بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه یک خواب با کیفیت داشته باشیم

چگونه یک خواب با کیفیت داشته باشیم

6 روش مؤثر برای یک خواب با کیفیت


خواب روش شماره یک استراحت تقریباً برای همه است .این امر زندگی ، سلامتی ما ، اشتهای ما و حتی طول عمر ما را تحت تأثیر قرار می دهد.


در شلوغی زندگی شهری ، روزهای ما وقتی به خانه ، مدرسه ، محل کار و محیط اجتماعی می پردازیم می تواند کاملاً خسته کننده باشد. مشکل دیروز ، نگرانی فردا ، روند خوابیدن را برهم میزند در نتیجه ، این بدان معنی است که 8 ساعت ، که زمان خواب ایده آل برای یک بزرگسال است ، به تدریج کاهش می یابد. پس چگونه می توانیم این مخمصه بی پایان را بشکنیم ؟ همه ما در زندگی خود فاکتورهای استرس داریم و آنها به محض اینکه به رختخواب می رویم، بر ذهن ما می آیند. در ضمن خوب خواهد بود اگر بتوانیم مغز خود را بیرون بیاوریم و حتی اگر کلید داشته باشد آنرا خاموش کنیم! اکنون این نگرانی ها را در زیر زمین دفن کنید و 6 روش موثر را برای کمک به شما در داشتن یک خواب کامل در شب بررسی کنید!


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

چرخه بدن


هر انسانی ساعت بیولوژیکی دارد که تغییرات جسمی ، معنوی و رفتاری آنها را تعیین می کند. این عمل بیولوژیکی که چرخه بدن را تعیین می کند ، ریتم شبانه روزی نامیده می شود. در طی این چرخه ، بدن ما ملاتونین را آماده می کند تا خود را برای خواب آماده کند و مهمترین هورمون خواب است.


به بدن خود گوش دهید تا به موقع به رختخواب بروید! فراموش نکنید که تنها چیزی که تجدید انرژی ما را فراهم می کند خواب شبانه با کیفیت و کارآمد است!


نور


نور روز از نظر جسمی و روحی برای بدن ما بسیار مهم است ، اما وقتی زمان خواب است ، این چراغ ها می توانند بزرگترین دشمن ما باشند! هورمون ملاتونین ، که ما را برای خواب آماده می کند ، توسط سطح نور تنظیم می شود.


هورمون ملاتونین در محیط های تاریک به سرعت بالا می رود. به همین دلیل ، برای یک خواب کارآمد ، یک ساعت قبل از خواب ، باید از تمام دستگاه های الکترونیکی اطراف خود دور شوید و چراغ ها را خاموش کنید.



از اندیشه های منفی دوری کنید


بسیاری از ما شبها نمیتوانیم به دلیل فکر و خیال استراحت کنیم. دلیل این امر ذهن و صدای درونی ماست. اما لحظه ای فرا می رسد و فکرهای شما نمی توانند ذهن شمارا ترک کنند. طبق تحقیقات؛ دوری از کار در اوقات فراغت ، کارآیی شما را افزایش می دهد ، اما همین مسئله در مورد خواب شب صادق نیست! بهترین راه برای غلبه بر این ، ایجاد دنیای رویاهای خود است. به عنوان مثال ، شما می توانید یک تعطیلات را برای تاریخ اخیر برنامه ریزی کنید! اخواهید دید که عوامل منفی کاهش می یابد و خوابیدن بسیار آسان تر خواهد شد!


چای بنوشید


بسیاری از چای های گیاهی طبیعی وجود دارند که خاصیتی آرامش بخش و تسکین دهنده دارند و سیستم عصبی را متعادل می کنند. مانند چای بابونه و...


چای والرین معمولاً برای اختلالات خواب توصیه می شود. مطالعات نشان می دهد که این گیاه باعث بهبود کیفیت خواب و بدون عوارض جانبی می شود ، بنابراین مصرف آن کاملاً بی خطر است.


در حالی که مصرف چای گیاهی قبل از خواب موضوع توصیه ای است ، نباید از نوشیدنی هایی مانند قهوه و الکل استفاده کنید! مصرف محصولاتی از این دسته قبل از خواب می تواند شب شما را طولانی تر کند .


آداب و رسوم


بدن و مغز ما بسیار موازی با یکدیگر کار می کنند. عادت ها از این طریق متولد می شوند. گاهی اوقات ، اگر حرکتی که انجام می دهید تبدیل به عملی شود که شما را خوشحال کند ، آن جنبش برای شما معنی دار می شود و سپس می تواند به یک آیین تبدیل شود.


مسواک زدن ، خواندن کتاب یا نوشیدن چای گیاهی همه اینها شما را برای یک خواب خوب به عنوان یک رسو و آیین آماده می کند. آیینی که باعث آرامش شما در مدت کوتاهی می شود و به شما کمک می کنند تا بخوابید انگار برنامه ریزی شده است.


آرامش خود را حفظ کنید


عواملی مانند استرس و پریشانی می توانند شما را از خواب دور نگه دارند ، حتی اگر بهترین آیین خواب در جهان را تمرین کنید ، چای گیاهی یا غذاهای آرامش بخش مصرف کرده اید. آرامش در چنین مواقعی ایمنی شما را نسبت به استرس تقویت می کند.


تکنیک های بسیاری برای استراحت وجود دارد. مثل نفس عمیق کشیدن.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


نقش اصلی در سلامت جسمی ، عاطفی و روانی همیشه خواب است. از تنش و عواملی که ذهن شما را مشغول می کند ، دور شوید ، این روش ها را برای یک خواب سالم بکار ببرید!


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : 365gun.com

تگ ها :   خواب با کیفیت

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده