خرید از سراسر دنیا


» فواید ترشی خانگی

فواید ترشی خانگی

ترشی مخصوصاً در فصل زمستان طرفداران بیشتری پیدا میکند ، ترشی که بیشتر در کنار غذا استفاده میشود ، سرشار از سدیم است به همین منظور باید در حد اعتدال مصرف شود. از سوی دیگر ترشی های خانگی منبع پروبیوتیک هستند بنابراین مصرف آنها در حد اعتدال بسیار مفید است.


ترشی را چگونه باید درست کرد؟


اگر به مصرف میوه و سبزیجات علاقه چندانی ندارید ، شما میتوانید آنها را در قالب ترشی و کنار غذا مصرف کنید . مصرف به اندازه ترشی میتواند سیستم ایمنی بدن شما را خصوصا در فصل پاییز و زمستان تقویت کند. ترشی ها که منبع پروبیوتیک هستند، با تأثیر مثبت بر فلور روده، کمک شایانی به عملکرد بهتر روده می کنند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

شما می توانید سبزیجات و میوه های زیادی مانند کلم سفید، خیار، لوبیا سبز، هویج، بادمجان، گل کلم، فلفل و میوهایی نظیر آلبالو ، کیوی و... را در تهیه ترشی های خانگی خود استفاده کنید. شما میتوانید ترشیهای دست ساز و خانگی که فقط با سرکه و نمک درست میشوند و فاقد مواد نگهدارنده هستند، با شرایط مناسب در ظرفهای شیشهای تا مدت نسبتا طولانی در یخچال نگهداری کنید . با این حال، از آنجا که ترشی حاوی سدیم بالایی است ، کسانی که فشار خون بالا، دیابت، نارسایی کلیوی و بیماری های معده دارند باید بسیار کنترل شده از این ماده غذایی استفاده کنند و حتی با توجه به سطح بیماری شان اصلا از ترشیجات استفاده نکنند . به خصوص از آنجایی که ترشی های آماده دارای میزان سدیم بیشتری هستند، خطر ابتلا به بیماری ها و پیشرفت آنها را افزایش می دهند.


فواید مصرف ترشی های خانگی



برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص عملکرد روده مفید است


ترشی ها از سیستم ایمنی بدن به طور کلی محافظت کرده و آنرا تقویت می کنند. این اثر محافظتی را هم با باکتری های پروبیوتیک موجود در آن و هم با خواص موجود در سبزیجات و میوه هایی که ترشی وجود دارند، به دست می آورد. از آنجایی که این یک ماده غذایی تخمیر شده است، سرشار از باکتری های مفید است. این باکتری ها فلور روده را غنی می کنند، داشتن فلور قوی روده به معنای سیستم ایمنی قوی است. همچنین این باکتریهای مفید از تولید ویتامین K در رودهها حمایت میکنند. ویتامین K ویتامینی است که در لخته شدن خون پس از جراحات نقش دارد. همچنین به جذب ویتامین های گروه B مانند تیامین و ریبوفلاوین کمک می کند. در حالی که تیامین به محافظت از سیستم عصبی و تقویت حافظه کمک می کند، نقش محافظتی در برابر افسردگی نیز دارد. تیامین و ریبوفلاوین هر دو در متابولیسم کربوهیدرات و چربی نقش مهمی دارند.


اگر فشار خون و دیابت دارید، مراقب باشید!


از آنجایی که ترشی ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، مخصوصاً زمانی که با غذا مصرف شود، زمان خروج غذا از معده کند می شود، ترشح انسولین متعادل می شود و قند خون کنترل شده تری به دست می آید. اگر شرایطی مانند مقاومت به انسولین دارید، مصرف آن به این روش مفید است، اما اگر دیابت و فشار خون بالا دارید، ممکن است باعث افزایش فشار خون شما شود زیرا یک عامل خطر برای شما خواهد بود. این امر می تواند برای کلیه های شما خطر ایجاد کند. بعلاوه افراد دیابتی در صورت امکان به هیچ وجه نباید آن را مصرف کنند.


ترشی مخلوط درست کنید


سبزیجات و میوه هایی که ترشی را تشکیل می دهند حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های زیادی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مصرف ترشی سبزیجات مختلف به جای یک نوع، فواید بیشتری را به همراه دارد زیرا باعث افزایش تنوع آنتی اکسیدان های وارد شده به بدن می شود.


می توان 2-3 بار در هفته از ترشی استفاده کرد


مصرف ترشی افراد سالم را از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. همانطور که گفته شد ترشی ، حاوی باکتری های مفید زیادی است و این باکتری ها فلور روده را تنظیم می کنند. افزایش تراکم و تنوع باکتری های پروبیوتیک در فلور روده از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. یکی دیگر از نقش های محافظتی در برابر بیماری های قلبی عروقی این است که این ماده غذایی با محتوای آنتی اکسیدانی و ویتامین بالایی که دارد، توانایی محافظت از سلامت عروق را دارد. با این حال، این محافظت برای افراد سالم معتبر است! اگر بیماری خاصی ندارید، می توانید آن را ۲ تا ۳ روز در هفته به اندازه کف دست مصرف کنید. محتوای سدیم بالای این غذا برای کسانی که فشار خون، دیابت، بیماری های کلیوی و ناراحتی معده دارند باید با احتیاط مصرف شود. افراد مبتلا به این بیماری ها حتما باید با مشورت پزشک و متخصص تغذیه به صورت کنترل شده از آن مصرف کنند و یا اصلاً با توجه به سطح بیماری خود مصرف نکنند.


می تواند یبوست شما را درمان کند


این ماده غذایی است که با ساختار پُر فیبر و باکتری های تخمیر شده موجود در آن از سلامت روده محافظت می کند. سلامت فلور روده برای حرکات منظم روده ضروری است. در عین حال، ترشی های تهیه شده از سبزیجات و میوه های با فیبر بالا با افزایش حجم مدفوع به این روش برای رفع یبوست مفید هستند و باعث می شوند مواد زائد متابولیک به راحتی از بدن خارج شوند.


می توانید ترشی را به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید


در برخی از مطالعات حیوانی ثابت شده است که اسید استیک مشتق شده از سرکه موجود در ترشی از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کند. به دلیل اثر تسریع کننده متابولیسم، اثربخشی آن در برابر یبوست و محتوای کم کالری آن به افرادی که رژیم دارند کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهند.


با آنتی اکسیدان ها از سرطان محافظت می کند


از آنجایی که هر یک از سبزیجات مورد استفاده غنی از یک آنتی اکسیدان جداگانه هستند، با ظرفیت آنتی اکسیدانی غنی خود با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. ظرفیت آنتی اکسیدانی فلاونوئیدها، به ویژه در ترشی سیر و گل کلم، بیشتر است. تنوع بخشیدن به جای تمرکز بر یک نوع ترشی باعث می شود تا ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف مصرف شود.


آب ترشی باعث کاهش گرفتگی عضلات می شود


از آنجایی که بسیاری از مواد معدنی با تعریق در طول ورزش از بین می روند، این امر باعث از دست رفتن مایعات بدن می شود. هم ترشی و هم آب ترشی راهی سریع برای جایگزینی مایعات و مواد معدنی از دست رفته هستند. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف آب ترشی در ورزشکاران باعث کاهش گرفتگی عضلات پس از ورزش می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


اگر تا کنون به این فکر میکردید که ترشی قابلیت و فایده چندانی ندارد ، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه بودید. اگر بیماری خاصی ندارید بهتر است این ماده غذایی را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کرده و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده