خرید از سراسر دنیا


» خوشبختی واقعی چیست؟!

خوشبختی واقعی چیست؟!

آیا امکان خوشحالی وجود دارد؟ آیا پول مترادف خوشبختی است؟ چه چیزی است که مردم را به خوشبختی سوق می دهد؟ در این مقاله ، یک روانشناس به این سؤالات پاسخ می دهد و برخی از افکار راجع به شادی را به اشتراک می گذارد.


اگرچه همه ما حق داریم شاد باشیم ، همه نمی دانند خوشبختی چیست و چه چیزی ما را خوشحال می کند. خوشبختی؛ این یک موضوع بسیار خالص ، شخصی و ذهنی است. بنابراین ، هر فرد شادی را متفاوت تعریف می کند ، افکار مربوط به خوشبختی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما خوشحال بودن ، آرمانشهر نیست.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


ما افکار خود را در مورد این موضوع در زیر به اشتراک خواهیم گذاشت. مردم اغلب شادی را با چیزهای مادی ، شهرت اشتباه می گیرند. ما وقت خود را برای کسب درآمد می گذرانیم و سپس از آن برای خرید زمان و شهرت استفاده می کنیم و همچنین یک شایعه را می پذیریم که پول باعث خوشبختی شده است. باید بگوییم که این عقیده گاه عواقب وحشتناکی را به همراه دارد.


افکار درباره خوشبختی: آیا می توانیم با پول شادی بخریم؟

مفهوم خوشبختی با توجه به عوامل فرهنگی اجتماعی ، چرخه های تکاملی ، دیدگاه های نظری و زمینه های علمی متفاوت است. همه از فیلسوفان چینی گرفته تا فیلسوفان ، اخلاق شناسان ، علوم اعصاب و روان شناسانی مانند داروین ، اکمان ، فریسن ، مازلو ، فروید و سلیگمن سعی کردند تا توضیح دهند که خوشبختی چیست.


شاید بتوانیم از این نتیجه بگیریم؛ این است که تعریف شادی به عنوان سایر مفاهیم انتزاعی مانند عشق ، وفاداری ، صداقت و سخاوت دشوار است. زیرا هر فرد تعریف خود را کاملاً مطابق با پارامترهای ذهنی و شخصی ایجاد می کند.


مفهوم خوشبختی از لاتین felicitas گرفته می شود و به عنوان "حاصلخیز" ترجمه می شود. این یک مفهوم بسیار صحیح است زیرا اگر تعاریف مختلفی از خوشبختی را بررسی کرده و بخوانید ، این مفهوم را در همه جا خواهید یافت. به عبارت دیگر ، باروری شامل مواردی است که معادل خوشبختی است ، مانند توسعه ، رشد ، ابتکار عمل.


افکار سعادت

این مفهوم بیانگر روحیه ای است که در آن فرد احساس رضایت ، خوشحالی و خوشحالی می کند. بنابراین ، شادی با لذت و لذت همراه است:

همچنین شامل فاکتورهای بیولوژیکی عصب و غدد درون ریز است.

با سیستم لیمبیک مغز مرتبط است.

تحت تأثیر عوامل عاطفی زیرا شادی احساس شادی است (یکی از 6 احساس اساسی داروین).

عوامل شناختی نیز در این موضوع مؤثر هستند و افراد را با از بین بردن افکار منفی خودکار و تضعیف عوامل جامعه شناختی ، به فکر مثبت می اندازند.

از طرف دیگر ، شما می توانید در کارهایی که انجام می دهید ، ثمر و بارور باشید. اگر در رسیدن به اهداف خود هستید و اگر واقعاً به آن برسید ، احساس خوشبختی خواهید کرد. بنابراین ، بهره وری منجر به شادی می شود. به عبارت دیگر ، خوشبختی همچنین با اعتماد به نفس و مقدمه ویژه همراه است.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

نتایج تحقیقات علمی پیرامون افکار مربوط به خوشبختی

"خوشبختی با پول خریداری نمی شود." این جمله از نظر علمی تأیید شده است. کارشناسان نشان داده اند که پول محدودیتی دارد. به عنوان مثال ، بیش از حد حقوق یک شخص حتی می تواند منجر به افسردگی شود. چگونه می توانیم این را توضیح دهیم؟


متخصصان بیش از 10 سال روی خوشبختی کار می کردند. در رابطه با تحقیقات خوشبختی از نظر علوم اعصاب ، مطالعات تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد ، همچنین گزارش های شادی دنیا نیز وجود دارد که کشورها را براساس مجموعه ای از معیارها از نظر خوشبختی رتبه بندی می کند.



افکار در مورد خوشبختی: مقیاس خوشبختی

کارشناسان خوشبختی تحت تأثیر متغیرهای مختلف موارد زیر را شناسایی کردند:

در کشورهایی که مشکلات اقتصادی جدی دارند و فقر زیادی دارند ، ارزش داده شده به پول با خوشبختی همراه است.

خوشبختی به وضعیت اقتصادی کشورهایی که درآمد سرانه آنها زیاد باشد بستگی ندارد. بنابراین این بدان معنی است که پول عاملی نیست که سطح شادی را تعیین کند.

سطح کافی درآمد در کشورهای توسعه یافته مردم را قادر می سازد تا نیازهای خود مانند پناهندگی ، غذا ، آموزش ، سرگرمی و تعطیلات را تأمین کنند. فراتر از این درآمد بدان معنی است که بدهی های مورد نیاز برای به دست آوردن آن متناسب افزایش می یابد. یعنی کار بیشتر ، مالیات بیشتر ، خرید و فروش ملک ، خرید چیزهای غیر ضروری و غیره. به این ترتیب مردم وقت کمتری برای انجام کارهای تفریحی دارند. این می تواند به افسردگی ، استرس ، سوء مصرف مواد و استفاده از داروهای روانگردان منجر شود.


پول و چالش ها

کسب درآمد به معنای مشکلات بیشتر است. نه تنها زمان صرف شده در محل کار ، بلکه مالیاتی نیز باید پرداخت شود. با خرید بیشتر ، پرداخت و هزینه های کارت اعتباری افزایش می یابد ، و کنترل همه آنها سخت تر می شود. کسب درآمد و بروز مشکلات بسیار زیاد است.


مادیات

چیزهای مادی در کشورهای سرمایه داری آشکار شده است. به عنوان مثال ، یک خانه شگفت انگیز ، یک ماشین لوکس ، لباس های طراح و ... اینها همه مترادف ثروت هستند. اینها مواردی است که برای نشان دادن وضعیت وجود دارد. این باعث می شود که این سؤال را بپرسیم: به چه کسی نیاز دارید تا نشان دهید که از آنها بهتر هستید و نسبت به یک فرد متوسط ​​پول بیشتری دارید؟


"خوشبختی با پول خریداری نمی شود." حکم علیه کسانی که فکر می کنند لازم است برای خرید چیزی برای خوشبختی و پول بسیار مهم است ، صادر شده است.


ما در یک جامعه نخبه گرا زندگی می کنیم که تنها شهرت ، شناخت اجتماعی ، حرفه ها ، کالاهای مادی ، سفر ، لباس پوشیدن و جوانی ابدی را به عنوان متغیرهای موفقیت می پذیریم.


ما موجودات وابسته به لحاظ زیست شناختی هستیم که ارتباط برقرار می کنند ، هدف ما این است که مورد پذیرش قرار بگیریم و در گروه ها قرار بگیریم. سوال این است: براساس کدام پارامترها درگیر می شویم و پذیرفته می شویم؟ اگر برای خوشبختی فقط روی کالاهای مادی متمرکز هستید ، اشتباه بزرگی مرتکب می شوید و مسیر درست را طی می کنید.


موفقیت بیش از "ظاهر شدن" به "ظاهر شدن" تبدیل شده است. بنابراین کالاهای مادی نیز به تعریف موفقیت تبدیل شده اند.


یک نگرش بد

اگر نگرش بدی داشته باشید ، به جای خلق و خوی خودتان به فکر دیگران خواهید بود. روانشناس مشهور اریش فروم در این زمینه تحقیقاتی را در مورد "داشتن" و "بودن" در این زمینه انجام داده است. این یک فکر بسیار اشتباه است که می توانید ارزش خود را با آنچه دارید اندازه بگیرید و به آن اعتقاد دارید.


وقت آن است که مردم برای پول درآوردن ، داشتن مواد و به رسمیت شناختن استفاده می کنند. اما آنچه در این مسابقه دیوانه وار فراموش می شود این است؛ تنها چیزی که نمی توانیم بخریم این است که ما از آن برای دستیابی به پول و خوشبختی استفاده می کنیم. در حین انجام این کارها ، هیچ کس نمی تواند به این خوشبختی برسد زیرا هیچ کس وقت کافی ندارد و همه ریتم خیلی سریع زندگی دارند. این یک پارادوکس زیبا و زشت است.


طبق این افکار ، ممکن است فکر کنید که خانواده های متعلق به طبقه متوسط ​​و پایین ، زندگی شادتری را نسبت به خانواده های ثروتمند زندگی می کنند. از نظر اجتماعی ، یکی از مشتعلان با میل زیاد ، میل است. به عبارت دیگر ، کمبود چیزی باعث تمایل در انسان می شود. این تمایل منبع خوبی برای ایجاد پروژه ها و برنامه ها است. در اینجا ما در مورد خواسته صحبت می کنیم ، نه نیازی.


نیازهای بیولوژیکی

در حالی که برخی نویسندگان از نیاز بیولوژیکی صحبت می کنند (به عنوان مثال ، نوشیدن آب به دلیل اینکه تشنه هستید) ، هنوز صحیح است که فقیرترین نیازمندان هستند. آنها به جای احساس تمایل به کار ، غذا ، بهداشت و آموزش به کار نیاز دارند. این هنوز بدان معنی نیست که آنها میل ندارند.


افراد متعلق به طبقه متوسط ​​(عمدتاً خانواده های طبقه متوسط ​​و پایین) در کوتاه مدت بیشترین میل را احساس می کنند. به عنوان مثال ، آنها می خواهند ماشین خود را با وسیله نقلیه جدیدتر یا کیلومتر کمتری جایگزین کنند. با ایده نقاشی در خانه های خود ، رهایی از پرداخت اجاره ، گرفتن وام برای خرید خانه خود از جمله نگرانی های آنها است. در حالی که این اهداف خیلی چشمک زن نیستند ، اما برای این طبقات اجتماعی عالی هستند. افراد متعلق به طبقات اجتماعی بالاتر برای چنین اهدافی ارزش قائل نیستند.

شهرت ، زیبایی و پول ، سرنوشت بد

همانطور که می بینید ، خوشبختی موضوعی کاملاً ذهنی است. هر جامعه ، لایه های مختلف هر جامعه ، خانواده های مختلف و هر فرد در هر خانواده ، مفهوم سعادت خود را ایجاد می کند.


با افزایش طبقه اجتماعی ، نخبه گرایی نیز بالا می رود و در نتیجه آسیب پذیری افزایش می یابد. قدرت اقتصادی میل را سرکوب می کند. مردم هدف خود را از این طریق از دست می دهند. دلیل این امر آن است که هیچ انگیزه ای برای دستیابی به آنها ندارند. علاوه بر این ، آنچه که آنها به آن توجه می کنند ، این است که با سایه زدن به ارزش های شخصی آنها توسط محیط خود شناخته و شناخته شود.


در محیط های "شیک" ، مردم یک رقابت ناگفته ایجاد می کنند. این "رقابت" که شما سعی می کنید نشان دهید که قدرت خرید بالاتری دارید ، باعث می شود نژادهایی مانند بهترین عمارت یا چه کسی بهترین ماشین باشد.


هالیوود

نمونه خوبی در این زمینه؛ ستارگان هالیوود که به شهرت ، زیبایی و ثروت رسیده اند ، که پس از تبدیل شدن به میلیونرها یا افسردگی های شدید ، با افراد مشهور و اعتیاد رفتار می شوند. این اتفاق می افتد زیرا آنها میلیونر هستند و زندگی خود را به روش های دیگر غنی نکرده اند. آنها پول زیادی می گیرند ، اما به دنیای عاطفی آنها اهمیتی نمی دهند.


طولانی ترین مطالعه در مورد شادی (80 سال) توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است و نشان می دهد. برای انجام این کار ، متخصصان 3000 نفر تحقیق کردند و آنها را در طول زندگی دنبال کردند. نتیجه آنها می رسد؛ نشان داده است که خوشبختی واقعی در پیوندهای عاطفی با والدین ، ​​همسر ، فرزندان و دوستان است نه پول.


اگر روی شهرت و پول بسیار تمرکز کنید ، ناگزیر دنیای عاطفی خود را نادیده می گیرید. دلیل این امر از بین رفتن رابطه بین خوشبختی و ارزشی است که باید داشته باشد. همچنین اگر در صدر شانس ، شهرت ، زیبایی قرار دارید ، چه چیز دیگری آرزو خواهید کرد؟


نتایج

هوس و تولید انگیزه ای ایجاد می کند و شما برای چیزی که از آن کمبود است ، می خواهید. بنابراین از نظر منطقی ، اگر کمبودی نداشته باشید ، اراده خود را از دست خواهید داد و کسی که آن را گم کند ، شروع به زیر سوال بردن وجود خود خواهد کرد. این می تواند به عواقب وخیم منجر شود.


این نتایج است؛ این می تواند اعتیاد ، افسردگی و حتی خودکشی باشد. این افراد فکر می کنند که چیزی نمی خواهند زیرا معتقدند که هیچ نقصی ندارند. اما آنچه در واقع آنها فاقد عشق هستند. اگرچه کمبود تجمل و موفقیت ندارند ، اما فاقد عشق واقعی به یک دوستی واقعی ، همسر یا خانواده هستند.


آنها در اینجا تنها هستند ، عشق واقعی رها شده و حاشیه ای. تنها دلیل این امر این است که آنها به شناخت اهمیت می دهند. در نتیجه ، آنها یک عشق نسبتاً متمرکز خود را شکل می دهند ، نه عمیق و بدون قید و شرط.


نظریه ها و کتاب های نخبه گرا

کتابهایی که نشان می دهد هدف اصلی زندگی باید میلیونرها باشد ، مانند پدر غنی ، پدر بیچاره یا راز ، پرفروش ترین کتاب ها هستند ، زیرا تئوری آنها مبتنی بر نخبه گرایی است.


این کتابها بر روی یک ایدئولوژی تمرکز می کنند که پول مترادف با خوشبختی ، شناخت و وضعیت اجتماعی است. به عبارت دیگر ، آنها سعی می كنند اقداماتي را كه برای تحقق رویاهای عادی مردم انجام می شود ، محدود كنند. ما نمی توانیم بگوییم که آنها با عملکردشان سازگار نیستند. زیرا این کتابها آنها را غنی کرده اند زیرا میلیون ها نفر از آنها می فروشند. بدین ترتیب ، زندگی آنها تغییر یافت و مشهور شد.


در توسعه خودم باید روشن کنم که من مخالف شهرت نیستم ، من مخالف سوء استفاده از شهرت هستم. مردم دوست دارند شناخته شوند. اما اعتیاد به شهرت و تبدیل کردن آن به هدف زندگی ، چیز دیگری است. این یک هدف بسیار بد است.


خوشبختی فراتر از این است. این یک فلسفه زندگی است. این است که بدانیم اوقات خوبی و همچنین اوقات دشوار وجود دارد. دانستن اینکه افرادی هستند که شما را دوست دارند و می توانید به آنها اعتماد کنید. مردم باید بدانند که عشق بخشی از خوشبختی است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده