ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سندرم نفروتیک

سندرم نفروتیک

سندرم نفروتیک در کودکان / علل و درمان

 

تورم و افزایش ناگهانی وزن دو علامت اصلی سندرم نفروتیک در کودکان است. در این مقاله درباره این موضوع بیشتر بدانید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


طبق اعلام انجمن اطفال اسپانیا ، تعداد كودكان مبتلا به سندرم نفروتیك از هر 100000 كودك حدود 15 مورد است.


با این حال ، این بیماری دقیقاً چیست؟ دلایل و معالجه احتمالی چیست؟


در این مقاله همه چیز را برای شما تعریف می کنیم!


سندرم نفروتیک در کودکان چیست؟


برای درک این سندرم ، ابتدا باید نحوه عملکرد کلیه های شما را توضیح دهیم. این دو اندام لوبیا شکل دقیقاً بالای لگن قرار دارند. در واقع ، آنها وظیفه انجام موارد زیر را با فیلتر کردن خون دارا هستند:


از بین بردن ضایعات از بدن ، از جمله آب اضافی.

جداسازی عناصر مانند پتاسیم ، فسفر و سدیم و ارسال مجدد آنها به جریان خون.


هر کلیه حدود یک میلیون نفرون دارد. اینها اندامهای کوچکی با فیلتر به نام گلومرول هستند. گلومرول مسئول تمیز کردن و فیلتر کردن پلاسما در خون شماست. هنگامی که به درستی کار نکند ، می توانید پروتئین زیادی را به کلیه های شما منتقل کند.


یكی از كاركردهای پروتئین و آلبومین ، نگه داشتن مایعات در جریان خون است. بنابراین ، اگر پروتئین ها به ادرار (مخلوطی از آب و ضایعات) منتقل شوند ، مایعات از خون خارج می شوند و می توانند باعث تورم در اندام ، بازوها ، دست ها و سایر قسمت های بدن شوند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

علائم سندرم نفروتیک در کودکان


کودکان مبتلا به سندرم نفروتیک علاوه بر پروتئین اضافی در ادرار خود ، افزایش ناگهانی تورم در شکم ، صورت (به خصوص در اطراف چشم) را تجربه می کنند. در حالت دوم ، این سندروم  باعث تورم در مچ پا و انگشتان پا بعد از ایستادن طولانی یا نشستن می شود.


در حالی که این علائم اصلی و بارز هستند ، اما همه علائم در آنها محدود نمی شود. کودکانی که دارای این شرایط هستند نیز ممکن است تجربه کنند:


اسهال

مشکل ادرار

ادرار تیره و سرخ رنگ

خستگی

درد شکم

پوست سفید اطراف ناخن

بی اشتهایی


سه علت سندرم نفروتیک در کودکان


سندرم نفروتیک در کودکان ، ایدیوپاتیک است. به عبارت دیگر ، ایدیوپاتیک به این معنی است که پزشکان دقیقاً مطمئن نیستند که چه عاملی باعث ایجاد آن در 90٪ کودکان بین 2 تا 12 سال است که از این بیماری رنج می برند.


اغلب ، کلیه های این کودکان عادی به نظر می رسد. یعنی پزشکان نمی توانند بگویند چه مشکلی در کلیه های آنها وجود دارد ، حتی در زیر میکروسکوپ. بافت کلیه طبیعی به نظر می رسد و تعیین علت اغلب غیرممکن نیست.


دومین علت شایع در کودکان ، دیابت کودکان است. این می تواند با تأثیر بر گلومرول ها به کلیه ها آسیب برساند.


دلیل سوم جهش ژنتیکی است. معمولاً سندرم نفروتیک از نظر ژنتیکی در نظر گرفته می شود. اما ، در كودكان كمتر از 12 ماه ، این یك سندرم مادرزادی قلمداد می شود.


درمان های احتمالی


اگر فکر می کنید فرزند شما دارای سندرم نفروتیک است ، با پزشک خود مشورت کنید. سپس پزشک از نمونه ادرار سؤال می کند تا ببیند احتمالاً حاوی پروتئین اضافی است یا خیر.


در مرحله بعد ، پزشک سعی خواهد کرد دلایل انتخاب بهترین روش درمانی را مشخص کند. علاوه بر این ، او ممکن است بخواهد آزمایش خون یا حتی بیوپسی کلیه انجام دهد. یک نمونه از بافت کوچک را در بیوپسی تجزیه و تحلیل کنید.


معمولاً ، متخصص غدد ، به جز شرایط مادرزادی ، درمان با کورتیکواستروئیدها را توصیه می کند. همچنین ، اگر چنین داروهایی دارای عوارض جانبی باشند ، پزشک ممکن است انواع دیگری مانند سیکلوفسفامید یا داروهای ضد درد را آزمایش کند. همچنین ، پزشک ممکن است برای کمک به درمان تورم ، از داروهای ادرارآور استفاده کند. به همین دلیل رژیم های کم سدیم برای کودکانی که از این بیماری رنج می برند ایده آل است.


بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم نفروتیک ژنتیکی معمولاً به درمان پاسخ نمی دهند. با این حال ، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد سرکوب کننده های سیستم ایمنی در بیماران خاص می توانند کار کنند. از این گذشته ، پزشک بهترین نیازهای درمانی برای نیازهای ویژه فرزند شما را پیدا خواهد کرد.


اگر فکر می کنید فرزند شما ممکن است دارای سندرم نفروتیک باشد ، با پزشک خود تماس بگیرید. این کار به شما اطلاع می دهد که آیا شما نیاز به قرار ملاقات با نفرولوژیست دارید یا خیر. همانطور که همیشه می گوییم: هیچ کس نمی تواند بهتر از یک متخصص به شما توصیه کند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده