دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» درمان سرفه های مداوم

درمان سرفه های مداوم

10 راه حل برای درمان سرفه های مداوم


حملات سرفه مداوم زندگی را برای انسان سخت می کند. در این مقاله 10 پاسخ طبیعی به این سوال که چگونه از شر سرفه های پی در پی خلاص شویم را برای شما گردآوری کرده ایم.


موارد زیر را در برابر سرفه های مداوم امتحان کنید


با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، انسان ها بیشتر در معرض انواع بیماری قرار میگیرند. سرفه یکی از علائمی است که اغلب با این بیماری ها همراه است. پیشنهاداتی که در زیر می به شما ارائه میدهیم ، به شما کمک میکند راحت تر با سرفه های پی در پی کنار بیایید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

1- یک جرعه آب بنوشید


آبریزش بینی ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می تواند گلو را تحریک کرده و باعث سرفه شود. آب می تواند با رقیق کردن این ترشحات از تحریک گلو جلوگیری کند و آن را تسکین دهد. نوشیدن آب زیاد همچنین به مرطوب نگه داشتن گلو کمک می کند و در نتیجه سرفه را تسکین می دهد. علاوه بر اینها به تامین نیاز بدن به مایعات نیز کمک می کند که این نیاز به دلیل عفونت دستگاه تنفسی فوقانی افزایش یافته است. نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز را فراموش نکنید. برای اینکه آب مصرفی توسط شما به یرعت دفع نشود ، باید آب را به آرامی و جرعه جرعه بنوشید. چون آبی که به سرعت و یکجا می نوشید وارد معده نمی شود، مستقیماً به کلیه ها می رود و بعد از 15 تا 20 دقیقه با ادرار از بدن دفع می شود.


۲- برای رفع سرفه عسل را به چای گیاهی مانند نعناع و لیمو اضافه کرده و بنوشید


چای یا نوشیدنی هایی مانند نعناع، ​​گل سرخ، مریم گلی، زنجبیل، لیمو نعناع و... به تسکین سرفه کمک می کند. علاوه بر این، افزودن عسل به چای برای سرفه مفید است. عسل؛ اثرات مثبتی مانند افزایش قدرت مبارزه با میکروب های وارد شده به بدن، تاخیر در پیری سلول ها، تقویت سیستم ایمنی و از بین بردن التهاب را دارد. علاوه بر این با گرفتن خشکی گلو با خاصیت حفظ آب گلو را نرم کرده و در کاهش سرفه موثر است.


3- غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید


اگر سرفه به دلیل عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است، از مرکبات مانند گریپ فروت، نارنگی، پرتقال و لیمو و همچنین سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C مانند کلم بنفش، تمشک، گوجه فرنگی، اسفناج، لوبیا سبز، نخود و ... استفاده کنید. این میوه و سبزیجات با اثر آنتی اکسیدانی خود روند خلاص شدن از شر بیماری را از بدن تسریع می کنند.


4- سیگار را ترک کنید


دود سیگار نیز یکی از عواملی است که دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را تحریک می کند. همچنین باعث آسیب به مکانیسم هایی می شود که از دستگاه تنفسی محافظت می کنند. فراموش نکنید که هر چه زودتر این عادت مضر را ترک کنید.


5- سطح رطوبت اتاق خود را تنظیم کنید


هوای خشک در خانه عامل مهمی است که می تواند با خشک کردن مجاری تنفسی سرفه را افزایش دهد. از دستگاه های بخور یا تهویه مطبوع برای بهینه سازی سطح رطوبت خانه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح رطوبت بین 30-50 درصد باشد. با این حال، از استفاده طولانی مدت از دستگاه های بخور خودداری کنید. همچنین فراموش نکنید که اتاق خود را هر روز تهویه کنید.


6- دوش آب گرم بگیرید


دوش آب گرم به کاهش سرفه کمک می کند. بخار موجود در حمام آب گرم برای سرفه های ناشی از آلرژی و آسم نیز مفید است.


7- مراقب عطرها و مواد شوینده باشید


عطرها، محصولات پاک کننده خانگی (مانند سفید کننده) می توانند گلو را تحریک کرده و باعث سرفه شوند.


8- بعد از ساعت ۷ شب غذا نخورید


اگر مشکل رفلاکس دارید، بعد از ساعت ۷ غذا خوردن را متوقف کنید. از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که باعث تشدید رفلاکس می شوند مانند چای، قهوه، نوشابه های گازدار و شکلات تا حد امکان خودداری کنید. همچنین فراموش نکنید هنگام خواب بالش خود را بالا بیاورید.


9- ملحفه و لباس های خود با دمای 55 به بالا درجه بشویید


گرد و غبار خانگی، موی گربه ها و سگ ها نیز می توانند باعث حملات سرفه در افراد مبتلا به آلرژی شوند. در برابر چنین عوامل آلرژیکی اقدامات احتیاطی انجام دهید. از پیراهن ها، لحاف و بالش های پشمی استفاده نکنید. روکش لحاف و روبالشی خود را در دمای حداقل 55 درجه و بالاتر بشویید. برای روتختی و پرده ، بهتر است جنس های پنبه ای را ترجیح دهید که بتوانید آنها را مرتبا بشویید.


10- از گردگیری وسایل خودداری کنید


اگر آلرژی دارید، تا حد امکان وسایل کمتری را در خانه خود نگه دارید. به جای وسایل با روکش پارچه ای ، از وسایل چرم مصنوعی یا چوبی استفاده کنید. مراقب باشید وسایلی که می توانند گرد و غبار زیادی را در خود نگه دارند را در کابینت های درب بسته نگهداری کنید.


اگر شما نیز از سرفه های مداوم ناشی از واکنش های آلرژیک یا بیماری های فصلی رنج میبرید ، کافیست موارد بالا را به خوبی رعایت کنید تا سرفه های خود را به حداقل برسانید.



ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده