ساعت استراحت باز هم به اندازه کافی سرحال نیستید ، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.


2. تبخال


تبخال که به صورت زخم های پر از مایع در اطراف لب ها و دهان ایجاد می شود نیز علامت مهمی است که نباید از آن غافل شوید. تبخال، به ویژه اگر بیش از 4 بار در سال ایجاد شوند، می توانند محرکی برای سیستم ایمنی ضعیف باشد. بنابراین از بروز تبخال های متعدد غافل نشوید و به پزشک مراجعه کنید. غفلت نکردن از تبخال، با اینکه ممکن است یک علامت ساده بنظر برسد، می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریع تر سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و از انواع ویروس و بیماری در امان بمانید.


3. عفونت های مکرر


افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به راحتی بیمار نمی شوند. وقتی گلبول‌های سفید خون که ایمنی را ایجاد می‌کنند نتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند ، بدن خیلی راحت تر در معرض ابتلای بیماری ها و عفونت ها قرار میگیرد و بسیاری از بیماری‌ها را سخت‌تر بهبود میدهد . بنابراین، اگر به سرعت بیمار می شوید، نباید این وضعیت را نادیده بگیرید. علاوه بر این، عفونت های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی، اسهال، عفونت های دستگاه ادراری یا دستگاه تناسلی و عفونت های قارچی می توانند محرک مهمی باشند. به همین دلیل به جای دست کم گرفتن بیماری و مصرف خود سر انواع قرص ، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.


4. دیر بهبود پیدا کردن زخم ها


زخم های غیر منطقی روی پوست یا تاخیر در بهبود زخم های موجود، عفونت های قارچی مکرر از جمله علائم اولیه ضغف سیستم ایمنی بدن هستند. جوش هایی که به آنها اهمیت خاصی نمی دهیم، قارچ روی پا، قرمزی در ناحیه کشاله ران، پوسته پوسته شدن پوست سر می تواند نشانه ضعف سیستم ایمنی باشد. زخم هایی که دیر ترمیم می شوند نیاز به مراجعه به پزشک و غربالگری سیستم ایمنی بدون غفلت کردن دارند. نباید فراموش کرد که؛ پوست ما مانند آینه ای از مشکلات درون بدن ماست.


5. آفت و برفک


آفت ، ضایعه ای دردناک و سفید رنگ است که در دهان و زبان ظاهر میشود ، اگر این ضایعه بیش از 4 بار در سال رخ دهد، این نشانه ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما است. برفک نیز می تواند یک شاخص باشد. برفک می تواند در هر جایی از مجرای دهان تا مری، از معده تا روده رخ دهد. این قارچ که با تضعیف ایمنی در بدن ایجاد میشود ، می تواند خود ایمنی را نیز سرکوب کرده و منجر به پیشرفت بیماری ها شود. حتی تصور می شود که در سال های اخیر به توسعه سرطان نیز کمک می کند.


تقویت سیستم ایمنی بدن


یک رژیم غذایی منظم و متعادل داشته باشید. در مصرف غذاهای حاوی ویتامین های A، B، C، E، D و مواد معدنی مختلف دقت ویژه ای داشته باشید.


خواب با کیفیت و منظم داشته باشید. سعی کنید حداقل 6-8 ساعت بخوابید و در زمان های معین به رختخواب بروید.


استرس و اضطراب را تا حد امکان به حداقل برسانید.


به طور منظم در فضای باز ورزش کنید. این عادت می تواند هم از نظر روحی و جسمی احساس بهتری در شما ایجاد کند و هم سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.


مصرف غذاهای سرشار از پروبیوتیک و عملکرد منظم سیستم گوارش نیز نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. ماست خانگی، کفیر، سرکه خانگی، ترشی خانگی و آب شلغم از جمله مواد مغذی سرشار از پروبیوتیک هستند.


در آخر فراموش نکنید که از نوشیدن حداقل 2 تا 2.5 لیتر آب در روز غافل نشوید تا سلول های بدن که بیش از نیمی از آنها را آب تشکیل داده است، بهتر عمل کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.


ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده